גוגל תרכוש בניין משרדים בניו יורק תמורת 2.1 מיליארד דולר

מדובר בעסקה הגדולה ביותר בתחום המשרדים בארה"ב מאז שהחלה המגפה • בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי גוגל כבר שוכרת את הבניין, והיא צפויה לרכוש אותו ברבעון הראשון של 2022 • שטח הבניין הוא יותר מ-120 אלף מ"ר

הבניין שגוגל צפויה לרכוש. ייפתח מחדש ב-2023 / צילום: Shutterstock, Warren Eisenberg
הבניין שגוגל צפויה לרכוש. ייפתח מחדש ב-2023 / צילום: Shutterstock, Warren Eisenberg

הביקוש למשרדים בקרב ענקיות הטכנולוגיה הולך וגובר, גם בתקופה של עבודה מרחוק: היום (ג') דיווחו בוול סטריט ג'ורנל כי גוגל מתכוונת לרכוש בניין משרדים במערב מנהטן תמורת 2.1 מיליארד דולר. על פי חברת Real Capital Analytics, מדובר בעסקה היקרה ביותר של בניין משרדים אחד בארצות הברית מתחילת המגפה, ואחת מהיקרות ביותר בהיסטוריה.

גוגל כבר שוכרת את הבניין, מסוף תובלה לשעבר בשם "סנט ג'ון טרמינל" שממוקם בשכונת הדסון סקוור ושטחו יותר מ-120 אלף מ"ר. יש לה אופציה לרכישתו, והיא מתכוונת לממש אותה ברבעון הראשון של 2022. הבניין עובר כעת שיפוצים, וייפתח מחדש באמצע שנת 2023.

גוגל, אמזון, פייסבוק, אפל וענקיות טכנולוגיה אחרות צמחו מאוד בשנים האחרונות, והן דורשות יותר ויותר שטחי משרדים. הערים ברחבי ארצות הברית בדרך כלל מברכות על הגעתן של חברות הטכנולוגיה, אבל נוכחותן גם מעוררת חשש מפני עלייה בדמי השכירות בשטחי המסחר והדיור.

מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, הודיע בחודש שעבר כי החזרה למשרדים נדחית עד ינואר, אך העסקה הנוכחית מדגישה שבחברה עדיין רואים במשרדים חלק חשוב מהאסטרטגיה ארוכת הטווח שלה.