אפריקה ישראל חתמה על עסקת קומבינציה עם בעלי מתחם דינמומטר בירושלים

במסגרת העסקה החברה תקדם תכנון תב"ע לפרויקט מעורב שימושים של מסחר, תעסוקה ומגורים בגובה של עד 30 קומות • החברה אומדת את ההשקעה בפרויקט ב-100 מיליון שקל

רובע תלפיות העתידי בירושלים / הדמיה: מולכו אדריכלים
רובע תלפיות העתידי בירושלים / הדמיה: מולכו אדריכלים

חברת אפריקה ישראל מגורים , מקבוצת לפידות קפיטל, הודיעה הבוקר (א') כי חתמה על עסקת קומבינציה עם בעלי מתחם דינמומטר ברחוב הסדנא באזור התעשייה תלפיות בירושלים. במסגרת העסקה החברה תקדם תכנון תב"ע לפרויקט מעורב שימושים של מסחר, תעסוקה ומגורים בגובה של עד 30 קומות. החברה אומדת את ההשקעה בפרויקט ב-100 מיליון שקל.

העסקה שדווחה הבוקר אינה טריוויאלית, בהתחשב בכך שמדובר באתר הנמצא ברחוב משני באזור תעשייה די מוזנח. ואולם, עסקה זו היא ביטוי להתעוררות של השוק שמגיב למדיניות של עיריית ירושלים, המנסה לייצר באזור התעשייה תלפיות מרכז עיר חדש.

ברקע נציין כי תוכנית האב של תלפיות הוכנה על-ידי האדריכל הירושלמי יעקב מולכו ואושרה על-ידי הוועדה המחוזית ירושלים בשנת 2013. התוכנית עודכנה לאחרונה, בעיקר בנושא תוספת משמעותית של מגורים, וקיבלה את אישורה של הוועדה המחוזית ירושלים. התוכנית תהווה בסיס להכנת תב"עות בהמשך.

התוכנית מתייחסת למתחם המשתרע על שטח של כ-1,200 דונם, בין רחוב רבקה וצומת אורנים מצפון, עד משה ברעם מדרום, ומדרך חברון ממזרח עד ציר מסילת הרכבת ממערב. תחום התוכנית כלל את אזור התעשייה של שכונת מקור חיים ואת מקבצי השיכונים שבגבול עם שכונת בקעה ולצד דרך חברון.

התוכנית כוללת תוספת בהיקף של כ-8,250 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים של 14-30 קומות, תוספת של 225 אלף מ"ר לצורכי ציבור, 851,603 עבור שטחי מסחר ותעסוקה, כ-80 אלף מ"ר עבור שטחי מלאכה ותעסוקה ושטחים פתוחים בהיקף של כ-110 דונם.