מצטרפת לבורסה בתל אביב: בוליגו קפיטל הונפקה לפי שווי של 320 מיליון שקל

החברה, שעוסקת בהשקעות נדל"ן בארה"ב, השלימה בהצלחה הנפקה ראשונית בבורסה עם גיוס של 64 מיליון שקל • ניירות הערך של בוליגו יתחילו להיסחר ביום חמישי הקרוב • עד כה גייסה כ-750 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים והשקיעה 2.3 מיליארד דולר בפרויקטים בארה"ב

בין הפרויקטים של בוליגו, הסבת מפעל לבנייני מגורים להשכרה בדרום קרוליינה / צילום: יח''צ בוליגו
בין הפרויקטים של בוליגו, הסבת מפעל לבנייני מגורים להשכרה בדרום קרוליינה / צילום: יח''צ בוליגו

עוד מצטרפת חדשה לבורסה התל אביבית: חברת השקעות הנדל"ן בארה"ב, בוליגו קפיטל, השלימה בהצלחה הנפקה ראשונית שבה גייסה 20 מיליון דולר (64 מיליון שקל), לפי שווי של 100 מיליון דולר (320 מיליון שקל). ניירות הערך של בוליגו יירשמו למסחר בבורסה לאחר החג, יום חמישי הקרוב.

במסגרת השלב המוסדי של הנפקה התקבלו ביקושים של כ-75 מיליון שקל והחברה בחרה לגייס כ-61 מיליון שקל. במסגרת השלב הציבורי התקבלו ביקושים בהיקף של כ-40 מיליון שקל, הגבוהים פי 12 מהסכום שהחברה הציעה. בסיכום השלב המוסדי והציבורי בוליגו קפיטל גייסה, כאמור, כ-64 מיליון שקל.

בוליגו קפיטל הוקמה בשנת 2012 והיא מתמחה בעסקאות רכישה, הקמה, ייזום, השבחה וניהול של נכסי נדל"ן בארה"ב, בדגש על סקטור המולטי-פמילי (כ-70% מהעסקאות), בתי אבות ומרכזים מסחריים. מייסדיה הם המנכ"ל איתי גורן, אילן תמיר ואייל שלימק, הנמנים עם בעלי השליטה בה יחד עם כמה שותפים נוספים, בהם אורי צרור, רבקה קומפל וגיא בן דרור. לחברה משרדים בישראל ובארה"ב.

בסיכום שנת 2020 נשחקו הכנסותיה של בוליגו ב-26% ל-10 מיליון דולר, והרווח הנקי ירד ב-15% ל-5 מיליון דולר, ובסך הכול, בשלוש השנים האחרונות (2018-2020) היא מציגה הכנסות של כ-35 מיליון דולר ורווח של כ-15 מיליון דולר.

השקיעה 2.3 מיליארד דולר ב-100 נכסים

משנת הקמתה החברה גייסה ממשקיעים פרטיים כ-750 מיליון דולר, והייתה מעורבת בהשקעה בכ-100 נכסים, בהיקף השקעה כולל של 2.3 מיליארד דולר. לצד המשקיעים הפרטיים, בעלי השליטה בחברה השקיעו עד כה כ-36 מיליון דולר בפרויקטים שבניהולה.

הנפקת החברה תאפשר למשקיעים חשיפה ישירה להשקעה בנדל"ן בארה"ב. בוליגו פועלת עם שליטה מלאה לאורך שרשרת הערך בתחום הנדל"ן - החל מאיתור הזדמנויות השקעה, בדיקת נאותות של הנכס והדיירים, איתור וגיוס משקיעים ועד למימון. לאחר הרכישה, מיישמת החברה אסטרטגיית שיפוץ ומיצוב חדש של הנכסים במטרה להעלות את שכר הדירה, לשפר את היקפי התפוסה ויצירת התייעלות תפעולית, על מנת לממש את הנכס בהמשך תוך השאת רווח למשקיעים.

מנכ"ל ומייסד בוליגו קפיטל, איתי גורן, אמר כי "תמורת הגיוס והנגישות לשוק ההון תסייע לנו לבצע קפיצת מדרגה בכמות והיקף הפרויקטים שניזום וננהל. בוליגו תבצע השקעות ישירות בנכסים, לצד המשקיעים הקיימים שלה, ותפעל לחיזוק בסיס ההון והפרופיל הפיננסי של החברה".