השקה של 30 מיליון שקל: מותג עיצוב הבית של קסטרו יצא לדרך

קבוצת קסטרו-הודיס השיקה את מותג עיצוב הבית שלה, "קסטרו הום", שכולל 14 חנויות ואף אתר ייעודי • "לא בחרנו להיות הכי זולים, אבל אנחנו מביאים איכות במחירים סופר תחרותיים", סיפר לנו מנכ"ל הקבוצה, רון רוטר, שכבר שואף לפתיחת 50-60 סניפים של הרשת ברחבי הארץ

רשת כלי הבית והלייף הסטייל החדשה CASTRO HOME / צילום: מירב בן לולו
רשת כלי הבית והלייף הסטייל החדשה CASTRO HOME / צילום: מירב בן לולו

14 חנויות ואתר ייעודי - קסטרו-הודיס משיקה את המותג "קסטרו הום" ומיישרת קו עם מותגי האופנה המקומיים והבינלאומיים שכבר השיקו את אופנת הבית שלהם, ביניהם זארה הום, H&M הום, פוקס הום ואחרות. קסטרו תתחרה גם ברשתות הוותיקות בתחום, בהן גולף אנד קו ואיקאה, ומול הזירה המקוונת הכוללת מותגים בינלאומיים לעיצוב הבית.

תחום מוצרי הבית קיבל דחיפה בחסות הקורונה והשהות הממושכת בבתים ורשתות המוצרים לבית הגדילו את ההכנסות שלהן בתקופה זו. רון רוטר, מנכ"ל קסטרו, הסביר לגלובס כי הרעיון "התבשל בקנה כבר זמן מה, ואילולא הקורונה זה היה קורה מהר יותר".

השקת המותג התרחשה בסניף שנפתח במרכז גן העיר בתל אביב. חנויות נוספות הפועלות במתכונת "חנות בתוך חנות" נפתחו בסחנין, בראש פינה, בכרמיאל, בחיפה, בחדרה, בירושלים, באשדוד, בבאר שבע ועוד. בקרוב ייפתחו חנויות בפתח תקווה, בראש העין, בנתניה, בכפר סבא ובהוד השרון, וגם באילת הרשת מחפשת מיקום. קסטרו מתכננת גם שיפוץ בחנות הדגל שלה בדיזנגוף סנטר, שגם בה תיפתח חנות קסטרו הום.

CASTRO HOME / צילום: מירב בן לולו
 CASTRO HOME / צילום: מירב בן לולו

לא מפחדים משוק רווי ועם העיניים לעתיד

קו המוצרים של קסטרו הום כולל מוצרים לחדר השינה, המטבח, האמבטיה וחלל המגורים. חלק מהמוצרים הם ממותגים מוכרים (דוגמת כוסות שפיגלאו, פריטי ריהוט של סטטוס ועוד), והשאר הם בעיצוב ייעודי.

"לא בחרנו להיות הכי זולים, אבל אנחנו מביאים איכות במחירים סופר תחרותיים", מסביר רוטר. קסטרו משקיעה כ-30 מיליון שקל במהלך השקת קסטרו הום.

אתם נכנסים לשוק רווי שחקנים ומותגים.
"אמרו לנו את זה גם כשנכנסנו לתחום הילדים, סגמנט שבו השוק רווי יותר, והתחרות על המחיר בו דרמטית יותר, כשהמתחרים שלנו נהנים מפטור במע"מ בקניות באתרים בינלאומיים", אומר רוטר, "אבל גם בתחום הילדים הבאנו משהו שאין למתחרים באיכות וידענו גם להתחרות במחיר כשפתחנו מרכז בבנגלדש. גם במוצרים לבית אנחנו באים עם בשורה אחרת ונוביל את השוק. נגיע לפריסה של 50-60 חנויות פיזיות בפריסה ריאלית, כשכל שנה נפתח עשר חנויות לפחות. במקביל נשים דגש על המכירה באי-קומרס עם המעבר לקניות באונליין בתקופת הקורונה ובכלל".

קסטרו לא מפרסמת את נתח המכירות שלה באתר האונליין, אותו, יש לציין, היא השיקה עוד ב-2013, בין האתרים הראשונים שהושקו בענף האופנה. נדמה היה כי בשעתו קסטרו השיקה אתר אליו היא התייחסה כאל עוד סניף, ולא כאל ערוץ משמעותי כפי שהיא מתייחסת לנושא כיום.

