הנהלת לאומי תאפשר לעובדים יום עבודה מהבית

בשבוע הבא היו אמורים עובדי הבנק להתחיל בעיצומים לאחר שההסתדרות אישרה סכסוך עבודה בלאומי • הבנק יתחיל ביום ראשון בפיילוט שיימשך 3 חודשים, במסגרתו ינותחו המשמעויות של המהלך ולא יקוזזו דמי נסיעה וארוחות

חנן פרידמן, מנכ''ל לאומי / צילום: אורן דאי
חנן פרידמן, מנכ''ל לאומי / צילום: אורן דאי

האם נמנע סכסוך העבודה בבנק לאומי? הנהלת בנק לאומי וועד העובדים נפגשו היום (ג') ובסיום הפגישה החליטה ההנהלה לאפשר לעובדי הבנק לעבוד יום אחד בשבוע מהבית. בשלב זה מדובר במתווה זמני לשלושה חודשים, שיתחיל ביום ראשון הקרוב, במהלכו ילמד הבנק, תוך כדי תנועה, את המשמעויות של התהליך.

על פי הסיכום, בתקופת המתווה הזמני לא יקוזזו דמי נסיעות ולא יקוזזו דמי ארוחות בגין ימי העבודה מהבית. מבנק לאומי נמסר כי במקביל לכך נמשך המו"מ עם ועד העובדים בנושא מתווה קבוע של עבודה בת יום בשבוע מהבית.

ראש חטיבת משאבי אנוש בלאומי, אביבית קליין מסרה: "בנק לאומי מאמין באיזון נכון שבין בית לעבודה ועל כן החליט על מודל לתקופת ניסיון במהלכו יוכלו העובדים לעבוד יום בשבוע מהבית".

"ארגון העובדים ימשיך להיאבק"

ועד העובדים עדכן את העובדים בהסכמה שהתגבשה, וכתב להם "הצלחנו במאבקנו על העבודה ההיברידית מדובר בהישג לטובת הבנק כולו - עובדים והנהלה". במכתב סיפרו בוועד לעובדים כי לפי המתווה, עובדים יהיו רשאים לעבוד יום בשבוע מהבית, בכפוף לאישור המנהל הישיר שלהם.

"אנו מברכים על היענות ההנהלה לצו השעה - עבודה היברידית. למען הסר הספק, ארגון העובדים ימשיך להיאבק על זכויות העובדים בבנק לאומי, ולא סר מהדרישות הנוספות שהניח על שולחנו של המנכ"ל", הסבירו בוועד.

דרישות אלה פורטו במכתב שנשלח ב-20 ביולי להסתדרות המעוף ולהנהלת הבנק במטרה להכריז על סכסוך עבודה. העובדים כתבו במכתב כי ההנהלה מנצלת לרעה את הגמישות שגילו העובדים בתקופת משבר הקורונה כשהסכימו לדחות את מועד הענקת תוספות השכר. טענה נוספת שעולה מהמכתב היא, שנושא הקביעות משמש שיקול לא רלוונטי עבור הבנק, "עובדים טובים שהבנק שבע רצון מתפקודם ורוצה בהמשך העסקתם, מפוטרים מהבנק רק מאחר שהמשמעות של המשך העסקתם היא מעבר למעמד של קביעות", הם כותבים ומציינים שמדובר במעשה אסור ומפלה.

ההסתדרות אישרה בתחילת החודש את סכסוך העבודה, וזה היה צפוי להיכנס לתוקפו ב-17 באוגוסט. כעת נותר לראות האם מדובר בניצחון של הוועד שיימשך תקופה ארוכה, או יסתיים בעוד שלושה חודשים, כשברקע נמצאות בחירות לראשות הוועד שיתקיימו לקראת סוף השנה, וכמובן האם ההסכמה בין ההנהלה לוועד העובדים אכן תגנוז את סכסוך העבודה.