"בין המנה העיקרית לקינוח אני מראיינת ומנסה ליצור היכרות מחודשת. שיראו את המרואיין אחרת"

עדי נסים, בעלת "המראיינת", עסק לאירועי אירוח הכוללים ראיונות, יוצרת סרטים • מתגוררת בשכונת עג'מי ביפו, במקור מהרצליה, בוגרת תואר במשפטים • "גיליתי שהראיונות עוזרים למרואיינים להרגיש 'נראים', וגם אני מרגישה פחות שקופה בצורה הזאת" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

עדי נסים בעלת ''המראיינת'' / צילום: שי לי נסים
עדי נסים בעלת ''המראיינת'' / צילום: שי לי נסים

עדי נסים, שמנהלת את "המראיינת", עסק לאירועי אירוח ביתי עם ראיונות עומק ויוצרת סרטים, בכלל לא חשבה שתעסוק בתחום. היא למדה משפטים ותקשורת לתואר ראשון, אלא שלאחר התואר היא כבר לא צלחה כל כך במבחן הלשכה והחלה לחפש את עצמה.
"הייתה לי תקופה שניסיתי להבין מה אני רוצה, דווקא מהמקום של למדתי כל כך הרבה שנים ועכשיו אני לא יודעת מה לעשות", סיפרה נסים, "ופתאום היה לי ויז'ן כזה, ממש ראיתי את עצמי מראיינת אנשים ברחוב". נסים מודה שתקשורת עם אנשים הייתה אחד הפחדים הכי גדולים שלה אבל חזון הראיונות היה גדול יותר מסך כל הפחדים. "בהתחלה בכלל לא הבנתי מה אני עושה ולמה, או מה המטרה", היא מרחיבה, "אבל אנשים שמחו לדבר איתי. רציתי לשים את הזרקור על האנשים, אבל גם הפחד היה גורם מניע".
נסים מדברת הרבה על המגפה הגדולה שאינה קורונה - בדידות. "אין כמעט אדם שלא סובל מבדידות כיום וככל שהמשכתי עם הראיונות גיליתי שהם עוזרים למרואיינים להרגיש 'נראים', וגם אני מרגישה פחות שקופה, ויותר נשמעת".

בספטמבר לפני שנתיים נסים החליטה ללכת על זה ולהפוך את הראיונות לעסק של ממש. "חשבתי להעביר קורס, שאני עדיין מעבירה בסמינר הקיבוצים, על כלי הראיונות", גילתה נסים, אלא שאז הגיעה הקורונה. בפרוץ המגפה קרו שני דברים משמעותיים עבוה. הראשון - היא החליטה להפוך את סדרת הראיונות לסדרה ברשת. הדבר המשמעותי הנוסף היה קבלת מימון מקרן We19 של משפחת שעשוע (אליה משתייך אמנון שעשוע מנכ"ל מובילאי, א"נ), שנתנו לה את האפשרות לגשת לשכונות ולראיין את מי שגר בהן, או כמו שנסים מתייחסת לזה: "מי שבאמת האופי של השכונה. המגוון האנושי בעצם". סדרת הרשת שנסים יצרה על שכונת עג'מי ביפו, בה היא מתגוררת כשנה, כבר מוכנה לדבריה ועומדת לעלות ממש בקרוב לחשבונות הסושיאל שלה. הסדרה הבאה כבר בשלבי עבודה מתקדמים.

"אחד הדברים שהכי ריגשו אותי הייתה ההיענות בחברה הערבית", מגלה נסים. "אפילו ביתר שאת בימי המבצע האחרון בעזה ופרץ האלימות בערים המעורבות, קיבלתי תגובות חמות מאוד והיה רצון לדבר ולהישמע".

לנסים חשוב להדגיש שהיא יוצרת סרטים, "לארגונים, לעסקים, לפרטיים. דרך הראיון אנחנו יוצרים סרט שמגלה על פנים הארגון או האדם". את האהבה שלה לראיונות היא לקחה שלב נוסף קדימה כשעברה ליפו ושילבה בינה לבין תחביב האירוח שלה. "אני מנהלת אירועי ארוחת ערב בבית שלי לקבוצות, עם סעודה ערבית אותנטית, ובין המנה העיקרית לקינוח אני מראיינת ומנסה ליצור היכרות מחודשת. שיראו את המרואיין בעיניים אחרות".

בנוגע למענקים מהמדינה, נסים מספרת שלא הייתה זכאית בפעימות הקודמות. "אני עדיין בצמיחה ומאוד רוצה לגדול - החלום הוא לראיין כמה שיותר, לחשוף יותר שכונות, מגוון אנושי".

 עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il