רשת כלי הבית והלייף הסטייל החדשה: CASTRO HOME / צילום: מירב בן לולו
 רשת כלי הבית והלייף הסטייל החדשה: CASTRO HOME / צילום: מירב בן לולו

מ-3 מיליון שקל ברווח תפעולי מהאתר, ל-50 מיליון השנה 

"בערוץ המקוון של הקבוצה מבקרים 2 מיליון גולשים בחודש", אומר רוטר, "מה שממקם אותם במקום גבוה בטבלה של האתרים המובילים. בשנה האחרונה האתר הגיע ל-50 מיליון שקל רווח תפעולי, עד לפני כמה שנים המספר הסתכם ב-3 מיליון שקל. אנחנו יודעים להמיר את הכניסה של המבקרים לקנייה ולעשות את זה בצורה רווחית. ברור לנו שזה מנוע צמיחה. השקנו מרכז לוגיסטי רובוטי שמשמש לחנויות ולאתר, הוא מייעל את התהליך ומאפשר לנו לשלוח את הקניות המקוונות גם ביום הקנייה. אנחנו מתחייבים ל-3 ימים, אבל 95% יקבלו את הקניות שלהם תוך יום יומיים".

טרמינל איקס, המתחרה הדומיננטית מבית פוקס בעולמות האונליין, הציבה את רף המשלוח המהיר באג'נדה הפרסומית שלה, והמתחרים, כפי שאפשר לראות, מיישרים קו גם כאשר העלויות למשלוח המהיר גבוהות בהרבה, כפי שגם מאשר רוטר. הוא מציין את המרלו"ג כאמצעי לייעול ההוצאות בשילוח.

לדבריו, "הריטייל צועד היום למודל של ריבוע ערוצים (Omni Channel, מר"ח), מתחילים את הקנייה באתר ומסיימים בחנות הפיזית או להפך. השפה של המותג צריכה להיות אחידה בכל ערוצי המכירה, כולל בוואסטאפ או בפייסבוק".

ומה מבחינתך הערוץ האידאלי שדרכו אתה רוצה שהציבור יקנה?
"האידאלי מבחינתי שתקני, ולא אכפת לי איך. אני לא מפלה בין הלקוחות, והמחירים והתנאים אצלנו אחידים באתר ובחנויות. אני לא רוצה שתרגישי שאת צריכה לבדוק מחיר באתר כשאת נמצאת בחנות".

רון רוטר מנכ''ל קבוצת קסטרו / צילום: אביב חופי
 רון רוטר מנכ''ל קבוצת קסטרו / צילום: אביב חופי

"למדינה יש שתי אפשרויות: לפגוע בשירותים לאזרח או להעלות מסים"

ואתה בטח היית רוצה שיבוטל הפטור ממע"מ בקנייה מתחת ל-75 דולר באתרים מחו"ל.
"השאלה היא לא מה אני רוצה, אלא מה המדינה מפסידה מזה. בסוף זה משחק סכום אפס, ואת ההכנסות שהמדינה מפסידה בגלל כסף שהולך לגורמים זרים, היא תגבה מהאזרחים במקום אחר, כדי לממן את הפטור ממע"מ כשאת קונה מהמתחרה שלי באנגליה.

"למדינה יש שתי אפשרויות - לפגוע בשירותים לאזרח או להעלות מסים. בסוף עובדים על כולנו, אומרים לנו שהפטור עוזר להילחם ביוקר המחיה, אבל פוגעים בקופת המדינה, ואיכשהו זה צריך להתאזן. באופנת ילדים זה התחום הכי רגיש לעניין הפטור, אבל למדנו להתגבר על הפער".

עם מותגי הקבוצה נמנים קסטרו, קסטרו ילדים, אורבניקה, הודיס קרולינה למקה וטופ טן. בתחום הקוסמטיקה והטיפוח מונה הקבוצה את המותגים איב רושה וקיקו מילאנו. את הרבעון השני של 2021 סיכמה החברה עם הכנסות של 439 אלף שקל, צמיחה של כ-56% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-50 מיליון שקל ושיקף גידול של 52.3%. הרווח התפעולי צמח ל-83 מיליון שקל ברבעון.

לצורך השקת המותג קסטרו הום גייסה החברה את הפרזנטורים שלומית מלכה ויונתן מרגי, שדרכם היא תפנה גם לקהל יעד צעיר.