הגאות בפינטק נמשכת: גם מליו משלשת את שוויה ל-4 מיליארד דולר

מליו הישראלית, שמפתחת פלטפורמת תשלומים, נמצאת בעיצומו של סיבוב גיוס הון שהיקפו מוערך בכמה מאות מיליוני דולרים • מליו הצטרפה למועדון חדי הקרן רק בתחילת השנה, כאשר גייסה 110 מיליון דולר לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

חברת מילו - עובדי החברה / צילום: איל יצהר
חברת מילו - עובדי החברה / צילום: איל יצהר

הגאות בתחום הפינטק לא נפסקת וחברות הסטארט-אפ הפעילות בו ממשיכות להכפיל ולשלש את שווין בתוך חודשים. רק בתחילת החודש הודיעה פלטפורמת התשלומים הדיגיטלית לעסקים ראפיד (Rapyd) מתל אביב על גיוס הון לפי שווי של 8.75 מיליארד דולר, פי שלושה ביחס לשוויה בתחילת השנה. כעת נודע כי פלטפורמת תשלומים ישראלית אחרת, מליו (Melio), פועלת להשלים סיבוב גיוס הון לפי שווי של 4 מיליארד דולר בהובלת קרן Thrive של ג'וש קושנר, אחיו של ג'ארד קושנר, חתנו של נשיא ארה״ב לשעבר דונלד טראמפ.

מליו הצטרפה למועדון חדי הקרן בתחילת השנה, כאשר גייסה 110 מיליון דולר לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר. סיבוב הגיוס החדש נחשף באתר חדשות הטכנולוגיה דה אינפורמיישן. היקפו לא נחשף והוא מוערך בכמה מאות מיליוני דולרים.

בחינה של הגידול במצבת העובדים של החברה מספקת מושג ברור יותר מדוע החברה נזקקת לגייס הון כל חצי שנה: כדי לתמוך בגידול בביקוש לשירותי תשלומים בארה״ב, מליו נאלצת לגייס יותר ויותר עובדים בישראל בתנאי שכר ובונוסים שנותנים לה יתרון תחרותי בשוק. על פי לינקדאין, מצבת העובדים של החברה צמחה בקרוב ל-80% בחצי השנה האחרונה וכיום היא מעסיקה 385 איש במשרדים בתל אביב ובניו יורק. בימים אלה פותחת מליו סניף חדש בדנבר, קולורדו, מהלך שיקרב אותה לשוק העסקים הקטנים במערב התיכון ובמערב ארה״ב, ושבסופו יגויסו 250 עובדים לאתר.

צמיחה גבוהה הודות לקורונה

כמו חברות רבות בתעשייה שמספקות שירותי תשלומים לעסקים - בהן סטמפלי, טריידשיפט, פלסטיק, ראפיד וטיפלתי - גם מליו חוותה צמיחה גבוהה בתקופת הקורונה, שבמהלכה עסקים קטנים ובינוניים נאלצו למצוא פתרונות יצירתיים לדחיית תשלומים ופריסתם, או להסתייע באמצעי תשלום גמישים ונזילים הרבה יותר.

מליו, שנוסדה על ידי מתן בר, זיו פז, ואילן אטיאס, מאפשרת לעסקים לשלם לספקים הישר מתוך תוכנת הנהלת החשבונות QuickBooks הפופולרית בארה״ב בקרב עסקים קטנים. היא אינה גובה עמלה על העברות תשלום בין חשבונות בנק, אך במידה והעסק מעוניין לשלם לספקים באשראי, הוא מחויב בעמלה של 2.9%, ואת הכסף מעבירה מליו לספקים באמצעות המחאה מטעמה. כך מסייעת מליו לעסקים לשלם באשראי - כלומר תשלום שאינו מיידי אלא מתבצע אחת לחודש עם החיוב באשראי - ומצד שני היא משלמת לספקים בצ׳ק - האמצעי המועדף על רבים מהם מעצם היותה של העסקה פטורה מעמלה.

הסיבוב הנוכחי מצרף את Thrive ואת ג׳וש קושנר למועדון המשקיעים בחד הקרן הישראלי הכולל את הקרנות אלף, בסמר, אקסל, קורנר, ג׳נרל קטליסט ו-Coatue, מי שהובילה את הסיבוב בדצמבר האחרון. סך הגיוסים בטרם הסיבוב הנוכחי עומד על 260 מיליון דולר.

מליו מינתה את פרשאנט גנדי, מי שהוביל בעברו את תחום התשלומים הדיגיטלים בג׳יי פי מורגן , למנהל בכיר בתחום הפיתוח העסקי. גנדי יוביל ויאיץ את שיתופי הפעולה העסקיים של מליו עם מוסדות פיננסיים וחברות תוכנה הנותנות שירותים פיננסיים בכדי להנגיש את פלטפורמת התשלומים של מליו לעסקים קטנים נוספים בארה״ב.

ממליו נמסר: ״סבב הגיוס הקודם שלנו היה בינואר 2021, ואנחנו לא מגיבים על ספקולציות בשוק״.