קבוצת דלק השלימה גיוס הון של 76 מיליון שקל בהנפקת מניות ואופציות

ההנפקה זכתה לביקושים בהיקף של 95 מיליון שקל • בעקבות ההנפקה השלימה קבוצת דלק את ההתחייבויותיה לגיוסי הון, לפי שטרי הנאמנות של סדרות אגרות החוב שלה

עידן וולס, מנכ''ל קבוצת דלק / צילום: רון קדמי
עידן וולס, מנכ''ל קבוצת דלק / צילום: רון קדמי

קבוצת דלק, בניהולו של עידן וולס, השלימה אתמול בהצלחה את גיוס ההון המתוכנן שלה. החברה גייסה 76 מיליון שקל בהנפקת מניות ואופציות, לאחר שזכתה לביקושים בהיקף של 95 מיליון שקל.

במסגרת ההנפקה, הציעה החברה לרכישה חבילות הכוללות כל אחת 14 מניות ו-4 כתבי אופציה במחיר מינימום של 3,647 שקלים. במכרז שהתקיים אתמול, זכתה ההנפקה כאמור לעודפי ביקושי שהעלו את המחיר לכל חבילה ב-1.7% ל-3,710 שקל.

את הגיוס הובילו דיסקונט חיתום ולידר שוקי הון. הנפקה זו מהשלימה משלים גיוס כולל 126 מיליון שקל מאז תחילת חודש יוני 2021 וגיוסי הון בהיקף כולל של 626 מיליון שקל מאז תחילת 2020.

בכך השלימה קבוצת דלק את ההתחייבויותיה לגיוסי הון, לפי שטרי הנאמנות של סדרות אגרות החוב שלה. מדובר בהתחייבות שנתנה החברה למחזיקי האג"ח, במסגרת ההסכמות עמם על מתן הקלות בעמידה באמות מידה פיננסיות.

מהלך הגיוס המוצלח מצטרף לעסקה למכירת 75% מהקרקע בעכו לשותפות של תדהר והראל תמורת 150 מיליון שקל, עליה דווח השבוע, כשקבוצת דלק תמשיך להחזיק ב-25% מהמקרקעין. שתי העסקאות יחד מכניסות לקופה של קבוצת דלק 226 מיליון שקל בשבוע אחד.

עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק, אמר כי "אנו שמחים על הבעת האמון של השוק בגיוס ההון המוצלח שהסתיים אתמול, ועל מתווה העסקה המשותפת שנחתמה בין קבוצת דלק, תדהר והראל. העסקה תאפשר לקבוצת דלק גם להנות מתזרים מזומנים משמעותי ומיידי, וגם להמשיך ולהחזיק ב-25% מהמקרקעין ולהנות מאפסייד שינבע מהם, במיוחד על רקע מגמת עליית המחירים שאנחנו עדים לה בחודשים האחרונים בתחום הנדל"ן".

טרם פרסום התוצאות, נסחרה אתמול מניית קבוצת דלק במחיר של 252 שקל, המשקף לחברה שווי של 4.64 מיליארד שקל.