בזכות ההתמדה, גם קמפיינים קצרים מצליחים לכבוש את הברייק

בנק מזרחי טפחות ופריגת מצליחים להתברג בראש הטבלה גם בלי הפקה גדולה מדי - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • לעומתם, הפרסומת המושקעת במיוחד של אמדוקס מתקשה להיחרת בזיכרון

דביר בנדק בקמפיין של מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך
דביר בנדק בקמפיין של מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך

כמות לא מבוטלת של פרסומות חדשות ומושקעות עלו בתקופה האחרונה. חלקן, כמו הפרסומת של מקאן תל אביב לאמדוקס, אפילו עוררו הד תקשורתי. ובכל זאת, בתוך הבליל התקשורתי וריבוי המסרים לוקח זמן כדי להצליח להתברג לדירוג הזכורות האהובות - כלומר להיחרת בתודעה של הצופה. שוב ושוב מתברר כי מעבר לעניין הזמני שפרסומת יכולה לעורר, כדי להישאר גבוה בתודעה נדרשים סיפור מותגי ברור עם קו פרסום קונסיסטנטי או השקעה כספית גדולה במדיה - אחרת, הקהל לא מתמסר.

כאמור, מקאן עלו השבוע עם פרסומת מושקעת לאמדוקס בכיכובה של היוצרת נגה ארז, שהושקה בטלוויזיה באורך שנדיר לראות על המסך - 2.5 דקות. למרות שהפרסומת משודרת בתדירות גבוהה, היא לא נכנסה השבוע לדירוג. ייתכן כי העובדה שמדובר בקטע תוכן שמזכיר יותר תוכן טלוויזיוני ופחות פרסומת גורם לצופה לא לשייך את הסרטון לברייק הפרסומות, וייתכן כי לא עבר מספיק זמן כדי שהפרסומת תישאר בזיכרון. מעניין יהיה לראות בשבועות הקרובים האם הניסוי הזה יוכיח את עצמו במבחן הדירוג.

נוגה ארז בקמפיין של אמדוקס / צילום: צילום מסך
 נוגה ארז בקמפיין של אמדוקס / צילום: צילום מסך

פרסומת נוספת שלא נכנסה - למרות שעלתה לאוויר לפני כמעט שבועיים - היא הפרסומת החדשה של יהושע TBWA למנורה מבטחים, שמנסה להעביר את הקונספט של "כולם מומחים עד שזה מגיע לפנסיה". למרות הכוכב המוכר (יניב ביטון), הניסיון להשתמש בהומור והשקעה סבירה במדיה, הפרסומת לא צולחת את רף הכניסה לדירוג.

סטטיק ובן אל, שכבר קשה להבין איזה מותג הם מקדמים והאם ביחד או לחוד, מככבים בשבועיים האחרונים בפרסומת לאורבניקה. השבוע הפרסומת כבר נכנסת לדירוג, אך בביצועים בינוניים יחסית גם בזכירות וגם באהדה.

גם דלתא, באמצעות אדלר-חומסקי, עולה בפרסומת חדשה שמתברגת בדירוג תוך ימים ספורים באוויר. יש להניח כי השימוש הקבוע בפרזנטורית אליאנה תדהר, עם מסר מדויק וקליט שמדבר על הסופטי זון של מי שלובשת פיג'מה, עושים את העבודה.

היתרון בהתמדה בא לידי ביטוי גם השבוע, עם הפרסומות שתופסות את המקומות הראשונים בדירוג הזכירות והאהדה: הפרסומת של מזרחי טפחות, באמצעות ראובני-פרידן, נמצאת במקום הראשון בדירוג הזכורות, ופרסומת "הגאון" של פריגת, באמצעות באומן-בר-ריבנאי, מדורגת בראש האהובות.

שלום מיכאשווילי בקמפיין פריגת / צילום: צילום מסך
 שלום מיכאשווילי בקמפיין פריגת / צילום: צילום מסך

מזרחי ופריגת הם שני מפרסמים שמקפידים על קו פרסומי קבוע, ושתי הפרסומות שהעלו בימים האחרונים הן ורסיות קצרות לאירועים טקטיים. פריגת להשקת טעם חדש, ומזרחי טפחות כדי להזכיר שכעת יותר קל לעבור בנק. למרות הוורסיה הקצרה, ובגלל ההתמדה, הפרסומות מדורגות כאמור גבוה מבלי שנדרשה השקעה גדולה מדי. במקרה של שתיהן, גם קריאייטיב חינני לא הזיק. הפרסומת למזרחי היא גם המושקעת ביותר השבוע, עם היקף השקעה שעמד על פי נתוני יפעת בקרת פרסום על כ-1.3 מיליון שקל.

 
  

נמצאות בזון

הפרסומת לדלתא אהודה בעיקר על נשים, והאהדה עולה ככל שעולים בגיל.

אהההה

הפרסומת לפריגת אהודה בעיקר על גברים, והאהדה עולה ככל שיורדים בגיל.

מפרסמים יותר

עלייה בהיקפי הפרסום: מ-36 מיליון שקל בשבוע שעבר, ל-40 מיליון שקל השבוע.