יציבות בפרטנר: סיימה את הרבעון השני עם רווח נקי של 9 מיליון שקל

הכנסות פרטנר ברבעון השתפרו הודות להחזרת הטיסות ב-9% ל-840 מיליון שקל • המגזר הקווי ממשיך להתחזק עם תוספת נטו של 18 אלף מנויי סיבים ברבעון ו-10,000 מנויי טלוויזיה, בנטרול מחיקה של 21 אלף מנויי טלוויזיה בגין תקופות עבר

מנכ''ל פרטנר, אבי צבי / צילום: ישראל שם טוב
מנכ''ל פרטנר, אבי צבי / צילום: ישראל שם טוב

רבעון שני יציב לפרטנר  שמסתיים עם רווח נקי של 9 מיליון שקל. ברבעון המקביל אשתקד הרווח הנקי עמד על 7 מיליון שקל, ואת הרבעון הקודם החברה סיימה עם 5 מיליון שקל בלבד.

הכנסות הקבוצה צמחו חזק בשל החזרת הטיסות, והן הסתכמו ברבעון ב-840 מיליון שקל, לעומת 833 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-774 מיליון שקל (גידול של 9%) ברבעון המקביל אשתקד.

פעילות הסלולר צמחה ל-420 מיליון שקל, לעומת 413 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-409 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

לעומת זאת, הפעילות הנייחת של פרטנרף הכוללת את פעילות האינטרנט והטלוויזיהף כמעט ולא צמחה ברבעון וגדלה ב-2 מיליון שקל בלבד בהכנסות לעומת הרבעון הקודם, אך צמחה ב-18 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

לדברי פרטנר, הקבוצה הוסיפה נטו 18 אלף מנויי סיבים ברבעון ו-10,000 מנויי טלוויזיה, בנטרול מחיקה של 21 אלף מנויי טלוויזיה בגין תקופות עבר. 

הרווח התפעולי במגזר הסלולרי צמח ברבעון ל-35 מיליון שקל, לעומת 13 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 169%. ה-EBITDA הסתכם ב-139 מיליון שקל ברבעון, גידול של 8%.

במגזר הקווי ההחברה עברה להפסד תפעולי של 5 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, מה שמסביר אולי את המהלך להעלאת המחיר בשירותי הטלוויזיה מתחילת החודש. 

תזרים המזומנים של החברה צנח בחדות והסתכם ב-8 מיליון שקל בלבד, ירידה של 81% לעומת 44 מיליון שקל במקביל אשתקד וירידה של 50% לעומת הרבעון הקודם.

שיעור הנטישה בסלולר עלה ל-7.2%, לאחר שהחברה הצליחה להוריד אותו ברבעון הקודם ל-6.8%. הכנסה הממוצעת למנוי נשארה על כנה והסתכמה ב-48 שקל לחודש לעומת הרבעון הקודם וירידה מ-51 שקל לחודש במקביל אשתקד.

מספר מנויי הטלוויזיה העדכני אחרי המחיקה עומד על 223 אלף.

"רווחיות גם בתקופת הקורונה" 

אבי צבי, מנכ"ל פרטנר, מסר כי "ברבעון השני המשיכה פרטנר להוביל את שוק התקשורת הישראלי בחדשנות ובצמיחת הפעילות העסקית, תוך שמירה על רווחיות גם בתקופה בה עדיין מורגשת השפעת הקורונה.

"מאז כניסתי לתפקיד בחודש יוני, אני עוסק בלימוד החברה, בהכרת עובדיה ובגיבוש יחד עם חברי ההנהלה והדירקטוריון את המבנה הארגוני החדש שיוביל את פרטנר קדימה. נחשפתי לחברה עם הון אנושי מהמעלה הראשונה וגמישות ניהולית, אשר בשילוב עם איתנותה הפיננסית יצעידו את פרטנר לעבר פרויקטים חדשים ומשמעותיים.

"במקביל לבניית האסטרטגיה והמבנה החדש של פרטנר, התחלנו כבר במהלכים שנועדו לקדם עוד יותר את המובילות של פרטנר בשירות ללקוח ולהגדיל את הרווחיות בקווי המוצר ובמגזרי הפעילות של החברה".