אייל לפידות חוזר לביטוח: ממתין לרישיון מבטח ומשקיע בסטארט-אפ גרינרואד

מנכ"ל הפניקס לשעבר ישמש משקיע אסטרטגי לקראת הנפקת גרינרואד, שפיתחה טכנולוגיה לצמצום תאונות דרכים • לפידות יכהן כיו"ר הוועדה המייעצת לענייני ביטוח של גרינרואד לשלוש שנים מיום ההנפקה, ויקבל בתמורה לשירותיו מניות מוגבלות בשיעור של 2% על-פני תקופה של שנתיים

אייל לפידות / צילום: איל יצהר
אייל לפידות / צילום: איל יצהר

אייל לפידות, מנכ"ל קבוצת הביטוח הפניקס לשעבר, רוכש 2% ממניות חברת גרינרואד אינסייטס, הפועלת להנפיק בת"א, ומתכוון להתאים את הטכנולוגיה שפיתחה לצמצום תאונות דרכים לעולם הביטוח.

את ההשקעה מבצע לפידות, שבתפקידו האחרון ניהל את קבוצת שיכון ובינוי, דרך חברת מונסטון השקעות שבשליטתו, ובאמצעות חברת DIG שהוקמה בתחילת השנה ומתעתדת לפעול כקבוצת ביטוח דיגיטלית גלובלית, ושעבורה ביקש לפידות רישיון מבטח מרשות שוק ההון (כך על פי טיוטת התשקיף).

ההסכם נחשף בטיוטת תשקיף שנייה שפרסמה גרינרואד לקראת הנפקתה, וההסכם בינה לבין מונסטון של לפידות כפוף להשלמת הנפקה, בה היא מתכוונת לגייס עשרות מיליוני שקלים לפי שווי מוערך של כחצי מיליארד שקל.

"שיפור התנהגות הנהג"

גרינרואד נוסדה לטענתה, במטרה לשפר את תרבות הנהיגה באמצעות טכנולוגיה, ופיתחה מערכות בטיחות אקטיביות לשיפור התנהגות הנהג. לדברי החברה, למערכת יש טכנולוגיה ייחודית. היא כוללת שני מוצרים - מוצר תוכנה המותקן כאפליקציה בטלפון הנייד של הנהג או הנהגת, וכן מוצר משולב חומרה.

על פי המצגת שפרסמה גרינרואד בשבוע שעבר למשקיעים, היא רשמה בשנת 2020 הכנסות בסך 13 מיליון דולר, אך ההפסד עמד על 5.3 מיליון דולר. הטכנולוגיה שלה מוטמעת ב-120 אלף רכבים בכל העולם, והחברה מכוונת לשוק יעד של 2 מיליארד דולר.

לפידות יכהן כיו"ר הוועדה המייעצת לענייני ביטוח של גרינרואד (ה-Insurance advisory board), לתקופה של שלוש שנים מיום ההנפקה. בתמורה לשירותיו יקבל לפידות מניות מוגבלות (RSU) של החברה, בשיעור של 2% על-פני תקופה של שנתיים.

יו"ר הדירקטוריון הוא חיים שני, מנכ"ל נייס ומנכ"ל משרד האוצר לשעבר, ומנכ"ל החברה הוא דודי ריפשטיין, מנכ"ל ראדקום לשעבר הנסחרת בנאסד"ק. בדירקטוריון יושב פרופ' עודד שריג המפקח על הביטוח לשעבר.

הוזלת פוליסות הביטוח

הרכישה של לפידות מתבצעת כאמור באמצעות DIG, אשר פיתחה פתרון שמאפשר לבצע אקטואריה מדויקת לפתרונות טכנולוגיים מורכבים. אחת המטרות המרכזיות שהציבה לעצמה היא אמידת סיכונים ותמחור מדויקים, כך שיתאפשר לחברה להציע פוליסות ביטוח יעילות יותר, במחירים נמוכים מהותית, בהשוואה לרמת הפרמיות המקובלת כיום.

ההסכם בין הצדדים כולל גם השקעת גומלין אפשרית, שבמסגרתה תינתן לגרינרואד הזכאות להשקיע באחד או יותר מסבבי הגיוס הראשונים של DIG, סכום השווה לסכום שיושקע על-ידי לפידות במסגרת הסכם ההשקעה ובמסגרת האופציות. עם זאת, גרינרואד לא תוכל להשקיע יותר מ-10% מהסכום המצטבר שיגויס בכל סבב, ולא תחזיק מעל ל-3% מהון המניות המונפק של DIG בדילול מלא.