טים קוק סוגר 10 שנים כמנכ"ל אפל. מה היה קורה אם הייתם משקיעים אלף דולר במניה כשנכנס לתפקיד?

טים קוק נכנס לתפקיד המנכ"ל של החברה הנסחרת הכי גדולה בעולם ב-2011 • הכהונה שלו לא הביאה חידושים טכנולוגיים רבים, אך בזכות שימוש נבון בקהל המשתמשים שלה, הוא הצליח להביא את החברה לרווחי שיא

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Shutterstock, John Gress Media Inc
טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Shutterstock, John Gress Media Inc

עבר עשור מאז שטים קוק מונה למנכ"ל אפל  במקומו של סטיב ג'ובס. בעשור שעבר, קוק לקח את חברת הטק והפך אותה לחברה הנסחרת הגדולה בעולם. 

עבור משקיעים שאחזו במניות אפל כאשר קוק לקח את המושכות, כהונתו הייתה הצלחה כלכלית מסחררת, כאשר המנייה זינקה בכ-1200% בעשר השנים האחרונות. 

אם השקעתם אלף דולר באפל ביום שבו קוק הפך למנכ"ל ב-2011, הם היו שווים היום 12,970.28 דולר, כך על פי חישוב של CNBC. לצורך השוואה, אם הייתם משקיעים אלף דולר במדד S&P 500, הם היו שווים היום בערך 4,659 דולר. 

כהונתו של קוק לא נודעה בחידושים טכנולוגיים כמו קודמו - במהלך העשור האחרון שני הגאדג'טים החדשים העיקריים הם האפל ווטץ' ואוזניות האיירפודס שהוצגו במהלך 2015 ו-2016, ואילו שאר ההכרזות של החברה נגעו בעיקר לעדכונים של מכשירים קיימים. עם זאת, קוק הצליח להזניק את רווחי החברה על ידי תזרים כספי של דמי רישום מבסיס המשתמשים העצום והנאמן שלה לשירותי החברה כמו אפל מיוזיק ושירותי הענן שלה. 

תחת מנהיגותו של קוק, אפל גדלה מחברה בשווי שוק של 364.4 מיליארד דולר ל-2.45 טריליון דולר, ועל הדרך הפכה לחברה הראשונה שחצתה את סף הטריליון ו-2 הטריליון ב-2018 ו-2020. 

עם זאת, תחת מנהיגותו של קוק החברה גם ספגה ביקורות רבות ממשתמשים, חברות יריבות ונציגי הממשל האמריקאי בוושינגטון על שלל פרקטיקות שהחברה נוקטת, כולל גביית עמלה בגובה 30% על רוב העסקאות הנעשות בחנות האפליקציות שלה.