משרד התקשורת יתיר לבעלי רישיון מיוחד שימוש בתשתיות פסיביות של בזק

המטרה: לאפשר לבעלי רישיון מיוחד ולא רק לבעלי רישיון כללי להתמודד במכרזים שיפתח המשרד בשבוע הבא לפריסת תשתיות באזורי תמרוץ שבזק ויתרה עליהם

פריסת סיבים אופטיים / אילוסטרציה: Shutterstock
פריסת סיבים אופטיים / אילוסטרציה: Shutterstock

משרד התקשורת מתכוון להעניק לבעלי רישיונות מיוחדים היתר להשתמש בתשתיות הפסיביות של בזק ושל הוט במסגרת מדיניות השוק הסיטונאי באזורים שבהם בזק לא תפרוס תשתיות סיבים אופטיים. לדברי המשרד, מתן אפשרות להשתמש בתשתיות פסיביות לבעלי רישיון מיוחד לפס רחב צפוי לשרת את התחרות ואת רמת השירותים בתחום.

במסגרת חוות דעת שנמסרה למנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן חורין, הקמה של תשתיות תקשורת עצמאיות מהווה חסם כניסה משמעותי. לכן פעל המשרד לייצר את מדיניות השוק הסיטונאי ואת פתיחת התשתיות הפסיביות של בזק והוט לטובת בעלי רישיונות כלליים. בעלי רישיונות מיוחדים אינם יכולים כרגע להשתמש בתשתיות הפסיביות, והמטרה של המשרד היא לתקן את הדבר ולאפשר להם לעשות זאת על מנת לעודד אותם להיכנס ולפרוס באזורים שבהם בזק לא פורסת סיבים.

משרד התקשורת צפוי לדווח היום (ב') בוועדת הכלכלה כי הוא יוצא עם המכרזים לפריסת תשתית סיבים באזורים שבהם בזק לא פורסת כבר בשבוע הבא, והמהלך של אפשרות לבעלי רישיון מיוחד להשתמש בתשתיות הפסיביות של בזק הוא חלק מהניסיון לעודד תחרות באזורים אלו. בשל החשש הבטחוני, ההמלצה כרגע היא לאפשר לבעלי רישיון מיוחד לפרוס רק באזורי התמרוץ בתשתיות הפסיביות של בזק ולא בכל הארץ.