טסלה (שוב) מסתבכת: רכב עם "טייס אוטומטי" התנגש בניידת משטרה

נהג טסלה שהפעיל את מערכת "הטייס האוטומוטי" התנגש בניידת סיור בכביש המהיר בקרבת אורלנדו שבפלורידה • השוטר, שעצר כדי לסייע לרכב אחר שנתקע, לא נפגע • מוקדם יותר החודש פתחו הרשויות הפדרליות בחקירה רשמית של טסלה לאחר סדרה של התנגשויות דומות

טסלה Y / צילום: יח''צ
טסלה Y / צילום: יח''צ

ביום שבת האחרון התנגשה מכונית טסלה שפעלה על מערכת נהיגה אוטומטית ברכב משטרה בפלורידה. ההתנגשות התרחשה קצת לפני 5 בבוקר, כאשר השוטר שנהג בניידת היה בדרכו לרכב תקול שעצר בצד הדרך, לאחר שחנה והפעיל גם את אורות החירום. הטסלה פגעה בצידה השמאלי של הניידת ולאחר מכן התנגשה ברכב התקול. בדיווח של דוברות מחלקת הסיור של העיר אורלנדו נמסר כי נהג הטסלה, וכן נהג הרכב התקול נפצעו קל, בעוד שהשוטר יצא ללא פגע.

מוקדם יותר החודש, הממשלה האמריקאית פתחה בחקירה רשמית של טסלה, אחרי סדרה של התנגשויות ברכבי חירום חונים שבהן הייתה מעורבת מערכת הנהיגה האוטומטית ברכב. מאז 2018 נרשמו 11 התנגשויות, בהן 17 אנשים נפצעו ואדם אחד נהרג. הרשויות הפדרליות יבדקו אם אכן יש למערכת הנהיגה האוטומטית של טסלה מגבלות מובנות בזיהוי מכוניות במצבי כביש מיוחדים, במיוחד כאשר מכוניות מאותתות באורות האזהרה שלהן. החקירה עשויה להביא לריקול של הרכבים של טסלה או להפעלת אמצעי אכיפה אחרים. אחת ההמלצות שניתנו על ידי הגופים הממשלתיים שחוקרים את הנושא היא להגביל את השימוש במערכת הנהיגה האוטומטית לאזורים שבהם היא יכולה להתנהל בבטחה. המלצה נוספת היא לדרוש מטסלה לשפר את מערכת הנהיגה האוטומטית כך שתבטיח את תשומת ליבם של הנהגים.

לעיתים קרובות, הנהגים של טסלה עושים שימוש לא ראוי במערכת הנהיגה האוטומטית, כמו למשל נהיגה תחת השפעה או אפילו ישיבה במושב האחורי של המכונית, בעוד הטסלה נוסעת "בעצמה" בכביש המהיר. מערכת הנהיגה האוטומטית עושה שימוש במצלמות, מחשוב מתוחכם ולעיתים במכ"ם שמזהה מכשולים וכך היא קובעת איך על הרכב לנהוג. אולם, מחקרים מראים שלמערכת יש מגבלות בזיהוי רכבי חירום שחונים בצד הדרך ומשאיות מסוג מסוים, הנמצאים במסלול הנהיגה של הטסלה.

יצוין שלמרות החקירה שנפתחה ולמרות התאונה, המניה של טסלה  עדיין רשמה עלייה של 1.53% ביום המסחר האחרון בשישי. גם ההנהלה של טסלה עוד לא הגיבה להתפתחויות האלה.