אולג'ובס רוכשת את אתר תעסוקת הצעירים סחבק

פלטפורמת ניהול הקריירה וגיוס העובדים רוכשת 60% מאתר סחבק, שמתמחה במשרות זמניות לצעירים, סטודנטים וחיילים

אנשי אול ג'ובס וסחבק / צילום: דוד מויאל
אנשי אול ג'ובס וסחבק / צילום: דוד מויאל

פלטפורמת ניהול הקריירה וגיוס העובדים AllJobs רוכשת 60% מאתר "סחבק", המתמחה במשרות זמניות לצעירים, סטודנטים וחיילים. היקף העסקה לא נמסר.

סחבק, שנוסדה במאי 2018, מהווה מקור גיוס כוח-אדם עבור חברות כמו קניוני עזריאלי, ZARA, אדידס, איקאה, קסטרו, סלקום, הראל, אלקטרה וישרוטל. לפני פרוץ הקורונה הגיעה הפלטפורמה ל-300 אלף מחפשי עבודה מדי חודש. בתקופת הקורונה נרשמה ירידה של 60% בכמות המחפשים, בעקבות מענקי החל"ת, ולאחרונה חזרו בחברה למספרים דומים לאלה שלפני המגפה.

מייסדי סחבק ביום החתימה / צילום: צילום סלפי: נדב פרייד
 מייסדי סחבק ביום החתימה / צילום: צילום סלפי: נדב פרייד

גם מבחינת המעסיקים חל שינוי: אם לפני המגפה פרסמו בסחבק 1,400 עסקים, במהלך 2020 היו רק מאות בודדות, ובחודש האחרון נרשמה צמיחה משמעותית עם יותר מ-3,400 מעסיקים מפרסמים. מספר המשרות המוצעות באתר עומד על כ-3,000.

את החברה ייסדו אדם ברקת (33) שגם מכהן כמנכ"ל, נועם צוברי (31) וניר דוד (35) מייסדי חברת הפרסום הדיגיטלי SAFRA , ושחר מדינה (32) שמוביל את הטכנולוגיה וחברת הפרסום "חיילים מצייצים", בבעלות אלעד מזרחי (33), אושרי אמויאל (30) ונדב פריד (27). מייסדי 'סחבק' ימשיכו להוביל את החברה בשנים הקרובות.

"מתחילת הדרך שאבנו מאול ג'ובס השראה, ושמחנו לגלות שמאחורי המותג עומד צוות מוכשר", אומר צוברי. "יחד עם השותפים החדשים שלנו, החלום לבנות פלטפורמה תעסוקה לצעירים שמעניקה מעטפת של 360 מעלות הוא מעבר לפינה".

לפני כחודש אמר לגלובס מנכ"ל סחבק, אדם ברקת, כי "אנחנו רוצים להיות הפלטפורמה הראשונה שכל אדם שמגיע לגיל התעסוקה נכנס אליה. כלומר, להיות הפלטפורמה הכי גדולה בארץ לקהל הצעיר, משלב התיכון עד סיום התואר. המוצר שלנו מאוד מזכיר אינסטגרם, בעצם הוא האינסטגרם של שוק העבודה. בנינו את האתר כך שייתן חוויית משתמש שמדמה גלישה ברשת חברתית. אמרו לנו להיזהר מזה, ושעדיף לנו להיות כמו האתרים הגדולים, אבל חשבנו שזה לא נכון.

"היום מה שמגדיר אותנו זו חוויית המשתמש, והמתחרים הגדולים שינו את חוויית המשתמש אצלם בעקבותינו. מנכ"ל של חברה גדולה אמר לנו לפני חודש: 'חוויית המשתמש שלכם היא הגיים צ'יינג'ר בשוק התעסוקה, ולכן הצלחתם'. זה משהו שיכול להיות גלובלי, ולכן יש לנו גרסה באנגלית בשם באדי, והיעד הוא להשיק אותה בחו"ל בעוד שלוש שנים".

לאתר AllJobs, מבית קבוצת ידיעות אחרונות, יש כמיליון משתמשים ייחודיים בחודש, והוא מציע משרות מ-3,000 מקורות (כולל מרשתות חברתיות). בימים אלה מפורסמות בו כ-40 אלף משרות. "החיבור שלנו עם 'סחבק' הוא טבעי, ובמידה מסוימת גם מזכיר את תחילת דרכה של AllJobs בתחום לפני 17 שנים", אומר מנכ"ל AllJobs, שי מגל. "אנו מזהים אצל המייסדים רעב, מקצועיות, יצירתיות ויכולת לרוץ למרחקים ארוכים".