בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; טאבולה איבדה 8%, אינמוד התאוששה

התאוששות בוול סטריט לאחר יום של ירידות; דאו ג'ונס מתחזק, נאסד"ק רושם ירידה קלה • נעילה ירוקה באירופה: עליות לבנקי השקעות בלונדון, חברות הרכב בלטו בגרמניה • התשואה על האיגרת ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב עולה

מסחר בבורסה / צילום: Shutterstock
מסחר בבורסה / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:03

וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת, כאשר לאחר יום מסחר תנודתי שנע בין ירידות לעליות הנאסד"ק ננעל בירידה של 0.2%, ואילו S&P 500 ודאו ג'ונס התחזקו מעט.

בין המניות שריכזו עניין הערב אפשר לציין את דולר טרי  שזינקה בכ-16% לאחר שהודיעה שתחל למכור גם מוצרים יקרים יותר מדולר, חברות האנרגיה סימרקס אנרג'י  וקאבוט אויל אנד גז  טיפסו, וגם אלקטרוניק ארטס  (EA), נטפליקס , בואינג  ולוסיד טיפסו.

מי שאיבדו את עניין המשקיעים הערב ורשמו ירידות, בין השאר, הן אפלייד מטריאלס , סנאפ , סקוור , אובר , AMC  וכן עליבאבא  ופטרוצ'יינה  הסיניות. לעומתן, מניות אוורגרנד הסינית זינקו ביותר מ-20%.

בקרב המניות הישראליות נרשמו עליות יפות לאינמוד , איי.סי.אל , טבע  ופלייטיקה . מנגד, ננוקס אימג'ינג , טאבולה  ופיוניר  נפלו ב-7%-8%.

חברת הספאק PTK Acquisition  צללה בקרוב ל-20% לקראת מיזוג חברת השבבים הישראלית ואלנס, שתחל להיסחר מחר בבורסת ניו יורק. החברה מוזגה לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר.

בשוק הסחורות נרשמו ירידות שערים, כאשר הנפט האמריקאי ירד ב-0.9% לרמה של 74.5 דולר לחבית ואילו נפט מסוג ברנט נחלש ב-0.7% לרמה של 77.8 דולר לחבית. רק אתמול, נזכיר, מחיר החבית עבר את רף ה-80 דולר. הראלי של הגז הטבעי הסתיים גם הוא, ומחירו נפל ב-7% הערב. גם הזהב איבד גובה והוא נסחר במחיר של 1,725 דולר לאונקיה.

22:25

המסכים בוול סטריט שוב ירוקים, וכעת מדד נאסד"ק מתקדם ב-0.3%. העליות של דאו ג'ונס ו-S&P 500 גם התחזקו.

ננוקס אימג'ינג  הישראלית-יפנית, שעוסקת בהדמיה רפואית ובאפריל האחרון קיבלה את אישור ה-FDA לסורק רנטגן דיגיטלי שפיתחה, מוחקת כ-7% משוויה. מתחילת השנה המניה איבדה כבר 50% מערכה, אך היא עדיין נסחרת בשווי שוק שגבוה בכ-5% מזה שהיה לה כשהונפקה באוגוסט 2020.

21:15

המסחר בוול סטריט ממשיך להתקיים במגמה מעורבת, כאשר הנאסד"ק מחק את הירידה הקלה שרשם וכעת נסחר ביציבות, ואילו דאו ג'ונס ו-S&P 500 עולים.

יצרנית הרכב החשמלי לוסיד מזנקת ב-10% לאחר שהודיעה שתחל לספק החל מסוף אוקטובר מכוניות חשמליות עם טווח נסיעה גדול יותר מזה שטסלה מציעה. לפי רויטרס, החברה הודיעה שהחלה לייצר את דגמי "לוסיד אייר" במפעל שלה באריזונה, לאחר עיכוב ארוך, ואמרה שהיא שואפת להגדיל במהלך השנתיים הקרובות את תפוקת המפעל לעד 90,000 כלי רכב בשנה. דגם Lucid Air Dream יהיה זמין בסוף אוקטובר במחיר של 169,000 דולר, עם טווח נסיעה של 837 ק"מ - יותר ממאה קילומטר יותר משל המתחרה דגם S של טסלה (שעולה כ-90 אלף דולר).

