בפעם השנייה ברציפות: תל אביב נבחרה לעיר הכיפית בעולם בדירוג של "טיים אאוט"

המגזין הבינלאומי ערך סקר בין 27 אלף איש על מנת לדרג את הערים הטובות ביותר לשנת 2021 • סן פרנסיסקו בראש, ותל אביב ממוקמת במקום השמיני - לפני לוס אנג'לס, לונדון, ברצלונה והונג קונג • כמו ב-2020, הזוכה בתואר "העיר הכי כיפית בעולם" היא תל אביב

חוף ים בתל אביב / צילום: Shutterstock, Aleksandar Todorovic
חוף ים בתל אביב / צילום: Shutterstock, Aleksandar Todorovic

מגזין "טיים אאוט" ערך סקר בין 27 אלף איש על מנת לדרג את הערים הטובות ביותר בעולם השנה.

סן פרנסיסקו, שכבר מפורסמת בעולם בזכות גשר שער הזהב, סצנת המסעדות ותעשיית ההייטק הפורחת בה, זכתה בתואר העיר הטובה ביותר בעולם בדירוג של המגזין.

במהלך הסקר הודגשו חיי הלילה בכל עיר, המסעדות והתרבות, וגם תחושת הקהילתיות - שבזמן הקורונה אולי חשובה מתמיד. כמו כן, נבדקו גם יוזמות סביבתיות בערים ו"מחויבות" לאקטיביזם.

לפי "טיים אאוט", סן פרנסיקו הגיעה למקום הראשון בזכות "השילוב הבלתי מנוצח של פרוגרסיביות, קבלה וקיימות". סן פרנסיסקו גם זכתה לשבחים בזכות התגובה המהירה למגיפה ושיעורי ההתחסנות הגבוהים בה.

סן פרנסיסקו / צילום: Shutterstock
 סן פרנסיסקו / צילום: Shutterstock

"רשימת הערים הטובות בעולם השנה מאירה זרקור על ערים שהסתגלו במהלך תקופה שבה הגורמים המרכזיים שהופכים את המטרופולינים האלה למקום להיות בו - כיף, תרבות וקהילתיות, היו במידה רבה מחוץ למשוואה", אמרה קרוליין מקגין, העורכת הראשית העולמית של המגזין. "אפשר לחשוב שמגפה אולי תביס את החיים בעיר, אבל התוצאות מראות כי רוח הקהילה גבוהה מתמיד. אנשים תומכים זה בזה, וגם עסקים ויזמים מקומיים".

גם אמסטרדם, מנצ'סטר, קופנהגן וניו יורק נמצאות בצמרת הרשימה.

גם לנו יש נציגה ברשימה
"תל אביבים הם קבוצה קשוחה", נכתב במגזין. "כשהקורונה פגעה בתיירות, 'העיר ללא הפסקה' נאלצה לעשות פסק זמן נחוץ. במקומות כמו כיכר דיזנגוף ופארק המסילה התקיימו פיקניקים, הופעות והקרנות סרטים. ישראל הובילה את מרוץ החיסונים, מה שגרם למקומיים לחזור לבתי הקפה וליוגה על החוף".

לפי הסקר של "טיים אאוט", 81% מהתל אביבים אמרו שהעיר שלהם כיפית, ו-84% אמרו שהם יכולים להתבטא בה. במגזין נכתב שזה די נכון: תל אביב היא ביתו של מצעד הגאווה הגדול ביותר במזרח התיכון, למבחר הגדול ביותר של מזון טבעוני, ותמיד אפשר למצוא בה אלטרנטיבה אמיתית בחיי הלילה.

זו השנה השנייה ברציפות שבה העיר נבחרה ל"כיפית עולם" (מיד אחריה, אגב, ממוקמת שיקגו), והיא הגיעה למקום השני בקטגוריית "אוכל ושתייה" אחרי שנחאי.

תומר מור, מנכ"ל עמותת מסעדנים חזקים ביחד, אמר בתגובה כי "הקולינריה בישראל עושה חיל בעולם ומהווה מגנט לתיירים להגיע לארץ ומנוע צמיחה כלכלי שאין דומה לו. הגיע הזמן שממשלת ישראל תבין סוף סוף את החשיבות של הענף הזה כענף תומך תיירות וקטר כלכלי מרכזי במשק הישראלי".

תל אביב ממוקמת בתחילת הרשימה, לפני ערים כמו הונג קונג, מילאנו, לוס אנג'לס, ברצלונה ולונדון. את הרשימה סוגרות איסטנבול, בואנוס איירס ובנגקוק. 

רשימת 10 הערים הטובות ביותר:
1. סן פרנסיסקו, ארצות הברית
2. אמסטרדם, הולנד
3. מנצ'סטר, בריטניה
4. קופנהגן, דנמרק
5. ניו יורק, ארצות הברית
6. מונטריאול, קנדה
7. פראג, צ'כיה
8. תל אביב, ישראל
9. פורטו, פורטוגל
10. טוקיו, יפן