מההסתדרות למלונאות: אבי ניסנקורן עשוי להחליף את אמיר חייק

אבי ניסנקורן עשוי להתמנות לנשיא התאחדות המלונות במקומו של אמיר חייק, שמונה לשגריר ישראל באיחוד האמירויות • ניסנקורן כיהן בעבר כיו"ר ההסתדרות ואף כשר המשפטים

אבי ניסנקורן / צילום: שלומי יוסף
אבי ניסנקורן / צילום: שלומי יוסף

מההסתדרות למלונאות: אבי ניסנקורן עשוי להתמנות לנשיא התאחדות המלונות במקומו של אמיר חייק, שמונה לשגריר ישראל באיחוד האמירויות. ניסנקורן כיהן בעבר כיו"ר ההסתדרות ואף כשר המשפטים.

חייק, המשמש כנשיא ההתאחדות מאז 2017, מגיע מרקע חשבונאי ולא מרקע מלונאי בדומה לקודמיו. גם ניסנקורן מגיע מרקע שאינו מלונאי, הוא עורך דין בהשכלתו ומוגדר כמומחה ביחסי עבודה לאור שנותיו כיו"ר ההסתדרות. גם הרקע הפוליטי שלו יכול לסייע כמובן אל מול קידום רגולציה שתשפיע על המלונות, ומכיוון הצרכנים אולי גם תתאפשר חקיקה שתוביל להורדת מחירי הלינה היקרים בישראל. במסגרת תפקידו בהסתדרות ניסנקורן אף היה אמון על חתימת הסכם עבודה בענף המלונאות.

חייק מונה לתפקידו בהתאחדות המלונות ב-2017 ,וב-2019 מונה במקביל ליו"ר תאגיד המיחזור אל"ה. בחודש נובמבר האחרון חודשה הקדנציה של חייק לאחר בחירות שנערכו בקרב חברי התאחדות המלונות. מול חייק התמודד יו"ר התאחדות מלונות בירושלים, ישי ברנע.

השלב הבא בדרך לכיסא נשיא התאחדות המלונות יעבור דרך בחירות. ועדת מלונאים אזוריים יצטרכו להמליץ על ניסנקורן כמועמד מצידם, ולפי הלך-הרוח הוא זוכה לתמיכה כבר כעתף כשגורם הגדיר אותו כ"איש חכם שמכיר היטב את המערכת". ניסנקורן זוכה לתמיכה גם מהנשיא המכהן.

המועמדים השונים יידרשו להגיש את מועמדותם עד לאמצע חודש ספטמבר, ותוך 45 ימים יש לקבוע מועד לבחירות. על-פי גורמים בענף, ייתכן כי מול ניסנקורן יתמודד אלי גונן, מוותיקי ענף המלונאות ומי שכיהן לפני חייק כנשיא התאחדות המלונות. במקרה שהשניים יתמודדו זה מול זה, המלונאים יידרשו להחליט מה חשוב להם יותר - הניסיון המלונאי אל מול הקשרים הפוליטיים וההתמחות ביחסי העבודה.