כתב גלובס רועי ירושלמי יהיה ראש חבר השופטים במדריך פיפטי בסט במזרח התיכון וצפון אפריקה

המדריך יבחר את המסעדות הטובות באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה • רשימת המסעדות הנבחרות תפורסם באירוע שיתקיים באבו דאבי

רועי ירושלמי / צילום: דן פרץ
רועי ירושלמי / צילום: דן פרץ

כתב האוכל ומבקר היין של גלובס, רועי ירושלמי, יהיה ראש חבר השופטים במדריך פיפטי בסט (50 המסעדות הטובות בעולם) באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה (MENA). מדובר במדריך אזורי חדש שיושק בפברואר 2022, ושבמסגרתו ייבחרו 50 המסעדות הטובות בעולם במדינות המפרץ, בישראל, מצרים ובמרוקו. רשימת המסעדות הנבחרות תפורסם באירוע שיתקיים באבו דאבי - לשכת התיירות שלה היא יוזמת המדריך, וגם נותנת החסות הראשית לצד סן פלגרינו.

המדריך האזורי של המזרח התיכון הוא שלישי במספר בסדרת "המסעדות הטובות בעולם". בכך הוא מצטרף לשני מדריכים אזוריים נוספים שהושקו בתחילת העשור הקודם - במזרח אסיה ובאמריקה הלטינית. מדריכים אלה סייעו לקדם את מטבחי המדינות שסוקרו בהם ולהציב מסעדות באזור בצמרת המדריך העולמי והקולינריה הבינלאומית.

המדור של ירושלמי בגלובס, שעסק עד השנה בהיסטוריית האוכל, יהווה בשנה הקרובה בסיס לעבודת מחקר באוניברסיטת תל אביב על מטבחים לאומיים וזהות לאומית במזרח אגן ים התיכון. במסגרת המחקר הוא מגיש סדרת שיחות חודשיות על קולינריה ישראלית והתגבשות המטבח הלאומי באוניברסיטת תל אביב עם אושיות מקומיות אבי ביטון, הילה אלפרט ולאון אלקלעי.