רני צים | בלעדי

בין המתעניינים ברכישת נדל"ן של מזרחי טפחות: רני צים וקבוצת מבנה

הבנק מבקש למכור נכסים בהיקף של חצי מיליארד שקל, רובם נכסי בנק אגוד שמוזג לתוכו • צים השלים לאחרונה את רכישת קרנות הנאמנות ותיקי ההשקעות של פסגות • ככל הידוע, לפי שעה, המגעים שהתנהלו מול צים הופסקו

רני צים / צילום: מאיר אדרי
רני צים / צילום: מאיר אדרי

בנק מזרחי טפחות ממשיך במהלך למכירת שורה של נכסי נדל"ן שברשותו בהיקף של חצי מיליארד שקל. בבנק התקבלו מספר הצעות, חלקן לרכישת כל הנכסים העומדים למכירה וחלק עבור נכסים ספציפיים, ולגלובס נודע כי בין המתעניינים נמצאים איש העסקים רני צים  וקבוצת מבנה נדל"ן. 

מדובר על שורה של נכסים אשר רובם מוצע למכירה בעקבות המיזוג של בנק אגוד לתוך מזרחי טפחות בחודש ספטמבר האחרון. הנכס המרכזי אותו מציע מזרחי למכירה הוא בניין המטה המרכזי של בנק אגוד ברחוב אחוזת בית בתל אביב, הצמוד למגדל שלום. המיזוג בין הבנקים ייתר החזקה של בניין מטה לבנק שחדל להתקיים כחברה ציבורית.

על המדף: סניפי אגוד ובניין חט' הטכנולוגיה

בנוסף, במזרחי טפחות מחפשים רוכשים גם לחלק גדול מהסניפים של אגוד, אשר נכון להשלמת עסקת המיזוג היו 35 כאלו ברחבי הארץ. רובם המכריע של סניפי אגוד אינם בשימוש כיום, ולכן חלקם כבר מוצעים עתה למכירה, במה שבמזרחי מכנים "יצירת סינרגיה בין שני הבנקים" בתחום הנכסים וצמצום עלויות תפעול.

נכס נוסף שמציעים בבנק למכירה הוא המבנה של מזרחי טפחות ברחוב לינקולן בתל אביב, שבו יושבת חטיבת הטכנולוגיה של הבנק. במזרחי טפחות ינסו למכור את כל הנכסים כחבילה אחת, אך לא מן הנמנע כי הם יימכרו בנפרד אם תוכנית זו לא תצא לפועל. הצעות הרכישה שכבר התקבלו מתייחסות הן לעסקת כל הנכסים יחדיו והן עבור חלקם בנפרד.

צים השקיע מאות מיליונים בנכסי פסגות

כאמור אחד הגורמים שהביעו עניין ברכישת תיק הנכסים הוא רני צים, בעל השליטה בחברת מרכזי הקניות הבורסאית הקרויה על שמו, הנסחרת בשווי של כ-670 מיליון שקל. אך ככל הידוע, לפי שעה, המגעים שהתנהלו מול צים הופסקו.

לאחרונה, באמצעות זרוע פעילות בורסאית אחרת שלו, וואליו קפיטל, השלים צים את רכישת קרנות הנאמנות ותיקי ההשקעות של פסגות בהשקעה של מאות מיליוני שקלים. .

מבנה נדל"ן, בניהולו של דודו זבידה, פועלת בתחומי נדל"ן מניב, רכישת קרקעות ופיתוחן, ייזום, הקמה ורכישה של מבנים לתעשייה, משרדים, מסחר ומגורים. בבעלות הקבוצה, הנסחרת בשווי של כ-8 מיליארד שקל, כ-2 מיליון מ"ר של שטחים מניבים, שמתוכם 1.6 מיליון מ"ר בישראל. במבנה לא הגיבו באשר להתעניינות בנכסי מזרחי טפחות.