אוטוטק בבורסה בת"א? קונטיניואל מבקשת להנפיק למרות ההפסדים והערת עסק חי

קונטיניואל, שמספקת שירותים מבוססי תוכנה (SaaS) למטרת ניתוח, ניטור וטיוב של תקשורת לתחבורה מתקדמת, הגישה טיוטת תשקיף לקראת הנפקה בת"א • מבקשת לגייס כ-20 מיליון שקל • נכון לסוף 2020 עמד הגירעון בהונה העצמי על 6.6 מיליון דולר

גיורא סניפר, מנכ''ל וממייסדי החברה / צילום: יח''צ
גיורא סניפר, מנכ''ל וממייסדי החברה / צילום: יח''צ

שוק ההנפקות המצטנן לא מונע מחברת קונטיניואל (Continual), הפועלת בתחום הטכנולוגיות המתקדמות לרכב, להגיש טיוטת תשקיף לקראת הנפקה בבורסה בת"א. החברה מספקת שירותים מבוססי תוכנה (SaaS) למטרת ניתוח, ניטור וטיוב של תקשורת לתחבורה מתקדמת, ובפרט של תקשורת למכשירים הנמצאים בתנועה ומחוברים לרשת הסלולרית.

בדומה לחברות טכנולוגיה צעירות רבות שהגיעו לבורסה בת"א בשנה האחרונה, גם לדוחות קונטיניואל מוצמדת הערת "עסק חי" ורואי החשבון שלה כותבים כי "התממשותן של תוכניות החברה אינן ודאיות. אי קיום פעילות מניבת הכנסות ורווחיות ואי הוודאות בדבר היכולת לגייס מימון לצורך מימוש תוכניות החברה, והיעדר מקורות כספיים מספיקים, מעוררים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כ'עסק חי'".

קונטיניואל מבקשת לגייס סכום של כ-20 מיליון שקל. החברה, שהוקמה בשנת 2013 (ונקראה בתחילה CellMining), "שרפה" עד היום קרוב ל-20 מיליון דולר, כאשר נכון לסוף 2020 עמד הגירעון בהונה העצמי על 6.6 מיליון דולר. החברה מימנה את פעילותה עד כה בעיקר באמצעות השקעות והלוואות שקיבלה מהבעלים. נכון לסוף 2020 עמדה יתרת המזומנים שלה על כ-400 אלף דולר.

שירותים חיוניים לתחבורה חכמה ואוטונומית

מטיוטת התשקיף עולה כי שירותי התוכנה שמפתחת החברה מיועדים לבצע ניתוח מדויק ובזמן אמת, וכן חיזוי של ביצועי הרשת הסלולרית הפרוסה במרחב הגיאוגרפי - ובפרט על נתיבי תנועה - באמצעות מידע המתקבל ממכשירי קצה המחוברים לרשת וצורכים באמצעותה שירותים על-ידי שידור וקליטה. בנוסף, מאפשרים שירותי התוכנה שבפיתוח לאסוף נתונים על פרופיל השימוש ואיכות השירות של יחידת הקצה (רכב מקוון, מכשיר נייד, רכבות, רחפנים וכד'), וכן לנתח תבניות תנועה.

קונטיניואל מתמקדת בתקשורת עבור תחבורה חכמה ובמכוניות מחוברות (בעתיד גם ברכב אוטונומי) וכן בציוד לוגיסטי וב-IoT. לדבריה, כלי רכב מקוונים וחשמליים זקוקים לחיבור פעיל לרשת הסלולרית כדי לספק את שירותי המידע החיוניים לנסיעה, להעביר מידע לענן, ובעתיד לאפשר גם תמיכה ביכולות נהיגה אוטונומית ושליטה מרחוק.

רושמת תזרים שלילי מפעילות שוטפת

בעלת השליטה בחברה היא קבוצת Ibex, שמחזיקה 63.8% ממניות החברה (53.6% בדילול מלא). קבוצת Israel Innovation Fund (קבוצת CEIIF, שהיא חלק מחברת הפיננסים הסינית CreditEase העוסקת בניהול הון ללקוחותיה) מחזיקה ב-8.3%, ומספר נושאי משרה מחזיקים כל אחד באחוזים בודדים, בראשם המנכ"ל ואחד המייסדים גיורא סניפר, שיש לו 4.4% ממניות החברה, או 7.6% בדילול מלא. לפי התשקיף, סניפר זכאי לשכר חודשי ברוטו בסך 60 אלף שקל, שיעלה בינואר 2022 ל-70 אלף שקל. אלה גם הסכומים של שכרו החודשי של היו"ר, עומר גבע.

החברה רשמה ב-2020 הכנסות של 1.7 מיליון דולר, עלייה מ-839 אלף דולר ב-2019 ו-1.3 מיליון דולר ב-2018. ההפסד התפעולי שלה נותר ללא שינוי ב-2020, והסתכם כמו ב-2019 ב-3 מיליון דולר, ובשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של 3.3 מיליון דולר, ירידה קלה לעומת ההפסד ב-2019. החברה רושמת תזרים שלילי מפעילות שוטפת ובסוף 2020 הגירעון שלה בהון החוזר היה בגובה 5.9 מיליון דולר.