שרת האנרגיה: מפסיקים מתן רישיונות לחיפושי נפט בישראל

שרת האנרגיה קארין אלהרר הכריזה בכנס "משק האנרגיה בישראל", על הפסקת מתן רישיונות לחיפוש נפט בארץ • עוד הצהירה כי כל המינויים בחברות הממשלתיות שכפופות למשרד יבוצעו אך ורק על בסיס כישורים ולא קשרים

שרת האנרגיה קארין אלהרר בוועידה / צילום: שאולי לנדנר
שרת האנרגיה קארין אלהרר בוועידה / צילום: שאולי לנדנר

שרת האנרגיה קארין אלהרר הודיעה הבוקר (ג') כי המדינה תפסיק להעניק רישיונות לחיפושי נפט בישראל, זאת מכיוון שלדבריה מדינה שמבקשת לעבור לאנרגיות מתחדשות לא יכולה להרשות לעצמה להמשיך ולעסוק בתחום המזהם הזה.

"מהיום לא יינתנו יותר רישיונות לחיפושי נפט ביבשה במדינת ישראל. הנפט הוא דלק מזהם ביותר שאין לו מקום במדינה שעושה הכל כדי לצמצם שימוש בפחם ומבינה שגם הגז הוא אך ורק פתרון ביניים עד שנצליח להסתמך על אנרגיות מתחדשות", אמרה בפתח ועידת האנרגיה השישית לאנרגיה וכלכלה.

כן מסרה כי בכוונתה למנות בחברות הממשלתיות שבאחריות המשרד רק אנשים על בסיס כישורים ולא קשרים. "בניגוד לשלטון הקודם שבו הקרבה היא שקבעה, המינויים לחברות הממשלתיות שבאחריותי יהיו על בסיס הניסיון של האדם הנבחר והצרכים של החברה המדוברת". במידה מסוימת הדברים הללו נאמרו על רקע בחירתה באמי פלמור ליו"ר חברת החשמל.

כן חזרה אלהרר על הצהרות שכבר אמרה על כך שמשרדה עומד להתרכז בעיקר בתחם האנרגיות המתחדשות, ואף המשיכה לעקוץ את הממשלה הקודמת. "אחרי 3 שנים בלי תקציב ובלי רפורמות חשוב שנתקדם. הממשלה עד כה לא ממש שמה לנגד עיניה את משבר האקלים והצורך להיאבק בו ואנחנו צריכים לפעול בצורה מהירה ונחושה".

מי שהשמיע דברים נוקבים אחריה היה מנכ"ל איגוד מחפשי הגז והנפט, אמיר פוסטר, שכלפי התחום שאותו הוא מרכז נשמעת ביקורת סביבתית הולכת וגוברת. לטענתו חלק גדול מהביקורת נובעת מדיסאינפורמציה.

"אנחנו חיים בעולם של דיאינפורמציה. אנחנו חיים בעולם שיש בו המון מידע ושהוא נשטף ברשתות ובאינטרנט. מאוד קשה לתפוס בפינצטה את המידע שבאמת קרוב למציאות או את המידע הנכון", אמר והזכיר כמה דוגמאות כמו זה שנטען שמאגר לא יפותח - דבר שקרה. על כך שלא נמכור גז טבעי למצרים - דבר שאכן קורה וכן טען שמחירי הגז הטבעי בישראל נמוכים מאוד בהשוואה לעולם, דבר שנתפס בישראל לעיתים הפוך על ידי מבקרים שונים. הוא הציג את המחירים באוסטרליה, "יצואנית ה-LNG הגדולה בעולם" אמר, שלפי הנתונים שהציג נמוכים מישראל.

הפגנה נגד ייצוא הגז / צילום: גיא ליברמן
 הפגנה נגד ייצוא הגז / צילום: גיא ליברמן

יצוין כי בכניסה למתחם אווניו בקריית שדה התעופה התקיימה הפגנה של אנשי ארגון מגמה ירוקה, שחילקו חומרים והשמיעו מסרים נגד הגדלת יצוא הגז הטבעי מישראל ונגד התוכנית לפיתוח הקמת צינור האיסטמד - צינור הזרמת גז מישראל לאירופה.