לקראת מבצעי נובמבר: מה הישראלים מעדיפים לקנות אונליין

בקטגוריית מוצרי החשמל נרשם זינוק של 20% בביקוש בתחום מכונות האספרסו והקפה במהלך ינואר-ספטמבר 2021 • בקטגוריית האלקטרוניקה מובילים הסמארטפונים עם צמיחה של 4% בביקוש - מדובר בביקוש הגדול פי שניים מזה של התחום השני בקטגוריה - מחשבים ניידים

קטגוריית הביוטי והפארמה צמחה ב-4%, ובראש נמצאים מוצרי הבישום ומוצרי האיפור / צילום: Shutterstock, Natee Photo
קטגוריית הביוטי והפארמה צמחה ב-4%, ובראש נמצאים מוצרי הבישום ומוצרי האיפור / צילום: Shutterstock, Natee Photo

מכירות נובמבר בפתח, ופלטפורמות המכירה המקוונות מפשילות שרוולים בקרב על הצרכנים. עוד לפני יום הרווקים הסיני (11.11) בלאק פריידי (26.11) וסייבר מאנדיי (29.11), תנסה גוגל ישראל לנגוס נתח נכבד מההוצאה הצפויה בתקופה זו, כאשר תקיים את ימי המכירה שלה, ShoppingIL, ב-9-10 בנובמבר.

ShoppingIL מתקיים זו השנה השמינית, ואחת ממטרותיו היא לקדם מוכרים ישראלים ותוצרת כחול לבן. מנתוני גוגל שהועברו לגלובס עולה כי מספר העסקים שישתתפו השנה צמח ב-23% ביחס לשנה הקודמת, ועומד על כ-2,600 עסקים. כ-10% מהעסקים הוקמו בתקופת הקורונה.

ממצאי גוגל מצביעים על עלייה בהיקף המכירות בימי המכירה לאורך השנים, בכמות הקונים ובסך הקנייה: לפי סקר שערכה Ipsos עבר גוגל, הסל הממוצע גדל מ-266 שקל ב-2019 לכ-400 שקל ב-2020.

ביקוש לכחול לבן

לדברי ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל, אם עד הקורונה צרכן הישראלי התעניין במידה שווה במותגים מקומיים וזרים, בינואר-ספטמבר 2021 גברה ההתעניינות במותגים הישראלים, עד כדי פער של 49% לעומת רמת ההתעניינות במותגים הבינלאומיים. את הממצאים הללו הסיקה גוגל על סמך חיפושים הרלוונטיים לימי המכירה (במספרים אבסולוטיים).

על התחרות המאתגרת מול אתרים בינלאומיים בימי ההנחות אומר רגב כי "הצרכנים צמאים למוצרים שמיוצרים בארץ. מבחינת המשווקים אנחנו למדים כי שליש מהמוכרים מכפילים את הכנסותיהם בימי המכירה, וחלקם מדווחים שההכנסות בשבוע הזה משתוות להכנסות של מספר חודשים". להערכתו, הסל הממוצע יגדל השנה.

גוגל, אגב, לא משמשת כמוכרת בעצמה, אלא מציעה את הפלטפורמה לעסקים במיזם "כדי לחזק את תעשיית המסחר המקוון בישראל. זיהינו צורך של עסקים מקומיים להתמודד עם התחרות מחו"ל", אומר רגב.

ברק רגב, מנכ''ל גוגל ישראל / צילום: גוגל
 ברק רגב, מנכ''ל גוגל ישראל / צילום: גוגל

פחות מיקסרים ומשחקים

איזה מוצרים היו הטרנדיים ביותר בחודשים ינואר-ספטמבר 2021? בקטגוריית מוצרי החשמל, בתחום מכונות האספרסו והקפה נרשם זינוק של 20% בביקוש. לעומת זאת, תחום המיקסרים, שהייתה פופולרית בתקופות הסגרים, ירדה ב-11%.

בקטגוריית האלקטרוניקה מובילים הסמארטפונים עם צמיחה של 4% בביקוש. מדובר בביקוש הגדול פי שניים מזה של התחום השני בקטגוריה - מחשבים ניידים - שרשם ירידה של כ-7% בביקוש לעומת השנה שעברה. גם בביקוש לקונסולות משחקים נרשמה ירידה, של כ-6%.

בקטגוריית האופנה, שרשמה השנה צמיחה ברוב התחומים, מוצרי ההנעלה מובילים את הביקוש, שגדל ב-28%. התחום הבא, תכשיטים, צמח ב-20%. אחריו אופנת הנשים, שצמחה ב-30% בביקוש ביחס ל-2020. עם הפרידה מהטרנינג והחזרה למקומות העבודה, מבחינים בגוגל גם בזינוק של עשרות אחוזים בחיפוש אחר ז'קטים ומקטורנים ובחיפוש אחר חליפות ולבוש עסקי.

קטגוריית הביוטי והפארמה צמחה ב-4%, ובראש נמצאים מוצרי הבישום ומוצרי האיפור. בקטגוריית ריהוט הבית והגינה, התחום המוביל הוא מוצרי וריהוט מטבח - צמיחה של 36% לעומת השנה הקודמת.