גם בשוק האג"ח של הממשל האמריקאי המסכים שוב ירוקים, והתשואה על האיגרת ל-10 שנים עלתה ל-1.54%. 

בגזרת הסחורות המגמה שלילית, כאשר הנפט הגולמי האמריקאי (WTI) יורד ב-0.6% למחיר של 74.8 דולר לחבית ונפט מסוג ברנט יורד ב-0.4% לרמה של 77.8 דולר לחבית.

19:55

וול סטריט עברה למגמה מעורבת, שכן כעת מדד נאסד"ק יורד ב-0.2%. דאו ג'ונס עולה ב-0.3%, S&P 500 ב-0.2%.

חברת הספנות הישראלית צים מאבדת גובה ומוחקת כבר 5% מערכה הערב. מנגד, אינמוד מתאוששת לאחר הירידה החדה שרשמה השבוע.

חברת הספאק PTK Acquisition  צונחת בכ-17% לאחר שדיווחה כי בעלי המניות אישרו את עסקת המיזוג עם ואלנס מהוד השרון, המספקת שבבים לתעשיות האודיו-וידאו והרכב. המיזוג בוצע לפי שווי חברה של כ-1.1 מיליארד דולר. ואלנס דיווחה על המיזוג כבר בחודש מאי האחרון, אך מאז המהלך נדחה. המניה אמורה להתחיל להיסחר בבורסת ניו יורק מחר תחת הסימול VLN.

18:40

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת, אם כי העליות מתונות יחסית.

דולר טרי  ממשיכה לבלוט עם זינוק של 16%, וגם בואינג , גאפ  ונטפליקס  מתחזקות. בקרב המניות הישראליות, אינמוד  מזנקת מעל 7%, וגם איי.סי.אל , טבע  וגלובל-אי אונליין  עולות. מנגד, צים , אבוג'ן , נובה  וריסקיפייד  מאבדות גובה.

המסחר באירופה ננעל בעליות שערים. מדד דאקס עלה כ-0.7%, עם עליות יפות ל-BMW, פולקסווגן, דויטשה פוסט ודיימלר. פוטסי התקדם 1.2% בעיקר לאור עליות של הבנקים ובתי ההשקעות, ובראשם לוידס , HSBC  וברקליס . עוד עליות נרשמו אצל רולס רויס , גלנקור , וודאפון  ו-IAG . מדד קאק עלה ב-0.8% על אף ירידות במחזורים גבוהים שרשמו ויוונדי  וטוטאל אנרג'יס .

בשוק הסחורות המסחר יציב יחסית, כאשר הנפט רושם ירידה מזערית לאחר שפורסם כי מלאי הנפט הגולמי בארה"ב עלה ב-4.5 מיליון חביות בשבוע החולף (בעוד שהצפי היה לירידה של 1.6 מיליון חביות, בהמשך לירידה של כמעט 3.5 מיליון בשבוע שקדם לו).

הגז הטבעי מוחק כמעט 6%, לאחר מספר ימים של עליות חדות. כעת מחירו עומד על 5.53 דולר ליחידה.

16:35

פתיחה חיובית בניו יורק, לאחר שהמדדים רשמו ירידות חדות אתמול. S&P 500 ודאו ג'ונס עולים בכ-0.4%, נאסד"ק מתחזק ב-0.6%.

רשת "הכל בדולר" Dollar Tree  מזנקת ביותר מ-8% לאחר שהודיעה על העלאת מחירים. החברה אמרה שתתחיל למכור מוצרים גם ב-1.25 ו-1.50 דולר או במחירים אחרים מעט מעל דולר בכמה מחנויותיה. הסיבות, הסבירה, הן עליית מחירי האספקה, האינפלציה והקושי במציאת עובדים.

15:45

המסחר באירופה ממשיך במגמה החיובית, כאשר הערב צפויים לנשוא דברים נגיד הבנק המרכזי של אנגליה אנדרו ביילי ונשיאת הבנק המרכזי האירופי (ECB) כריסטין לגארד.

