פלטפורמת קריפטו חילקה בטעות 90 מיליון דולר. כעת המייסד מבקש אותם בחזרה

באג בעדכון של פלטפורמת הלוואות הקריפטו קומפאונד גרם לכך שחלק מהמשתמשים קיבלו סכומים גבוהים במיוחד של המטבע שלה • המייסד רוברט לסנר ביקש שמי שנהנה מהבאג ישמור לעצמו 10% מהסכום ואת השאר יחזיר לחברה

חלק מהמשתמשים בפלטפורמת הלוואות הקריפטו "קומפאונד" (Compound) קיבלו ביום רביעי האחרון כמעט 90.1 מיליון דולר במטבעות קריפטו בעקבות באג בעדכון של הפלטפורמה. כעת, מייסד קומפאונד מבקש (וגם מאיים) ממי שקיבל מטבעות COMP, להחזיר אותן לחברה. 

"אם קיבלתם כמות גדולה ולא נכונה של COMP בשל השגיאה בפרוטוקל של קומפאונד: בבקשה תחזירו את זה. תשאירו לעצמם 10%. אחרת, זה ידווח ל-IRS (רשות המסים האמריקאית), והפרטים של רובכם יחשפו", צייץ אמש רוברט לסנר. בהמשך לסנר חזר בו מהאיום לחשוף את פרטי המשתמשים.

עם פרסום הבאג ברביעי, ירד מחיר המטבע ב-13% ביום, אך מאז הוא התאושש. ב-24 השעות האחרונות הוסיף המטבע 10% ומחירו עומד על כ-330 דולר. 

פלטפורמת הלוואות הקריפטו קומפאונד פועלת בשוק שנקרא DeFi - קיצור למימון מבוזר (Decentralized Finance). קומפאונד מאפשרת לבעלי נכסים קריפטוגרפיים להלוותם בתמורה לקבלת ריבית על ההלוואות. המטבע COMP מעניק זכויות הצבעה ושליטה בפרוטוקול, והוא מחולק ללווים ולמלווים בחלקים שווים כעידוד להשתמש בפלטפורמה. 

תלויה ברצון המשתמשים

ביום רביעי האחרון, הוציאה קומפאונד עדכון לפלטפורמה, אך במהרה התברר שמשהו התקלקל. בעיה בקוד גרמה לכך שחלק מהמשתמשים קיבלו סכומים גדולים מדי של COMP. כך, בעסקה אחת שהתבצעה התקבלו מטבעות בשווי 29 מיליון דולר ואילו באחרת התקבלו 70 מיליון מטבעות בשווי 20.8 מיליון דולר. 

פרוטוקל הבלוקצ'יין לא מאפשר לחברה לקחת את המטבעות בחזרה מהמשתמשים, ולכן היא תלויה ברצונם הטוב לשתף פעולה.