שוק ההון לסוחרים פרטיים: התפקיד החדש של יוג'ין קנדל

קנדל מצטרף לחברת גרופ 107 הציבורית שהונפקה בשבוע שעבר ומנייתה זינקה מאז בכ-75%

יוג'ין קנדל / צילום: יח''צ
יוג'ין קנדל / צילום: יח''צ

פרופ' יוג'ין קנדל הצטרף לחברת גרופ 107 הציבורית, כחבר בוועדה המייעצת של החברה הבת לבנט (LEVENT) הפועלת בתחום המסחר בשוק ההון על ידי סוחרים פרטיים. גרופ 107, שנוסדה על ידי היזמים אדי כץ וגיא עמר, עוסקת בתחום הפינטק ומסחר בשוק ההון וגם במתן שירותי השמת עובדים במיקור חוץ, בדגש להייטק בארץ ובחו"ל.

קנדל הוא פרופסור לכלכלה ומימון באוניברסיטה העברית בירושלים והנו בעל דוקטורט בכלכלה עסקית וארגון תעשייתי מטעם אוניברסיטת שיקגו. הוא כיהן במשך שש שנים כראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, לפני שמונה לתפקיד בסטארט-אפ ניישן סנטרל בסוף 2015, שם שימש כמנכ"ל עד לאחרונה וכיום מכהן בחברה כיועץ בכיר.

קנדל מצטרף לדני כהן, ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי ומנכ"ל לאומי קארד לשעבר המכהן כיו"ר הקבוצה.

בשבוע שעבר גרופ 107  השלימה הנפקת מניות ראשונה לציבור בבורסה בתל אביב (IPO), כשגייסה כ-18 מיליון שקל בהצעה לא אחידה למשקיעים מוסדיים, לפי שווי חברה של כ-67 מיליון שקל לאחר ההנפקה. מנייתה של החברה זינקה ביותר מ-60% ביומה הראשון למסחר, ומאז שהונפקה בשבוע שעבר המניה זינקה בכ-75%.

אדי כץ, מנכ"ל גרופ 107, מסר: "אני שמח ומברך על הצטרפותו של יוג'ין לוועדה המייעצת של לבנט. פרופ' קנדל הוא כלכלן מן המעלה הראשונה ועם ניסיון רב שצבר בתחום השווקים הפיננסים. אנו בטוחים כי יכולות אלה יסייעו לפתח ולהצמיח את החברה ולהביאה לגבהים חדשים ולאפשר לה לחדור ללקוחות גלובליים נוספים".