דלק קידוחים הגישה תביעת לשון הרע בסך 120 אלף שקל נגד עמותה

התביעה הוגשה בגין פרסומים מיוני 2021 של עמותת "הפורום הישראלי לשמירה על החופים", לפיהם "כמויות אדירות של חול מזוהם מקרקעית נמל חדרה מושלך מול חופי דור והסביבה, במסגרת עבודות צנרת חדשה לפיתוח 'לוויתן' ומאגרים עתידיים" • דלק קידוחים: "אין דבר וחצי דבר בין המציאות לבין הנטען בפרסום"

אסדת "לוויתן". לדברי דלק קידוחים, היא לא ביצעה את העבודות עליהן הלינה העמותה / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"
אסדת "לוויתן". לדברי דלק קידוחים, היא לא ביצעה את העבודות עליהן הלינה העמותה / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"

דלק קידוחים הגישה היום (ה') תביעת לשון הרע נגד עמותת "הפורום הישראלי לשמירה על החופים" ונגד יו"ר העמותה, חנה קופרמן.

הרקע לתביעה בת 120 אלף השקלים (אשר הוצהר כי ייתרמו על-ידי דלק קידוחים אם התביעה תתקבל) הוא פרסומים של העמותה וקופרמן מיוני 2021, הטוענים כי "כמויות אדירות של חול מזוהם מקרקעית נמל חדרה מושלך מול חופי דור והסביבה, במסגרת עבודות צנרת חדשה לפיתוח 'לוויתן' ומאגרים עתידיים", וכן כי מדובר "כחלק מהעבודות לכיסוי צנרת חדשה לרווחי יצוא מקידוח 'לוויתן' ומאגרים עתידיים, על חשבון החופים והבריאות של כולנו".

קופרמן פרסמה פרסומים דומים. כך לדוגמה הוסיפה וטענה בהקשר זה כי "מדינה שלמה נמסרה לתאגידים. אין פיקוח. אין דין ואין דיין", ואף נטען על גבי זה כי "החופים שלנו ושל הילדים שלנו נמסרו לתאגידי הגז והנפט העושים בהם כרצונם. אין דין ואין דיין. הכול כסף".

דלק קידוחים טוענת בכתב התביעה כי "אין דבר וחצי דבר בין המציאות לבין הנטען בפרסום, שכן באותה תקופה לא בוצעו עבודות פיתוח עבור פרויקט 'לוויתן' ובקשר עימו". לדברי החברה, היא לא ביצעה את העבודות עליהן הלינה העמותה, ואין כל קשר ביניהן לבין אסדת "לוויתן", ומכאן שהעבודות גם לא הועילו לדלק או הסבו לה רווחים.

לאחר הפרסומים, דלק קידוחים פנתה לעמותה ולקופרמן וביקשה את הסרת הפרסומים וכן התנצלות. אלא עו"ד גונן בן יצחק מסר בשם העמותה ובשם קופרמן כי הפרסומים כלל לא הופנו נגד דלק קידוחים, ואם החברה רואה את עצמה נפגעת מהפרסומים, "אזי על ראש הגנב בוער הכובע"; וכי אם תוגש נגדן תביעה, אזי מדובר בתביעת השתקה.

דלק קידוחים פנתה שנית לעו"ד בן יצחק והבהירה כי הטענות שהפרסומים לא הופנו נגדה מנותקות לחלוטין מן המציאות, אולם מכתב זה לא זכה למענה.

בעקבות כך דלק קידוחים הגישה היום (ה') תביעה לבית המשפט השלום בחיפה וטענה כי תביעה זו מוגשת עקב היות הפרסומים שקריים באופן מובהק ולא סובלים פרשנות אחרת ונוכח סירוב הנתבעות להסיר את הפרסום או להתנצל עליו.

לטענת דלק קידוחים, אין מדובר בתביעת השתקה, כפי שטען עו"ד בן יצחק, אלא ב"תביעה עקרונית ומתחייבת על-מנת להעמיד את הדברים על דיוקם ולתקן את שקרי הנתבעות, אותם לא ניתן להצדיק ואשר עליהם לא ניתן להגן".

מטעמו של עו"ד גונן בן יצחק טרם נמסרה תגובה.