גל עזיבת מתכנני המחוזות נמשך, ועכשיו גם במחוז חיפה

פרישתה של מתכננת מחוז חיפה במנהלת התכנון היא חלק מגל פרישות בוועדות המחוזיות • על רקע משבר הדיור והלחץ העצום לייצור עוד ועוד יח"ד, אי איושן של המשרות הבכירות בתחום התכנון מהווה עדות לאיטיות באיוש משרות ממשלתיות בכירות

חיפה / צילום: Shutterstock, Altosvic
חיפה / צילום: Shutterstock, Altosvic

השבוע נודע כי מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון, ליאת פלד, מסיימת את תפקידה. פרישתה של פלד היא חלק מגל פרישת נושאי המשרות הבכירים בוועדות המחוזיות: מתכננת מחוז תל אביב, דר' אדר' חווה ארליך, סיימה את תפקידה בחודש יולי וגם מתכנן מחוז, אדר' יהונתן כהן ליטאנט, סיים את תפקידו לאחרונה. לשניהם אין עדיין מחליפים. בנוסף, יושבי הראש של הוועדות המחוזיות תל אביב וצפון, דניאלה פוסק ואורי אילן, צפויים לפרוש בקרוב לפנסיה.

על רקע משבר הדיור והלחץ העצום לייצור עוד ועוד יחידות דיור, אי איושן של המשרות הבכירות בתחום התכנון מהווה עדות לאיטיות באיוש משרות ממשלתיות בכירות. אין שום ספק שתחלופת הבכירים התכופה, אי איושן של משרות והעדר חפיפה ישפיעו על תפוקת וועדות התכנון המחוזיות.

ממינהל התכנון נמסר: "ליאת פלד מסיימת תקופה משמעותית של למעלה מ-10 בתפקיד מתכננת מחוז חיפה ועוברת לתפקיד רוחב בכיר במטה מינהל התכנון, ומכרז לתפקיד פורסם. מתכנן מחוז צפון, מסיים כהונה מלאה בתפקיד כולל תקופת הארכה. מינהל התכנון ממתין לאישור נציבות המדינה לכינוס ועדת המכרזים לבחירת מתכנני מחוזות תל אביב וצפון".