הטרנד החדש: לגחך על כל מי ששר בפרסומות, ולעשות אצלך בדיוק את אותו דבר

העקביות והנוכחות הגבוהה של רותם סלע והפסנתר בהפסקות הפרסומות משגרות את טורנדו למקום הראשון הכפול - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • גישה דומה עובדת קצת פחות עבור שני כהן ופנגו

רותם סלע בקמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך
רותם סלע בקמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך

בעיצומו של שיטפון הפרסומות המזמרות מתחיל להסתמן טרנד נוסף. למעשה זהו תת ז'אנר, שמאיים להפוך לגל בפני עצמו: פרסומות מזמרות, שלכאורה מגחכות על גל הפרסומות המזמרות. מדובר בפרסומות שהן סוג של פרודיה, אבל מה שמתקבל על המסך בסופו של דבר הוא, ובכן, עוד פרסומת מזמרת.

בין הראשונות שפתחו בטרנד הייתה הפרסומת לטורנדו, באמצעות מקאן תל אביב, שבה רותם סלע באופן חינני ומודע לעצמו מזמרת את שבחי המזגן. במקרה שלה יש גם הרבה הומור עצמי וריפרור לתוכנית כוכב נולד שאותה היא מנחה לצד אסי עזר, ושבה מוצגות לא פעם יכולותיה המוזיקליות השנויות במחלוקת. במקרה של סלע, השיר ביחד עם העקביות והנוכחות הגבוהה במדיה, עושים את העבודה - והפרסומת היא הזכורה ביותר והאהובה ביותר השבוע.

 
  

עוד פרסומת מהז'אנר המודע לעצמו היא הפרסומת החדשה של אדלר-חומסקי לשופרסל אונליין, שבה שוב מככב אילן פלד בתפקיד השליחה המופרעת שמכריחה את הלקוחות לצפות בנאמבר שלה עד הסוף. הסגנון וההומור ה"פלדי" עובדים היטב, והפרסומת ממוקמת במקום השלישי בדירוג הפרסומות האהובות.

פרסומת נוספת מהז'אנר היא הפרסומת החדשה לפנגו, שבה משרד הפרסום אברהם בחר להציב את שני כהן - שסיימה לא מזמן התקשרות של למעלה מעשור עם ביטוח ישיר - בתפקיד זמרת טיק טוק המכליאה את דמותן של אלה לי ועדן בן זקן.

אילן פלד בקמפיין שופרסל / צילום: צילום מסך
 אילן פלד בקמפיין שופרסל / צילום: צילום מסך

בשלב הזה, הביצועים של הפרסומת בינוניים, והיא ממוקמת באמצע הדירוג - הן באהדה, והן בזכירות. ייתכן שזה בגלל הזמן הקצר יחסית שחלף מאז הפרסומת עלתה לאוויר, וייתכן שהשפה הפרסומית הצעירה איננה מתאימה לכל קהל המיינסטרים שמאכלס את הברייק.

עומר אדם ממשיך לזמר בפרסומות של מותגים שונים, ולאחר שסיים הפקה מושקעת עם גידי גוב לבזק, הוא עולה שוב בפרסומות מושקעת הפקתית לאופטיקנה - באמצעות שיר מותאם, כמובן. בהתחשב בז'אנר, הפרסומת, שנעשתה באמצעות ראובני-פרידן, רושמת ביצועים בינוניים גם בזכירות וגם באהדה.

בתוך שלל הפרסומות המזמרות בולטת בדירוג השבוע הפרסומת של סופר-פארם שיש לה מסר חשוב בכל הנוגע לזוגיות אלימה. דווקא על רקע כל הרעש מסביב, בסופר פארם ובמשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי בחרו ללכת על פשטות, בלי פעלולים, העצמת דרמה או אפילו מוזיקה בולטת. כל הכוח של המסר נמצא בטקסט בלבד. באופן טבעי, פרסומת כזאת לא מדורגת במקום גבוה, אולם בהתחשב במסר ובצורת ההפקה, שיעור אהדה של 7.1% אינו דבר של מה בכך.

גם השבוע היקף ההשקעה בפרסומות ממשיך להיות גבוה: כמעט 44 מיליון שקל, על פי נתוני יפעת בקרת פרסום - סכום כמעט זהה לזה של שבוע שעבר. משרד הבריאות, באמצעות לפ"מ, ממשיך להיות המשקיע הגדול במדיה, עם השקעה של כ-1.2 מיליון שקל בקמפיינים השונים.

יחידות סגולה

רק שתי פרסומות השבוע - לתדיראן ולסופר פארם - אינן עושות שימוש בשיר.

נשים מתחברות

באופן טבעי, הפרסומת לסופר פארם אהודה בעיקר על נשים.

גיוון משרדי

אדלר-חומסקי עם שלוש פרסומות בדירוג, ראובני-פרידן ומקאן עם שתיים כל אחד, בורודה, אברהם ובאומן עם פרסומות אחת.