בקרב על הסיבים האופטיים יש מנצח אחד ברור, לפחות בזירת הפרסום

פרסומת המחזמר של פרטנר בכיכובו של סטטיק ניצבת גם השבוע בראש - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • קמפיין פוקס הום עם זהבה בן זוכה לשיעור אהדה גבוה, אך מתברג במקום האחרון מבחינת זכירות

סטטיק בקמפיין של פרטנר / צילום: צילום מסך
סטטיק בקמפיין של פרטנר / צילום: צילום מסך

בקרב בין בזק לפרטנר על הסיבים האופטיים יש מנצח אחד ברור, לפחות בזירת הפרסום: הקמפיין של פרטנר בהובלת סטטיק, באמצעות מקאן תל אביב, ממוקם כבר שבוע שני בראש דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות גם יחד. אומנם בענף אוהבים לקטר על אינפלציית היתר של פרסומות בסגנון מחזות זמר, אבל הפעם המהלך - שעל-פי הפרסומים הושקעו בו 5 מיליון שקל - מתברר כמשתלם.

 
  

שיעורי הזכירות לפרסומת עומדים על 8.9% - שיעור זהה לממוצע החצי שנתי של הפרסומות הזכורות. שיעור האהדה עומד על 18.8% - גבוה מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות האהובות, העומד על 17.9%.

מנגד, הפרסומת של המתחרה בזק, בכיכובם של גידי גוב ועומר אדם, "מידרדרת" למקום השישי הן ברמת הזכירות והן ברמת האהדה (בדירוג זה היא חולקת את המקום יחד עם תמי 4) - מה שמעלה את השאלה האם גוב יקבל בקרוב שחקן חיזוק אחר.

באופן מעט מפתיע, קמפיין פוקס הום עם זהבה בן ושלושת הדובים אומנם נמצא במקום האחרון מבחינת זכירות, אך מדורג במקום השני מבחינת אהדה (15%). נראה כי בן עדיין נישאת על גלי האהדה להם זכתה בעת שהשתתפה בתוכנית הריאליטי "האח הגדול" - ויש אף הטוענים כי בריף הפרסומת מבוסס על כך שסיפרה במהלך התוכנית כי אינה מכירה את סיפור הילדים המפורסם.

זהבה בן בקמפיין פוקס הום / צילום: צילום מסך
 זהבה בן בקמפיין פוקס הום / צילום: צילום מסך

גם השבוע, הקמפיין המושקע ביותר שייך למשרד הבריאות, באמצעות לפ"מ. לפי נתוני יפעת בקרת פרסום מדובר בהשקעה של כ-2 מיליון שקל במספר פרסומות, המשתייכות כולן לקמפיין הקורונה. עם זאת, אף אחת מהן לא התברגה בדירוג.

עוד עולה מנתוני יפעת בקרת פרסום כי סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים עומד על כ-44 מיליון שקל (קפיצה משמעותית לעומת 38 מיליון שקל בשבוע הקודם).

ייתכן כי לפרסום החסויות בזמן האולימפיאדה יש קשר להיקף הסכום, אולם עד כה לא ניכרה השפעת המשחקים האולימפיים על תוכן הפרסום עצמו. זאת למעט קמפיין בנק הפועלים, שאימץ את הספורטאים האולימפיים, וקמפיין כחול-לבן עם הג'ודוקא לשעבר ירדן ג'רבי, שעלה רק בימים האחרונים וייתכן כי זו הסיבה שאינו נכלל בדירוג.

הוליווד לגברים
הפרסומת לתדיראן בכיכובו של מורגן פרימן רשמה אהדה גבוהה בקרב גברים.

סטטיק לצעירים
האהדה לפרסומת של פרטנר עולה ככל שיורדים בגיל.

אחד מוביל
אדלר-חומסקי מתברג בדירוג עם 3 פרסומות, מקאן תל אביב עם שתי פרסומות, וכל היתר עם פרסומת אחת.