המשחק החדש של נועם לניר: חוזר לבורסה דרך השקעה בחברת הגיימינג באפ

לניר צפוי להחזיק כ-10% ממניות חברת הגיימינג באפ, שלמרות מיעוט הכנסות והערת "עסק חי" הבטיחה גיוס של כ-30 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-100 מיליון שקל • וגם: חברת האוטוטק שצפויה להצטרף למסחר לאחר שגייסה לפי שווי של 220 מיליון שקל

נועם לניר / צילום: ניצן זוהר
נועם לניר / צילום: ניצן זוהר

גל הנפקות ההון הראשוניות (IPO) של חברות טכנולוגיה בבורסה בתל אביב כבר הביא עימו לא מעט שמות של אנשי עסקים מוכרים, המחזיקים חלק באותן חברות. כך גם בהנפקת חברת הטכנולוגיה הקטנה באפ, שהושלמה בשבוע שעבר.

עם המשקיעים בהנפקת החברה נמנה יזם הטכנולוגיות נועם לניר, שחוזר לבורסה בתל אביב לאחר שבשנים האחרונות נפרד מהשליטה בחברות בבילון ואפליי, ואשר צפוי להחזיק כ-10% ממניות באפ. משקיע נוסף בהנפקה הוא יואב חרל"פ, ממשפחת יבואני הרכב הוותיקה כלמוביל. עוד ככל הידוע, לקחו חלק בהנפקה גם הקרנות כלירמרק וספרה.

לפי העדכונים של באפ טכנולוגיות (Buff Technologies), המפתחת פלטפורמת מועדון לקוחות לעולם הגיימינג, היא הבטיחה גיוס של כ-30 מיליון שקל לפי שווי חברה שנע סביב כ-100 מיליון שקל "לפני הכסף".

הוצאות ההנפקה, שהובילה ווליו בייס, נאמדות בכ-10% מהתמורה הצפויה ברוטו, וכוללות עמלת חיתום והפצה בשיעור של 5% מהתמורה ועמלת הצלחה של 1% מהתמורה - "אשר לה עשוי החתם להיות זכאי לפי שיקול דעתה הבלעדי של החברה".

הפסדים נמשכים ותלות בגיוס מקורות מימון

באפ מפתחת ומפעילה פלטפורמת מועדון לקוחות לשחקני משחקי וידאו, ומפעילה תוכנית לתגמול השחקנים המשתמשים בפלטפורמה על-ידי הענקת "נקודות נאמנות".

הפלטפורמה רצה במקביל למשחק ללא התערבות בו, והשחקן מקבל נקודות, שניתנות למימוש בחנות וירטואלית לצורך רכישת משחקים, אביזרים למשחקים וכדומה.

את באפ הקימו בשנת 2018 עילי דה בר (מנכ"ל), אופיר שרעפי (סמנכ"ל תפעול) ואופיר גרטנר (יו"ר וסמנכ"ל פעילות עסקית), וכל אחד מהם צפוי להחזיק בכ-15% מהון החברה לאחר ההנפקה, קצת יותר מהחזקותיהם של המשקיעים שלומי אמסלם ועופר עמיר, עם כ-13% כל אחד.

כמו חברות טכנולוגיה צעירות רבות נוספות שהגיעו לבורסה בתל אביב בגל ההנפקות הנוכחי, גם באפ מציגה בדוחותיה הכספיים הערת "עסק חי", ורואי החשבון שלה מפנים את תשומת לב המשקיעים לגירעון בהון, להפסדיה הנמשכים ותזרימי המזומנים השליליים ולתלות שלה בגיוס מקורות מימון.

בשלב הנוכחי הכנסותיה של באפ זניחות והסתכמו בשנה שעברה בקצת יותר מ-100 אלף דולר, אחרי שב-2019 עמדו על 14 אלף דולר בלבד, והפסדיה בשלוש השנים האחרונות התקרבו ל-1 מיליון דולר.

באפ מציינת לגבי פעילותה במחצית הראשונה של השנה הנוכחית כי הכנסותיה הסתכמו בכ-700-730 אלף דולר - סכום המשקף צמיחה משמעותית ביחס לשנים קודמות, וזאת "לצד גידול מתמשך ומשמעותי במדדי הביצוע של החברה".

ג'נגו: גיוס לפי שווי של 220 מיליון שקל

עוד בין החברות הקטנות המצטרפות למסחר, גם ג'נגו קונקטיבי, מתחום האוטוטק הלוהט, הבטיחה גיוס בהיקף דומה לזה של באפ (קרוב ל-30 מיליון שקל), לפי שווי חברה של כ-220 מיליון שקל "לפני הכסף". את הנפקת ג'נגו, שבה העמלות הסתכמו בפחות מ-5% מסכום ההנפקה, הובילו אפסילון ופועלים אי.בי.אי.

ג'נגו, שהחלה את פעילותה בשנת 2013, עוסקת "בפיתוח תוכנות המנטרות מצלמות בתוך הרכב, ואלגוריתמיקה לניתוח מצב הנהג", וכן מספקת "תוכנות תקשורת למפתחי מערכות מולטימדיה לרכב".

בעל השליטה בג'נגו הוא היו"ר אופיר הרבסט ובעלת מניות נוספת היא ענקית הטכנולוגיה סיסקו, שממנה רכשה ג'נגו את הפעילות בתחילת דרכה, תמורת "סכום לא מהותי והקצאה של 10% מהון מניותיה".

משבר הקורונה פגע בפעילותה של ג'נגו, כך שהכנסותיה בשנה שעברה נחתכו ב-40% ועמדו על פחות מ-3 מיליון דולר, והיא עברה להפסד של כ-400 אלף דולר.

הצטרפותה של ג'נגו לבורסה ממשיכה את הגל החיובי סביב חברות האוטוטק הישראליות שמנפיקות בארץ ומעבר לים. בשבוע שעבר פרסמה חברת סיפיה ויז'ן, המפתחת טכנולוגיות ומוצרים לניטור פנים הרכב, טיוטת תשקיף ציבורית ראשונה לקראת גיוס המוערך בכמה עשרות מיליוני דולרים בתל אביב, לפי שווי חברה שינוע סביב כ-150 מיליון דולר (כחצי מיליארד שקל) "לפני הכסף".