חברת החלל של ג'ף בזוס תשגר את ה-New Shepard ב-25 באוגוסט

על הסיפון יהיו 18 מטענים לצד אלפי גלויות של ילדים מ-"Club for the Future", כדי לעודד את הדור הבא "לעבוד בתחומי המדע, הטכנולוגיה, ההנדסה והמתמטיקה" • למרות הסכסוך ביניהן, 11 מטענים הם של סוכנות החלל נאס"א

ג'ף בזוס / צילום: Shutterstock
ג'ף בזוס / צילום: Shutterstock

חברת החלל של ג'ף בזוס, Blue Origin, תשגר את ה-New Shepard שלה ב-25 באוגוסט ותכיל על הסיפון 18 מטענים לצד אלפי גלויות על הסיפון - גלויות של ילדים מ-"Club for the Future", ארגון ללא רווח של בלו אוריג'ין כדי לעודד את הדור הבא "לעבוד בתחומי המדע, הטכנולוגיה, ההנדסה והמתמטיקה". המשימה הלא מאוישת תשלח את המטענים עד 60 קילומטרים.

מתוך כל המטענים, 11 מטענים הם של סוכנות החלל נאס"א, למרות ש-Blue Origin תבעה את נאס"א על החוזה שנחתם מול SpaceX (בעלות 2.1 מיליארד ליש"ט) - חוזה שקובע מי תהיה החברה שתבנה את המנחת שיחזיר את האסטרונאוטים לירח כחלק ממשימת ארטמיס של נאס"א.

Blue Origin בהתחלה הגישה תלונה שנדחתה, מכיוון שבמקור סוכנות החלל נאס"א ציינה שהיא תבחר 2 חברות מתוך ה-3 המתחרות - Blue Origin, SpaceX ו-Dynetics. נאס"א אמרה שבגלל מחסור במימון הפרויקט, היא החליטה ללכת בסוף עם SpaceX בלבד. חברת החלל של ג'ף בזוס בחרה לנקוט צעדים משפטיים כדי לגרום לנאס"א להעניק את החוזה גם לה, לצד SpaceX של מאסק.

המשימה הנוכחית נסגרה עוד לפני התביעה בבית המשפט, והיא בניגוד למשימה הקודמת - אז ה- New Shepard שיגרה את בזוס, אחיו מארק ועוד נוסעים למסלול עד לחלל. המשימה מתוכננת להיות משוגרת ממערב טקסס ב-25 באוגוסט, בשעה 16:35 שעון ישראל. השיגור ישודר בשידור חי באתר החברה.