רשות ני"ע מעכבת את עסקת מיזוג עסקי הגז של עופר עיני ושרגא ברוש לשלד וונטייז

ונטייז מעדכנת כי "לעמדת רשות ני"ע עסקת עושרד גז לא אושרה", וזאת משום שבחברה הבורסאית לא מכהנת ועדת ביקורת בהתאם להוראות החוק

עופר עיני / צילום: איל יצהר
עופר עיני / צילום: איל יצהר

יותר מחודש חלף מאז דיווח השלד הבורסאי וונטייז על מזכר עקרונות למזג לתוכו 
את פעילות חברת עושרד גז טבעי כנגד הקצאת מניות השליטה בחברה, אך בינתיים המהלך מתעכב. עושרד נשלטת על-ידי שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר, ועופר עיני, יו"ר ההסתדרות לשעבר. לנוכח העיכובים בהשלמת העסקה, חושפים דיווחים בנושא תיפקוד לקוי מצד השלד הבורסאי, לראיית רשות ני"ע.

מלבד עיני וברוש, עם בעלי השליטה בעושרד נמנה גם אלברט נאסר, ככל הידוע איש עסקים יהודי ממוצא סורי הפעיל בתחום המלונאות שבעבר עלה שמו כמי שבחן הגשת הצעה לרכישת יורוקום במסגרת הליך כינוס נכסים. עוד מחזיקים במניות עושרד הפרסומאי יורם באומן ורו"ח ראובן שיף.

וונטייז עדכנה כעת, כי "לעמדת רשות ני"ע עסקת עושרד גז לא אושרה", וזאת משום שבוונטייז לא מכהנת ועדת ביקורת בהתאם להוראות החוק, כך שוועדה שכזו גם לא העניקה את האישור הנדרש לעסקה עם עושרד.

היעדרותה של ועדת ביקורת בוונטייז נוצרה לאחר שכבר בחודש יולי לא הצליחה החברה לקבל את הרוב הנדרש למינוי דירקטורים חיצוניים לחברה, במסגרת אסיפה כללית שהתקיימה, ולכן החליטה לדחות את המועד שלה שלא כדין - כך עולה מהבהרות שפרסמה וונטייז באחרונה, לבקשת רשות ני"ע.

מינוי דח"צים רטרואקטיבית

בוונטייז ציינו, כי "עמדת החברה הינה שונה מעמדת סגל הרשות, אולם בכל זאת קיבלה החברה את עמדת רשות ני"ע", ולכן זימנה "אסיפת בעלי מניות למינוי דח"צים באופן רטרואקטיבי, ולאחר מינויים תביא את ההחלטות הדורשות את אישור ועדת הביקורת, לאישור מחדש". עוד הוסיפו בוונטייז כי החברה "ממשיכה בהליך המיזוג עם עושרד".

וונטייז חתמה כבר ביולי על מזכר הבנות למיזוג פעילות עושרד לתוכה תמורת הקצאת מניות של עד 80% מוונטייז לבעליה של עושרד, המתוכנן להתבצע בהתאם לטיוטת הערכת שווי בטווח של כ-120-170 מיליון שקל לעושרד.

על מזכר ההבנות דיווחה וונטייז לבורסה רק בספטמבר, נוכח תגובה שהעבירה בקשר לתביעה שהוגשה נגדה, בקשר להשתלטות משפחת ברזני על השלד הבורסאי, שבוצעה לפני כשנתיים.

עושרד, לפי דיווחיה של וונטייז, יוזמת, מקימה ומתחזקת פרויקטים של ייצור חשמל ואנרגיה טרמית בהספקים של עד 16 מגה בטכנולוגיות גנרציה, קוגנרציה וטריגנרציה. נוסף לכך לעושרד רישיון לשיווק גז טבעי ויש לה חברה בת (80%) בשותפות עם חברה טורקית הפעילה בהקמת תחנות אנרגיה מבוססות גז טבעי ודיזל.

בתחילת 2020 רכשה משפחת ברזני את השלד הבורסאי של וונטייז, לתוכו תכננו עומר ומיכאל ברזני למזג חברת קנאביס שייסדו ואשר פועלת בארה"ב, אולם מיזוג זה לא צלח. כעת נסחרת וונטייז בשווי של כ-30 מיליון שקל.