עסקי הנייר פורחים: שיפור משמעותי בתוצאות הרבעוניות של נייר חדרה

מציגה גידול של כ-20% במכירות וזינוק ברווח הרבעוני ל-13 מיליון שקל • המנכ"ל: "התוצאות משקפות את הגידול בתפוקות ווהמשך ההתייעלות התפעולית"

נייר חדרה - מנכ"ל גדי קוניא / צילום: שלומי יוסף
נייר חדרה - מנכ"ל גדי קוניא / צילום: שלומי יוסף

תוצאות חיובית לחברת נייר חדרה ברבעון השני של 2021 ובמחצית הראשונה של השנה. החברה, שבשליטת קרן פימי (59.5%), סיימה את הרבעון השני של 2021 עם רווח נקי של 13 מיליון שקל וזאת בהשוואה לרווח נקי של כ-1 מיליון שקל בלבד שנרשם ברבעון המקביל אשתקד.

נייר חדרה עוסקת בייצור גלילי נייר לקרטון, בייצור אריזות קרטון ובאיסוף פסולת קרטון למיחזור. כמו כן, עוסקת החברה גם בייצור ושיווק של ניירות כתיבה והדפסה ובשיווק צרכי משרד. את הצמיחה החדה ברווח הנקי הסבירה החברה בעלייה במכירות, בשיפור ברווחיות התפעולית ובירידה בהוצאות המימון.

הכנסות החברה צמחו ברבעון השני ב-19% ל-408 מיליון שקל, בזכות עלייה של 25 מיליון שקל במכירות מגזר גלילי הנייר לקרטון, עלייה של 20 מיליון שקל במכירות מגזר אריזות הקרטון, עלייה של 17 מיליון שקל במכירות מגזר ניירות הכתיבה וההדפסה, ועלייה של 6 מיליון שקל במגזר פתרונות המיחזור. בזכות העלייה בהכנסות, צמח גם הרווח הגולמי ברבעון השני ב-38% ל-78 מיליון שקל.

 
  

"שיפור הודות לעליית מחירי המכירה"

נוסף על כך, הציגה החברה ברבעון השני רווחיות גולמית משופרת של 19% מסך ההכנסות, לעומת 16.4% בלבד ברבעון המקביל. לדברי החברה, השיפור הושג בעיקר הודות לגידול בתפוקה ובכמות שנמכרה, שיפור ביעילות הייצור, ועליית מחירי המכירה.

הרווח התפעולי (לפני הוצאות והכנסות חד-פעמיות) זינק ברבעון השני ב-96% ל-29 מיליון שקל ואילו ה-EBITDA (רווח תפעולי לפני פחת והפחתות) צמח ברבעון השני ב-27% ל-65 מיליון שקל והיווה 15.9% מסך ההכנסות. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד עמד שיעור ה- EBITDA על 15.1% מסך ההכנסות.

בסיכום המחצית הראשונה של2021 עמד הרווח הנקי על 20 מיליון שקל לעומת 2 מיליון שקל בלבד במחצית הראשונה אשתקד. הכנסות החברה גדלו במחצית ב-3% ל-791 מיליון שקל.

בתגובה לתוצאות הכספיות, אמר גדי קוניא, מנכ"ל קבוצת נייר חדרה, כי "התוצאות הכספיות החזקות משקפות את הגידול בתפוקות ובמכירות החברה ואת המשך ההתייעלות התפעולית".

"מודעות גוברת לחומרי אריזה ממוחזרים"

קוניא הוסיף, כי "הביקוש העולמי לאריזות קרטון צומח לאורך זמן, ובשנים האחרונות נהנה משתי מגמות מתמשכות נוספות המאיצות את הגידול: המודעות הגוברת לחומרי אריזה ממוחזרים וההאצה הניכרת בהיקפי המסחר המקוון (e-commerce). הגידול בביקוש מלווה בעליות מחיר מתמשכות בכל אחד משלושת מגזרי שרשרת הערך של החברה, איסוף ומחזור, גלילי נייר ממוחזרים לקרטון ואריזות קרטון.

"השיפור ביעילות התפעולית הושג הודות להשקעות אדירות, שביצענו בטכנולוגיה ואמצעי ייצור חדישים. אנו מאמינים כי המומנטום החיובי בפעילות החברה צפוי להימשך גם בחצי השני של השנה".

מתוצאות החברה עולה עוד, כי ברבעון השני היא ייצרה 61 מיליון שקל מפעילותה השוטפת, לעומת 46 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בסיכום המחצית הראשונה של 2021 ייצרה נייר חדרה 108 מיליון שקל מפעילותה השוטפת, לעומת 73 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד.

נייר חדרה נסחרת בבורסה לפי שווי של 1.6 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה זינקה ב-52% מתחילת השנה. בסיכום שלוש השנים האחרונות הציגה המניה תשואה של 3% בלבד, אולם בסיכום חמש השנים האחרונות היא הכפילה את ערכה.

בתגובה לתוצאות, הותירה האנליסטית רוני סלוצקי מלאומי פרטנרס את המלצת ה"קנייה" למניית נייר חדרה והעלתה את מחיר היעד שלה ל-290 שקל, לעומת מחיר שוק של 260 שקל בלבד.

לדברי סלוצקי, "הזינוק החד בביקוש למוצרי אריזה מקרטון בעולם כולו, שהחל בשלהי שנת 2020, הביא להמשך מגמת העלייה במחירי גלילי הנייר לקרטון גם במהלך הרבעון השני. עליית המחירים נמשכת גם אל תוך הרבעון השלישי. זאת ביחד עם תפוקות ייצור גבוהות יותר ועלות ייצור נמוכה יותר מבעבר בעקבות צעדי התייעלות שביצעה החברה במהלך שנת 2020 ושהביאו לשיפור חד בתוצאות הכספיות".

סלוצקי הדגישה, כי בשנתיים הקודמות חווה שוק גלילי הנייר לקרטון משבר חמור כתוצאה ממלחמת הסחר בין סין וארה"ב, אולם בספטמבר 2020 חל שינוי מגמה, ומחירי גלילי הנייר עלו והמשיכו לטפס גם במהלך שנת 2021. לדבריה, "עליית המחירים נתמכת בעלייה בביקושים עם מבצעי סוף שנה במכירות האונליין ועם הסבת הצריכה משירותים למוצרים בעקבות משבר הקורונה".