בגלל חשש לקריסה: דיירי בניין מגורים בחולון פונו

בקירות הבניין ברחוב סרלין בעיר נוצרו סדקים, והתפתחו שינויים מבניים שמנעו את פתיחת הדלתות בו • גם ציר התנועה באזור נחסם • לפני כחודש נהרס ברמת גן בניין בנסיבות דומות

צוותים מחוץ לבניין / צילום: עיריית חולון
צוותים מחוץ לבניין / צילום: עיריית חולון

כוחות משטרה וכיבוי אש השלימו הבוקר (ש') את פינויים של דיירי בניין ברחוב סרלין בחולון וסגרו את ציר התנועה הסמוך בגלל חשש מקריסת המבנה. במקום נמצאים כעת אנשי הפיקוח על הבנייה, אגף הרווחה, אגף הביטחון ומהנדס מבנים.

המשטרה הודיעה כי התקבל דיווח בדבר חשש לקריסת המבנה, לרבות היווצרות סדקים בקירות ושינוי המבנה באופן שמנע פתיחת דלתות בעת יציאת דיירי המקום.

בגלל החשש לביטחון הציבור ובהתאם לבחינת גורמי המקצוע ההנדסיים, שוטרי מרחב איילון וכוחות כיבוי האש ביצעו פינוי של כלל דיירי המקום, לצד חסימת ציר התנועה הסמוך בין הרחובות מקווה ישראל וסוקולוב.

לפני כחודש נהרס בניין ברמת גן בנסיבות דומות. הפינוי מהמבנה, ברחוב ביאליק בעיר, נעשה באופן מיידי, והדיירים לא הורשו לקחת את חפציהם. "מבחינתי זה נס שהבניין לא נפל. זה כמו מה שהיה במיאמי, רק ששם הבניין היה גבוה יותר", אמר המהנדס ישראל דוד, מ"מ יו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות, שנתן את חוות-הדעת המכריעה שהובילה להריסה.