דיווחים ערביים: סוכני המוסד נטלו דגימות DNA מגופה בלבנון בניסיון לאתר את רון ארד

ערוץ החדשות הסעודי אל-ערבייה טוען כי סוכני המוסד נטלו דגימות DNA מגופה שנטמנה בכפר נבי א-שית בבקעה הלבנונית במסגרת המבצע של המוסד לאיתור רון ארד • קודם לכן דיווח העיתון א-ראי אל-יום כי המוסד חטף בסוריה גנרל איראני במטרה לחלץ ממנו מידע

רון ארד / צילום: יח''צ
רון ארד / צילום: יח''צ

מתרבים הדיווחים בתקשורת הערבית אודות המבצע של המוסד למידע חדש אודות הנווט הנעדר רון ארד. ערוץ החדשות הסעודי אל-ערבייה טוען כי סוכני המוסד נטלו דגימות DNA מגופה שנטמנה בכפר נבי א-שית בבקעה הלבנונית במסגרת המבצע של המוסד.

קודם לכן דיווח העיתון א-ראי אל-יום היוצא בלונדון כי המוסד חטף בסוריה גנרל איראני במטרה לחלץ ממנו מידע על רון ארד. בדיווח, שאין לו סימוכין מכל מקור אחר, נטען כי לאחר חטיפתו נלקח הגנרל למדינה באפריקה, בה הוא נחקר ואחר כך שוחרר. לפי גורמי ביטחון ישראלים, לא הושג מידע שקידם את פתרון תעלומת היעלמו של ארד. הדיווח יצר קשר אפשרי בין נסיון ההתנקשות באנשי עסקים ישראלים, שסוכל בקפריסין ומיוחס לאיראן, למבצע חטיפה לכאורה של גנרל איראני.

נזכיר ראש הממשלה בנט גילה אתמול (ב') כי סוכני המוסד פעלו בנושא רון ארד, אך לא פירט. במשרד ראש הממשלה הכתירו אחר כך את המבצע מוצלח. ראש המוסד דדי ברנע פרסם אגרת על כך בקרב אנשי המוסד. לפי דיווח אחד נאמר בה כי היה זה מבצע אמיץ, נועז ומורכב, אך בסופו של דבר לא השיג את המטרה.

רון ארד שירת כנווט מטוס פנטום. ב-16 באוקטובר 1987 יצא לפעילות מבצעית - תקיפת מטרות באיזור צידון שבדרום מערב לבנון. במהלך הפעילות, אירעה תקלה טכנית ופצצה התפוצצה מיד לאחר השיגור בסמוך למטוס. ארד והטייס ישי אבירם נטשו את המטוס שנפגע והחל ליפול. אבירם אותר וחולץ לשטח ישראל, אך ארד נפל בשבי, בידי הארגון השיעי "אמל". לפי המידע מאז הוא שהה בלבנון בתחילה, ואחר כך הועבר לאיראן, והיו עדויות כי שהה תקופה בכלא בסוריה. ככל הידוע הוא מת במהלך תקופת שביו.