ישראכרט מקימה חברה שתציע ליסינג על מוצרי צריכה לבית

הצרכנים ירכשו באשראי מוצרים כמו מוצרי חשמל ויוכלו להחליפם במוצרים חדשים עם תקופת תשלומים חדשה, כשהכוונה היא להרחיב את סל המוצרים בהמשך גם לעולמות נוספים • הרכישה לא תתפוס מסגרת אשראי קיימת לצרכנים • המיזם הוא בשיתוף עם קבוצת יזמים בראשות מנכ"ל המכללה למינהל רפי גמיש

מנכ"ל ישראכרט, רון וקסלר / צילום: איל יצהר
מנכ"ל ישראכרט, רון וקסלר / צילום: איל יצהר

ישראכרט הודיעה היום (א') על חתימת הסכם להקמת מיזם משותף להעמדת אשראי צרכני בנקודות מכירה ברחבי הארץ, שיאפשר בין היתר לרכוש מוצרי צריכה בשיטת ליסינג. שותפתה של ישראכרט להשקת המיזם היא קבוצת יזמים מוכרים מתחומי האשראי הצרכני בישראל, בראשות רפי גמיש, מנכ"ל המכללה למינהל.

בשלב ראשון תחזיק ישראכרט 19.9% ממניות חברת המיזם, עם אופציה להגדלת חלקה בהמשך עד לשיעור של 49.9%. חברת כרטיסי האשראי והשותף התחייבו להשקיע במיזם סכומים לצורך עמידתה בדרישות ההון העצמי הנדרש ממנה על פי הדין. בנוסף, התחייבה ישראכרט להעמיד למיזם הלוואת בעלים מימון לצורך ההוצאות הישירות הנדרשות על ידי המיזם בהתאם להוצאות לפי התכנית העסקית. הלוואת הבעלים תועמד על ידי החברה לחברת המיזם בכפוף להתקיימותם של תנאים מסוימים, ביניהם, אישור האורגנים המוסמכים שלה והיא בסכום שאינו מהותי לחברה.

כמו כן, לאחר קבלת הרישיון, ישראכרט התחייבה להעמיד למיזם, בכפוף לתנאים מסוימים, בהם חתימה על הסכם מימון, מימון לשיעורין לצורך העמדת האשראי הצרכני עד לסכום מצטבר של 300 מיליון שקל כמימון התחלתי ועומדת לה זכות ראשונים להעמיד מימון נוסף למיזם, מעבר למימון ההתחלתי.

מדובר בפעם הראשונה בה חברת כרטיסי אשראי בישראל מקימה פעילות בתחום ה- "Buy Now Pay Later" המתפתח בעולם. החברה החדשה תעמיד אשראי צרכני במודלים ייחודיים כמו העמדת הלוואות במודל ליסינג לרכישת מוצרים לבית. כך למשל, לקוחות יוכלו לרכוש חבילת מוצרים ביתיים, לדוגמה מוצרי חשמל, ולשלם תשלום חודשי קבוע וידוע מראש באופן שלא יתפוס את מסגרת האשראי בכרטיס האשראי שלהם. בנוסף, תתאפשר פריסה ארוכה יותר של התשלום בהשוואה לפתרונות אחרים הקיימים כיום בשוק.

בסוף התקופה, הלקוחות יוכלו לבחור אם להשאיר ברשותם את המכשירים שרכשו, ובהתאם להשלים את העסקה, או, לחלופין, להתחדש ולהחליף חלק מהמוצרים או את כולם במוצרים חדשים, ולהתחיל תקופה נוספת של תשלומים.

בנוסף, המיזם יהווה "One Stop Shop" עבור הלקוחות בנושאי שירות, אחריות וביטוחים למכשירים, ויפעל כגורם מקשר בין הלקוחות לבין הקמעונאים והיבואנים.

בשלב ראשון בכוונת ישראכרט להפעיל את הפעילות החדשה במספר מצומצם של נקודות מכירה נבחרות, לצד אתרי מכירות באינטרנט. השקת המיזם כפופה לקבלת רישיון של נותן שירותי אשראי מורחב מרשות שוק ההון.