ריצ'רד ברנסון מכר מניות וירג'ין גלקטיק בשווי 300 מיליון דולר מאז המסע לחלל

מייסד וירג'ין גלקטיק מכר יותר מ־10 מיליון מניות של חברת תיירות החלל • באמצע יולי השלים ברנסון טיסה מוצלחת לקצה האטמוספירה

ריצ'רד ברנסון לאחר שחזר מהטיסה לחלל / צילום: Associated Press, Susan Montoya Bryan
ריצ'רד ברנסון לאחר שחזר מהטיסה לחלל / צילום: Associated Press, Susan Montoya Bryan

מייסד וירג'ין גלקטיק ריצ'רד ברנסון מכר יותר מ־10 מיליון מניות של חברת תיירות החלל שלו בשבוע שעבר, חודש אחד בלבד לאחר שטס בעצמו לקצה האטמוספירה.

ברנסון החל למכור את המניות דרך החברה Virgin Group Investments ביום שלישי וסיים למכור אותן בסוף יום חמישי, כך ניתן לראות מדיווח רגולטורי. בסך הכל, שוות המניות כ־300 מיליון דולר. המכירה היא הפעם השלישית שבה ברנסון משחרר לשוק מניות של וירג'ין גלקטיק, חברה המפסידה כסף, לאחר שמכר מניות בשווי 500 מיליון דולר במאי 2020 ובשווי 150 מיליון דולר באפריל. מחיר המניה של וירג'ין גלקטיק  ירד בכ־1% למחיר של כ־25 דולר במסחר בשישי בבוקר לאחר שנודע על המכירה המסיבית של המניות. זאת לאחר שהמחיר עלה לכמעט 40 דולר למניה בימים שלאחר הטיסה.

בטיסה מ־11 ביולי של וירג'ין גלקטיק טסו ברנסון, שני טייסים ושלושה עובדים בחברה לגובה של יותר מ־80 קילומטר, שרשות התעופה הפדרלית ונאס"א מכירים בו כ"גבול בין החלל והאטמוספירה" של כדור הארץ. הטיסה הבאה של החברה נקבעה לסוף ספטמבר ותישא קבוצה של אנשי צוות מחיל האוויר האיטלקי.

וירג'ין גלקטיק, חברה שהוקמה ב־2004, הפסידה במהלך השנים מיליארדי דולרים. החברה הונפקה לפני שנתיים ובדיווח הפיננסי האחרון שלה דיווחה על הפסד נטו של 420 מיליון דולר. החברה צפויה להמשיך להפסיד כסף עד סוף השנה וגם אל תוך 2022.

מאז הנחיתה של הטיסה מיולי, החלה וירג'ין גלקטיק לבצע שדרוגים במטוס Eve Mothership על מנת להפוך אותו ליותר עמיד ולקצר את זמן ההמתנה בין טיסות. וירג'ין גלקטיק מוכרת כעת כרטיסים לחלל במחיר התחלתי של 450 אלף דולר לכיסא. החברה מתחרה עם בלו אוריג'ין בבעלות מייסד אמזון ג'ף בזוס, על מכירת טיסות אל קצה החלל ובחזרה לתיירי חלל עשירים.