הבנק הדיגיטלי של ניר צוק צובר תאוצה - זה המנכ"ל החדש

קובי מלכין, שהודיע על עזיבת תפקיד מנכ"ל עמידר לאחר חצי שנה בלבד, צפוי להתמנות למנכ"ל הבנק הדיגיטלי של ניר צוק ושמואל האוזר • בעבר ניהל את בנק אוצר החייל ובנק מסד - שניהם מקבוצת הבינלאומי

קובי מלכין / צילום: דרור עינב
קובי מלכין / צילום: דרור עינב

קובי מלכין בדרך להתמנות לתפקיד מנכ"ל הבנק הדיגיטלי שמקים ניר צוק. רק בחודש ינואר האחרון מונה מלכין לתפקיד מנכ"ל עמידר, אך החליט כעבור חצי שנה בלבד לעזוב, והוא צפוי לחזור בקרוב לעולם הבנקאות, לאחר שכבר כיהן בעבר כמנכ"ל של שני בנקים בקבוצת הבינלאומי.

למלכין (55) תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון. הוא כיהן כמנכ"ל בנק אוצר החייל מאז 2013, ולפני כן, כסמנכ"ל וראש החטיבה הקמעונאית בבנק הבינלאומי. לפני כן, כיהן כמנכ"ל בנק מסד, בנק מקבוצת הבינלאומי וקודם לכם כסמנכ"ל במסד ובשורה של תפקידים בנקאיים ניהוליים שונים.

הבנק הדיגיטלי הוא יוזמה של ניר צוק, מראשוני צ'קפוינט ומייסד החברה המתחרה שלה פאלו אלטו, אליה הצטרף גם יו"ר רשות ני"ע לשעבר, שמואל האוזר. את הקמת הבנק החדש מוביל היזם יובל אלוני, והשלושה כבר פנו לבנק ישראל על מנת לקבל רישיון בנקאי ובמקביל נמצאים עמוק בשלב גיוס כספים ממוסדיים בארץ ומגופים שונים בעולם.

לא מדובר בבנק במתכונת המוכרת, הן מבחינת השירותים שהוא יציע ללקוחות, וייתכן שגם מבחינת דרכי הגישה שלו ללקוחות. הבנק החדש צפוי להציע ללקוחות הלוואות ומוצרים פיננסיים נוספים, בתנאים שיהיו תחרותיים ביחס לנותני האשראי הקיימים כיום. הלקוחות יוכלו ליצור קשר עם הבנק גם בנקודות מכירה שיפוזרו בנקודות קמעוניות, דוגמת רשתות שיווק או מרכזי קניות.