הושגה שליטה בשריפה בספינת מכולות של צים ליד חופי קנדה

מכולות על הספינה קינגסטון, שמכילה גם מכולות עם חומרים מסוכנים ומזהמים, עלו באש אתמול • משמרי החופים הקנדי והאמריקאי מנסים לאתר מכולות שנפלו לים מהספינה במהלך מזג אוויר סוער בסוף השבוע

הספינה קינגסטון של צים עולה באש / צילום: Reuters, Canadian Coast Guard/Handout
הספינה קינגסטון של צים עולה באש / צילום: Reuters, Canadian Coast Guard/Handout

ספינת מכולות של צים עלתה באש ליד חופי קנדה. משמר החופים הקנדי מסר הבוקר (א') כי הוא עוקב אחרי השריפה שפרצה בספינה ליד חופי ויקטוריה שבקולומביה הבריטית. הקנדים עובדים עם משמר החופים האמריקאי כדי להעריך את המצב - כך נכתב ברויטרס.

מטעם חברת הניהול של הספינה, Danaos Shipping Co, נמסר כי הושגה שליטה באש וכי לא דווח על פציעות. כוחות הכיבוי פועלים כדי לאפשר חזרה בטוחה של צוות הספינה.

בהודעה שפרסם אמש משמר החופים הקנדים נכתב כי "המשמר קיבל בסביבות 11 בבוקר (21:00 שעון ישראל) דיווח מהספינה 'קינגסטון' של צים כי פרצה שריפה שפגעה במכולות על הסיפון". משמר החופים מסר אתמול כי 16 חברי צוות פונו מהספינה, וחמישה נשארו כדי לנסות לכבות את השריפה. 10 מכולות עלו באש, אך השריפה לא התפשטה לגוף הספינה. 

לפי משמר החופים הקנדי, על הספינה יש מעל ל-52 אלף ק"ג של Xanthates, כימיקל שמשמש בתעשיית הכרייה וכולל בתוכו חומרים מסוכנים ומזהמים לסביבה. במשמר מנסים להעריך את רמת הזיהום שנפלטת מהספינה.

ביום שישי האחרון דיווחה קינגסטון כי היא נתקלה במזג אוויר קשה באזור. משמר החופים האמריקאי ציין כי כ-40 מכולות נפלו מהספינה. הקנדים והאמריקאים מנסים לאתר את המכולות, שיכולות לסכן כלי שייט אחרים שנמצאים באזור.

מכולות שנפלו מהספינה קינגסטון של צים ביום שישי / צילום: Reuters, U.S. Coast Guard/Handout
 מכולות שנפלו מהספינה קינגסטון של צים ביום שישי / צילום: Reuters, U.S. Coast Guard/Handout

מטעם צים נמסר היום בבוקר כי "ביום שישי ה-22 באוקטובר, בשעות הערב לפי שעון ישראל, האנייה צים קינגסטון, המוחכרת לצים, שהייתה בדרכה מפוסאן בדרום קוריאה לנמל ונקובר בקנדה, נחשפה למזג אוויר קיצוני וסערה בים, באזור וונקובר. בעקבות הסערה, עשרות מכולות נפלו מהאנייה לים. האירוע דווח למשמר החופים הקנדי ולרשויות המקומיות, שהורו לאנייה לעגון בקרבת החוף הקנדי. בהמשך, פרצה אש במספר מכולות, על סיפון האוניה. רוב הצוות פונה מהאנייה, להוציא מספר אנשיי צוות שנשארו לסייע במאמצי הכיבוי. לכל אנשי הצוות שלום.

דאגתנו הראשונה היא לבטחון הצוות ומניעת נזק סביבתי, ואנו פועלים בתיאום ובשיתוף פעולה מלא עם בעלי האנייה, משמר החופים הקנדי וגורמים אחרים על מנת לטפל בארוע בתנאי מזג האוויר הקשים השוררים באיזור. המערך המסחרי של צים עומד בקשר עם הלקוחות ומעדכן אותם בהתפתחויות".