שני בניינים פונו מהבוקר מחשש לקריסה: האחד בבית שמש והשני ברעננה

פחות מחודש אחרי קריסת הבניין בחולון, בניין בן שלוש קומות בבית שמש ובניין ברעננה פונו היום מחשש לקריסה • חלק מהבניין ברעננה ייהרס כבר הערב • ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, הכריז כי לא יאפשר יותר בעיר חיזוק של בניינים במסגרת תמ"א 38 - אלא הריסה בלבד

הבניין ברעננה שפונה בשל חשש מפני קריסה / צילום: עיריית רעננה
הבניין ברעננה שפונה בשל חשש מפני קריסה / צילום: עיריית רעננה

שני בניינים פונו הבוקר (ב') מדייריהם מחשש לקריסה. בבית שמש פונה בבוקר בניין בן שלוש קומות ובו 18 משפחות. מהמשטרה נמסר כי הבניין פונה בעקבות דיווח על סדקים וחלקי תקרה קטנים שנפלו בבניין. מעיריית בית שמש נמסר כי מהנדס ביקר בבניין וקבע כי אין חובת פינוי מיידית לבניין, אולם נדרשת הצבה של תמיכות זמניות למבנה בקומת העמודים. מנכ"ל עיריית בית שמש איתמר ברטוב: "אנחנו פועלים בהתאם להנחיות המהנדס. ברגעים אלו העירייה הכניסה קבלן לעבודה והוא פועל להתקין חיזוקים זמניים לבניין. דיירי הבניין יוכלו לשוב לדירות סביב השעה 21:00 בסיום עבודת הנחת החיזוקים".

ברעננה פונה בצהריים בניין ברחוב הגליל 42, שבו התגוררו 14 משפחות, לאחר שזוהתה התחלה של קריסה בצד אחד שלו. הבניין כבר החל לעבור חיזוק במסגרת פרויקט תמ"א 38. ראש עיריית רעננה חיים ברוידא שהגיע למקום הצהיר כי "אני תמיד אומר שאסור לאפשר תמ"א 38 רגילה אלא רק הריסה ובנייה מחדש, לטובת הדיירים ולטובת החיזוק. הבניין הזה יהיה חייב להיהרס". הוא הודיע כי לא יאפשר יותר בעיר חיזוק של בניינים במסגרת תמ"א 38 - אלא הריסה בלבד.

ואכן, כעת העירייה הודיעה כי חלק מהבניין ייהרס הערב. מטעם עיריית רעננה נמסר כי "בהנחיית מהנדס העיר, ייהרס הערב (שני) חלקו הדרום מזרחי של הבניין שהינו בסכנת קריסה עקב עמוד ששקע במהלך עבודות התמ״א וכן בוצע ניתוק הבניין מהתשתיות. 14 המשפחות שהתגוררו בבניין יפונו ללינה במלון. עיריית רעננה דואגת למענה רציף וצמוד לדיירי הבניין, והם נמצאים בטיפול האגף לשירותים חברתיים, ומוענק להן בין היתר מענה כספי לקניות. העירייה מלווה גם את דיירי הבניינים הסמוכים שפונו עד לסיום ההריסה ומעניקה להם מקום התכנסות זמני כולל שתייה ומזון. בשלב זה, למען בטיחות התושבים נסגרו לתנועה הרחובות מכבי והגליל".

נזכיר כי לפני פחות מחודש קרס בניין מגורים בחולון - יממה לאחר שהדיירים פונו ממנו לאחר שגילו שקיעה שלא אפשרה לדלתות להיפתח. לפני כחודש נהרס בניין ברמת גן לאחר שהוכרז כמסוכן. בשני המקרים לא ניתן לדיירים לאסוף חפצים לפני שפונו.