מבצעי נובמבר: כאל מעריכה כי היקף הקניות באונליין יגדל ב-30% לסך של 1.8 מיליארד שקל

המבצעים ייפתחו ביום הרווקים הסיני ב-11.11 וימשיכו למבצעי בלאק פרידיי שיתקיימו רשמית ב-26.11 ולסייבר מאנדי שהשנה יתקיים ב-29.11; בזירה המקומית תקיים גוגל את מבצעי ShoppingIL ב-9-10.11 • איפה נקנה יותר - באתרים בחו"ל או באתרים המקומיים?

מבצעי נובמבר בפתח: היקף הקניות באונליין יגדל / צילום: Shutterstock
מבצעי נובמבר בפתח: היקף הקניות באונליין יגדל / צילום: Shutterstock

קניות בהיקף של 1.8 מיליארד שקל המהווים גידול של 30% לעומת שנה קודמת - זהו ההיקף שמעריכה חברת כאל לקניות הישראלים בתקופת ההנחות של מבצעי נובמבר. המבצעים הרשמיים ייפתחו ב-11.11, ביום הרווקים הסיני, וימשיכו למבצעי בלאק פרידיי שיתקיימו רשמית ב-26.11 ולסייבר מאנדי שהשנה יתקיים ב-29.11. בזירה המקומית תקיים גוגל את מבצעי ShoppingIL ב-9-10.11.

לפי נתוני כאל, חודש נובמבר ימשיך להיות החודש בעל שיעורי הצמיחה המשמעותיים ברכישות אונליין בקרב לקוחות ישראלים. יתרה מכך, הצמיחה בקניות ממשיכה את זו של השנה שעברה: ב-2020 היקף הקניות של הישראלים במבצעי נובמבר הסתכם ב-1.4 מיליארד שקל, והוא שיקף עלייה של 80% לעומת השנה הקודמת, עלייה שנומקה בעקבות סגרי הקורונה והפעילות המצומצמת של החנויות הפיזיות.

כפי שמעידים העוסקים באונליין, הקורונה הזניקה את גרף המכירות המקוונות לממדים שהיו צפויים בעוד שנים קדימה - אלא שהעלייה ממשיכה גם אחרי פתיחת החנויות הפיזיות, גם אם בשיעורים מתונים יותר.

יודגש כי המספרים שבהם נוקבת כאל מתייחסים לרכישות אונליין בלבד, כאשר מבצעי נובמבר וההנחות שבמסגרתם קיימים גם בחנויות הפיזיות, שגם הן נהנות מהדחף לקניות באותו חודש.

60% מהרכישות המקוונות צפויות באתרים זרים

לפי נתוני כאל, 60% מתוך כלל הרכישות המקוונות של הישראלים בנובמבר צפויות להתבצע באתרי סחר זרים, בעוד שהיקף הרכישות באתרים זרים יציג גידול משמעותי של כ-40% לעומת נובמבר אשתקד, ולראשונה יחצה את רף מיליארד השקלים בהיקף הרכישות החודשי באתרי סחר זרים.

עוד עולה מנתוני כאל כי 40% מהיקף הרכישות שצפויים להתבצע באתרי סחר ישראליים יסתכמו בכ-700 מיליון שקלים, נתון שישקף צמיחה של 16% לעומת נובמבר אשתקד. בכאל מציינים כי הצמיחה החריגה שנרשמה ב-2020 ברכישות באתרי סחר ישראליים (בשיעור של פי 2.5 לעומת נובמבר 2019) נבעה מהתגברות המעבר לאונליין; לכך נוסיף את הגבלות השילוח שהיו תקפות אז לאור עלויות המשלוחים שזינקו עם הצמצום בתנועת המטוסים העולמית. ביחס ל-2019, כלומר לפני משבר הקורונה, מציינים בכאל כי שיעור הצמיחה השנתי המשוקלל באתרי סחר ישראליים יעמוד על כ-75% בממוצע לשנה.

בנוסף צופה כאל כי השנה אתרי האופנה הבינלאומיים יציגו צמיחה בשיעור משמעותי של כ-50% לעומת אשתקד, וזאת על אף נתוני אשתקד שהציגו צמיחה בשיעור של כ-140% לעומת נובמבר 2019.

יתרה מכך, כאל חוזה צמיחה משמעותית ברכישות בקניונים הווירטואליים הבינלאומיים בשיעור של כ-37% השנה, לעומת צמיחה מתונה אשתקד שעמדה על כ-12%. מדובר בפלטפורמות המרכזות משווקים שונים דוגמת אמזון, עלי אקספרס ואיביי. על-פי כאל, הפלטפורמות האלה, אותן היא מכנה "קניונים וירטואליים", מהווים כ-60% מסך הרכישות של הישראלים בקרב אתרי סחר בינלאומיים.

בתוך כך נזכיר כי אמזון, כהרגלה בשנים האחרונות, כבר הקדימה עם מבצע משלה לשוק הישראלי ומציעה שילוח חינמי בקניות מ-49 דולר ומעלה.

ענף האופנה ימשיך להתחזק

גם מנתוני אתרי הסחר הישראלים ניתן לזהות את המשך התחזקות ענף האופנה, במסגרתו, על-פי כאל, היקף הרכישות באתרי אופנה ישראליים יגדל השנה בכ-30% לעומת אשתקד ויהווה כ-50% מסך הרכישות של הישראלים באתרי סחר ישראליים. לפי ההערכות, ענפי החשמל והמחשוב יציגו ביצועים דומים לאשתקד, כשמסורתית מוצרי החשמל והאלקטרוניקה מהווים סגמנט בולט במכירות נובמבר.

עוד מעריכה כאל כי צפויה צמיחה הן בכמות הלקוחות והן בגובה העסקה הממוצעת. מגמה נוספת הנוגעת לשינוי בהרגלי הקניות המקוונות היא מעבר לרכישה ישירה באפליקציות ובאתרי שילוח (באמצעות הסמארטפון).

לדברי איתי חזן, מנהל מערך דאטה ודיגיטל בכאל, "הרגלי הקנייה של הצרכנים הישראלים השתנו בעקבות כניסתן של אפליקציות השילוח ומגפת הקורונה, שעודדו בתי עסק להקים אתרים ואפליקציות מכירתיות". לדבריו, הגידול הצפוי בהיקף הרכישות ובהיקף הקונים ממחיש "את הביטחון הגובר בקרב הישראלים לרכישות באתרי הסחר".