רכבת ישראל: פתיחת הקו החשמלי מאשקלון עד הרצליה נדחית

מזה תקופה ארוכה שקווי רכבת רבים מושבתים בשעות שונות ובסופי שבוע לאור העבודות לחישמול הרכבת • כעת מודיעים בהנהלת הרכבת באופן רשמי כי תידחה פתיחת הקו קשת השרון-אשקלון, שנקבעה לעוד שבועיים • הסיבה: סכסוך על תנאי עבודה בין ההנהלה לעובדים

קטרים וקרונות חשמליים של רכבת ישראל / צילום: רכבת ישראל
קטרים וקרונות חשמליים של רכבת ישראל / צילום: רכבת ישראל

אכזבה למשתמשי הרכבת: החזרה לשגרה של קווים רבים, תוך הפעלה חשמלית של קו קשת השרון-אשקלון נדחית. כך עולה מבקשה שהגישה הנהלת רכבת ישראל היום (ה') לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. זאת כחלק מהליך משפטי שמתנהל בינם לעובדים, לגבי תנאי השכר של עובדי רכבת ישראל, על רקע מעבר הרכבת בצורה הדרגתית לתצורה חשמלית.

כזכור לפני מספר ימים פנתה הנהלת רכבת ישראל לבית הדין, באמצעות עו"ד חיה ארמן, ממשרד הרצוג פוקס נאמן, בבקשה כי יורה על צו מניעה נגד ועד עובדי הרכבת שבהנהגת גילה אדרעי, ובו בקשה כי בית הדין יאסור על פעולות למניעת עבודות ההרצה של פרויקט חישמול הרכבת - פרויקט הדגל של רכבת ישראל בעלות של מיליארדי שקלים. כחלק מהבקשה, נכתב כי העובדים מונעים הכנסה של קרונות וקטרים חדשים למוסך בלוד, כחלק מההכנות לכניסתם לפעילות, וכן פעולות נוספות.

בהנהלת הרכבת אף ציינו בבקשתם כי פעולת העובדים תפגע בקו קשת השרון-אשקלון (מחבר בין אשקלון למספר תחנות וערים בדרך וכולל את ראש העין, פתח תקווה ובני ברק) לנסיעות נוסעים, שאמור היה לחזור לפעילות במתכונת החדשה והחשמלית החל מיום 13 בנובמבר 2021.

בהמשך לבקשה, פנתה הנהלת הרכבת לבית הדין בשבוע שעבר, בבקשה לדחות דיון שנקבע בשל ישיבה שנקבעה בין הצדדים, בהשתתפות יו"ר ההסתדרות, אלא שכעת, כפי שעולה מהפניה שהוגשה היום, הפגישה הסתיימה בלא כלום, כאשר בהנהלת הרכבת מאשימים את העובדים שצעדיהם החד צדדיים, פוגעים בלוחות הזמנים של פתיחת הקווים החשמליים, ובציבור הנוסעים.

"היום התקיימה פגישה בין הצדדים אצל יו"ר ההסתדרות... למרבה הצער הפגישה הסתיימה ללא סיכום בין הצדדים. זאת, על אף שבמהלך הפגישה הוצעו חלופות שונות לסיום הסכסוך בין הצדדים, ואף הוצע בין היתר, לוועד העובדים, כי המדינה תעניק תשלום חד צדדי ומיידי לעובדים לגביהם נטעם כי קיימת לכאורה פגיעה בשכרם בעקבות עבודות החשמול. אלא שלצערנו ועד העובדים דחה אף הצעה זו וסירב להפסיק את השיבושים", נכתב.

בהמשך נכתב כי לאור צעדי העובדים, אלה "סיכלו הלכה למעשה את יכולתה של החברה לפתוח את הקו החשמלי החדש שנועד להיפתח ביום 13 בנובמבר 2021, ולהתקדם ביתר המקטעים של פרויקט החישמול בהתאם ללוחות הזמנים הקבועים לכך ובכך ממשיך את הפגיעה בשירות הניתן לציבור", נכתב בבקשה שבה כאמור מבקשים בהנהלת הרכבת מבית הדין לקיים דיון דחוף בנושא.

מוועד עובדי רכבת ישראל נמסר: "התקיימה היום ישיבת מו"מ בראשות יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ויו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי. הייתה ישיבת מו"מ פורה ואפקטיבית, במסגרתה לובנו נושאים כבדי משקל, ואין ספק שבתום הישיבה הזו נפתח צוהר חיובי להמשך קיומו של המו"מ. העובדים חפצים בקיום הישיבות באופן אינטנסיבי על מנת להגיע להסכמות. צר לנו שההנהלה לא רואה את הדברים עין בעין".