בפרנקפורט בולטת לחיוב מניית BMW  שעולה ב-2%, פולקסווגן  מתחזקת בכמעט 3%, דויטשה בנק נסחר ביציבות. בלונדון נרשמות עליות שערים בבנקי ההשקעות השונים, ובהם לוידס, ברקליס ו-HSBC.

החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על פתיחה ירוקה בעוד פחות משעה, לאחר ערב של ירידות חדות אמש. מיטק 3 די  הישראלית בולטת לשלילה בטרום המסחר והיא מאבדת מעל 6%, וגם אייסקיור מדיקל  ובריינסוויי  מראות חולשה. מנגד, אינמוד  עולה ב-6% ועוד עליות נרשמות אצל אוטונומו , ווקמי , אורמד  ונובוקיור .

14:05

נמשכות העליות באירופה ובמסחר בחוזים על מדדי וול סטריט. התשואה על האיגרת ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב יורדת לכ-1.50%.

במסחר המוקדם נרשמות עליות במניות טבע , אינמוד , טסלה, נטפליקס, מיקרוסופט , בואינג  ואנבידיה.

12:00

מדדי המניות המובילים באירופה עולים ב-0.8%-1.1%. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של 0.5%-0.9%. 

בסקירתו השבועית, חוזר האסטרטג הטכני של אופנהיימר על המסר החיובי בנוגע להשקעה בשוק המניות בארה"ב, על אף חוסר וודאות בנוגע לשוק הנדל"ן בסין והשלכות על השווקים הפיננסיים הגלובאליים. לאחר שהגיע מדד ה-S&P 500 למצב "מכירת יתר" הקיצוני מאז פרוץ משבר הקורונה, ניתן לראות רגיעה הדרגתית בשוקי המניות, במקביל לעליית תשואות אג"ח ממשלתיות תוך שמירה על מרווחי אשראי מכווצים. בכך, להערכת ארי ואלד, מהלך העליות בשווקים צפוי להתחדש, וזה רק עניין של זמן.

10:15

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית, במקביל לעליות קלות במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט לאחר ירידות חדות אתמול.

חוזה לנובמבר על נפט מסוג ברנט יורד ב-1.7% ל-77.7 דולר לחבית לאחר שאתמול טיפס מעל 80 דולר.

07:52

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה שלילית, בהובלת מדד הניקיי בטוקיו שנופל ב-2.6%. זאת לאחר ירידות חדות בניו יורק אתמול. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

התשואה על האיגרת ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב יורדת לכ-1.53%. הביטקוין עולה בכ-2% ונסחר סביב 42,400 דולר.

כאמור, אתמול נרשמה מגמה שלילית מובהקת בניו יורק, בין השאר על רקע המשך עליית תשואות האג"ח. נאסד"ק צנח ב-2.8% ביום המסחר הגרוע ביותר שלו מאז מרץ האחרון. S&P 500 איבד 2% ודאו ג'ונס ירד ב-1.6%. מדד הפחד זינק בכ-23%. התשואה על האיגרת ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב עלתה ל-1.54%.

בגזרת הסחורות, חוזה לנובמבר על נפט מסוג ברנט יורד ב-1.3% ל-78 דולר לחבית לאחר שאתמול טיפס מעל 80 דולר. הזהב נסחר ביציבות. 

משבר המשילות בארה"ב נוטה להתחוור בימים האחרונים של שנת הכספים האמריקאית, המסתיימת בספטמבר; או כאשר חובותיה של הממשלה הפדרלית פוגשים את תקרת-החוב שקבע הקונגרס. השבוע ארה"ב מגיעה אל שני היעדים האלה כמעט בעת ובעונה אחת: סוף השנה וסוף התקרה.

בחצות הלילה של יום חמישי (7 בבוקר בישראל, יום ו') יתחילו חלקים של ממשלת ארה"ב להיסגר, אלא אם כן תימצא נוסחה של הרגע האחרון שתמשיך את מימונם. ככל שתתארך הפסקת המימון כך יתרבו ויילכו המשרדים, המחלקות והרשויות שדלתותיהן (הפיזיות והדיגיטליות) ייסגרו, ועובדיהן יחדלו לעבוד ולקבל משכורת.