עם קו קריאטיבי מבודל וניקיון אמנותי, סופר-פארם בפסגת הפרסומות הזכורות

כשהחגים מעבר לפינה, הפרסומות הבולטות הן אלה שקשורות לקניות ולמתנות - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • למרות השקעה מאסיבית במדיה, רק השבוע הצליחה הפרסומת של יוחננוף להתברג בדירוג

הקמפיין של סופר-פארם / צילום: סופרפארם
הקמפיין של סופר-פארם / צילום: סופרפארם

מחזות הזמר ממשיכים להיעלם בהדרגה מהברייק, וגם מדירוג הזכורות והאהובות. אומנם בעקבות ההשקעה המאסיבית במדיה חלק מהפרסומות המזמרות עדין נוכחות בברייק, אולם זה כבר השבוע השני ברציפות שניכרת מגמת ירידה.

כדי ללמוד עד כמה משמעותית במובן הזה ההשקעה במדיה, כדאי להסתכל על המקרה של רשת יוחננוף, שלמרות השקעה מאסיבית במדיה לא הצליחה להתברג בדירוג במשך מספר שבועות. רק כעת היא נכנסה אליו סוף-סוף.

הסיבה לכך שלהשקעה במדיה יש השלכה ישירה על המיקום בדירוג קשורה לאופן שבו נעשה הסקר. השאלה הראשונה עוסקת באיזה פרסומות זוכרים, וזיכרון הוא במידה רבה פועל יוצא של הנוכחות במדיה. רק מתוך הפרסומות הזכורות, מדורגות הפרסומות האהובות. במקרה של יוחננוף, הפרסומת באמצעות בורודה-קפלן אומנם נכנסת לדירוג - אבל הביצועים שלה ברמת האהדה בינוניים ומטה.

 
  

ההפתעה של השבוע היא הפרסומת של סופר-פארם, שממשיכה בקו המסורתי הנקי-אמנותי של המותג, שיצר וביים רם ברוך. הפעם מצטרפת לכך גם השקעה משמעותית גדולה יותר במדיה. כראוי לרוח החג, הפרסומת מתמקדת בבשמים, אך הקו הקריאטיבי שלה מבודל מאוד מבליל פרסומות הבשמים של מותגים אחרים. בפרסומת, באמצעות משרד באומן-בר-ריבנאי, הושקעו על פי נתוני יפעת בקרת פרסום כמיליון שקל - והיא הזכורה ביותר השבוע.

קמפיין פרטנר בכיכבו של סטטיק / צילום: צילום מסך
 קמפיין פרטנר בכיכבו של סטטיק / צילום: צילום מסך

הפרסומת האהובה של השבוע היא הפרסומת של פרטנר, באמצעות מקאן תל אביב. אומנם מדובר בפרסומת מזמרת, אבל הקסם של סטטיק ממשיך לעשות את שלו - והפרסומת רושמת שיעורי זכירות של יותר מ-18%.

פרסומת בולטת אחרת היא זו של נביעות, בכיכובו של עידו רוזנבלום. הפרסומת, שמגחיכה את הנטייה של פרסומות לספר סיפור מותג גדול, רושמת שיעורי אהדה גבוהים יחסית של 15.2%, הממקמים אותה במקום השני בדירוג האהובות.

החגים נמצאים כבר מעבר לפינה, וההשקעה בקמפיינים הפרסומיים מתחילה לדעוך. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי ההשקעה ירדה מ-40 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-35 מיליון שקל השבוע. ההכנות לחג בולטות גם בפרסומות שמשובצות בברייקים, וגם בדירוג: שופרסל ויוחננוף שמציעות קניות לחג, וסופר-פארם שמציעה בשמים.

הקמפיין של שופרסל / צילום: צילום מסך
 הקמפיין של שופרסל / צילום: צילום מסך

שלישיית מקאן

מקאן מובילה עם שלושה קמפיינים בדירוג: פרטנר, טורנדו ופפר.

מה נשים אוהבות

כצפוי, הפרסומות לקסטרו הום וסופר-פארם נהנות מאהדה גבוהה בקרב נשים.