צעצוע של עשירים: ניר צוק משקיע בחברת הקנאביס יוניבו

מייסד חברת אבטחת הסייבר פאלו אלטו ישקיע 11 מיליון שקל ביוניבו: "צועדת לקראת הובלת השוק בישראל" • המניה זינקה בת"א 24% בתגובה לדיווח

הקפיץ את מניית חברת הקנאביס הרפואי. ניר צוק / צילום: תמר מצפי
הקפיץ את מניית חברת הקנאביס הרפואי. ניר צוק / צילום: תמר מצפי

חברת הקנאביס הרפואי יוניבו  מדווחת כי המיליארדר ניר צוק, מייסד חברת אבטחת הסייבר פאלו אלטו , ישקיע 11.1 מיליון שקל בחברה. הודעה זו מצטרפת להודעה של חברת קנאביס אחרת, טוגדר , מהשבוע על השקעה של 25 מיליון שקל שקיבלה מיזם הנדל"ן יגאל דמרי. נראה כי אחרי תקופה של הפוגה, שוב חוזרים בעלי הון מקומיים לגוון את עסקיהם עם מניות בחברות הקנאביס.

מנייתה של יוניבו זינקה היום (ד') 24% בבורסה התל אביבית בעקבות הדיווח.

צוק, המשמש כמנהל הטכנולוגי של פאלו אלטו, הנסחרת בניו יורק לפי שווי של 39 מיליארד דולר, הוזכר לאחרונה כמי שפועל להקמת בנק דיגיטלי בישראל. ביוניבו הוא יקבל מניות המהוות 5% מהון החברה, במחיר אפקטיבי של 4.62 שקלים למניה, פרמיה של 84% על מחיר השוק של המניות.

בנוסף יקבל צוק אופציות לעוד כ-5% מהחברה, ללא תמורה, אם מחיר המניה יעמוד על יותר מ-7.1 שקלים, במשך 21 ימים ברצף, במהלך חמש השנים הבאות. המניות יומרו גם אם יקרה אחד מבין כמה "אירועי אקסלרציה" כפי שהוגדרו בהסכם בין הצדדים, אך לא פורטו בדיווח. בעקבות ההודעה עלתה מניית יוניבו החבוטה בשיעור דו-ספרתי והחברה נסחרת כעת לפי שווי של 86 מיליון שקל.

בין המשקיעים בחברה: אהוד אולמרט

יוניבו החלה כחברה לעיבוד קנאביס במפעל שהקימה, והיום היא גם יבואנית, עושה צעדים ראשונים ביצוא, מחזיקה 51% בבית מרקחת וגם עומדת להתחיל בקרוב בשיווק קנאביס שגדל בחוות הגידול החדשה שהקימה, חוות עמית. יו"ר דירקטוריון החברה הוא חיים הורביץ, ומנכ"ל החברה ומייסדה הוא גולן ביטון. בין המשקיעים בחברה ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, המשמש גם כיועץ עסקי ואיש הנדל"ן עידו חג'ג'.

ניר צוק מסר: "ההשקעה ביוניבו נעשתה לאחר שהתרשמתי שחזון החברה, פעילותה השוטפת וגישתה בהשגת היעדים שהציבה לעצמה מעידים כי היא צועדת לקראת הובלת השוק בישראל. ליוניבו שליטה בכל שרשרת הערך. אני מאמין כי הקרבה לשוק, מצוינות תפעולית ותוצרת קנאביס רפואי מבוקשת הן הערובה האמיתית להצלחתה, ובמיוחד כעת כאשר השוק מתקדם לקראת יישום רפורמה ממשלתית שעשויה להאיץ עוד יותר את צמיחתו המהירה".