לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר: חברת הסייבר של יוצאי 8200 משלימה עוד גיוס ענק

סניק, שהקימו יוצאי 8200, השלימה גיוס של 300 מיליון דולר נוספים לפי השווי השני בגובהו אי פעם לסטארט-אפ ישראלי פרטי • בינואר שנה שעברה הייתה שווה סניק, המפתחת מערכת לאיתור ליקויי אבטחה בקוד, "רק" מיליארד דולר

מייסדי סניק: אסף חפץ, דני גרנדר, וגיא פודחרני / צילום: Snyk
מייסדי סניק: אסף חפץ, דני גרנדר, וגיא פודחרני / צילום: Snyk

סטארט-אפ הסייבר הישראלי-אמריקאי סניק גייס מימון נוסף לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר, כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות "רויטרס". גיוס זה מציב את סניק במקום השני מבחינת השווי מבין הסטארט-אפים הישראלים, מיד לאחר חברת הפינטק ראפיד, שהודיעה באוגוסט על גיוס לפי שווי של 8.75 מיליארד דולר. במקום השלישי נמצא הסטארט-אפ גונג שגייס ביוני לפי 7.25 מיליארד דולר.

לפי הדיווח של "רויטרס", סניק גייסה בסיבוב זה 300 מיליון דולר נוספים בהובלת הקרנות טייגר גלובל ו- Sands Capital Ventures. במרץ האחרון גייסה סניק 175 מיליון דולר לפי שווי של 4.7 מיליארד דולר, כאשר בינואר שנה שעברה הייתה סניק שווה "רק" מיליארד דולר, כך שמדובר על זינוק של יותר מפי שמונה בשווי של הסטארט-אפ בפחות משנתיים.

בנוסף לגיוס השקעה לחברה, בעלי מניות בסניק ימכרו מניות בחברה בהיקף של 230 מיליון דולר במסגרת עסקת סקנדרי. זאת לאחר שבמסגרת הסיבוב הקודם מכרו בעלי מניות החזקות ב-125 מיליון דולר.

סניק, שפיתחה מערכת שמאתרת ליקויי אבטחה והפרות רישוי בקוד ומתקנת אותם, הוקמה ב-2015 על ידי נשיא החברה גיא פודחרני, שב-2012 הקים ומכר את חברת Blaze ל-Akamai, יחד דני גרנדר ואסף חפץ - שלושתם יוצאי יחידת 8200. מנכ"ל החברה הוא פיטר מקיי, משקיע המעורב בחברה מימיה הראשונים ובעל היכרות ארוכת שנים עם פודחרני.

המערכת של סניק מבוססת על מאגר מידע של חולשות. בנוסף, המפתחים מדווחים למערכת על ליקויים, חולשות ופרצות שהם מגלים תוך כדי עבודה, וכך המערכת לומדת תוך כדי השימוש בה. הדבר נועד לאפשר למפתחים ולאנשי ה-דב-אופס (DevOps), לוודא שהקוד שהם כותבים הוא מאובטח ופועל כראוי, מבלי להפריע לרצף עבודתם.

סניק פועלת במסגרת מה שהפך לטרנד החם ביותר בעולם של סטארט-אפים בתחומי B2B (מכירה לארגונים). בניגוד לעבר, המוצר של סניק אינו פונה למנהלי האבטחה בארגון אלא מנסה לכוון לישירות לצרכים של העובדים הקטנים בארגון, במקרה הזה אנשי הדב-אופס והמפתחים, ונותן להם כלים שיפתרו את הכאבים האישיים שלהם. גישה זו מכונה "צמיחה מבוססת מוצר" (Product-led growth) והיא נחשבת למילת באזז חמה במיוחד בתעשייה.