לא רק התאחדות המלונות: ניסנקורן נבחר ליו"ר תאגיד המיחזור אל"ה

ניסנקורן, שנבחר לנשיא התאחדות המלונות במקום אמיר חייק, יחליף אותו גם כיו"ר תאגיד המיחזור • כעת הוא יתמודד לא רק עם אתגרי המלונאים, אלא גם עם אתגרי יצרני ויבואני המשקאות, ביניהם חוק הפיקדון שייכנס לתוקף בדצמבר

אבי ניסנקורן / צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה
אבי ניסנקורן / צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

אבי ניסקורן מונה ליו"ר תאגיד המיחזור אל"ה - כך נודע לגלובס. ניסקורן, שנבחר אמש (ד') לנשיא התאחדות המלונות, יחליף את אמיר חייק - שמונה לשגריר באיחוד האמירויות - גם כיו"ר תאגיד המיחזור, תפקיד שבו החזיק חייק במקביל להיותו נשיא התאחדות המלונות.

ניסקורן שימש כחבר כנסת, כשר המשפטים וכיו"ר ההסתדרות. סביב הבחירות שהתקיימו לנשיאות התאחדות המלונות התעוררה סערה שהגיעה לערכאות משפטיות, כשחלק מחברי התאחדות המלונות טענו כי יש לפסול את מועמדותו של ניסנקורן, שאינו בעלים של מלון או אינו מנהל של בית מלון, ועל כן טענו כי לא יוכל להתמודד לתפקיד. הניסיון לבלום את הבחירות נכשל, וניסנקורן גרף 75% מקולות המצביעים. 

אתגר חוק הפיקדון

כעת ניסנקורן יתמודד לא רק עם אתגרי המלונאים אלא גם עם אתגרי יצרני ויבואני המשקאות: כזכור בחודש דצמבר ייכנס לתוקפו חוק הפיקדון למיכלי המשקה הגדולים, ובתאגיד אל"ה נערכים באמצעות שיפור מערכי האיסוף, הנגשתם והגברת תדירות איסוף מיכלי המשקה שהצרכנים ישיבו לנקודות המכירה.

חוק הפיקדון על מיכלי המשקה הגדולים קובע פיקדון של 30 אגורות לכל מיכל (בדומה למיכלי המשקה הקטנים עליהם חל החוק כיום), שאותם יוכלו הצרכנים למחזר ולקבל את דמי הפיקדון בחזרה. כיום המיחזור של מיכלי המשקה הללו נעשה באמצעות כלובי המיחזור הפזורים במרחב הציבורי, שאט-אט מפונים לקראת הכניסה של החוק לתוקף, או באמצעות השלכת מיכלי הפלסטיק לפחים הכתומים אותם אוסף תאגיד תמיר.

הרשתות ויבואני המשקאות ניסו להילחם בהחלטה שהעביר המשרד להגנת הסביבה - גם דרך עתירה לבג"ץ, אותה הם משכו בסופו של דבר, והחוק ייצא לדרך. יעדי המשרד להגנת הסביבה מכוונים להעלאת יעדי האיסוף מ-55% ל-73% (ו-77% ביעד דו-שנתי) בסופה של תקופת המעבר

תאגיד אל"ה הוקם ב-2001 במטרה לקדם את מיחזור מיכלי המשקה בישראל. התאגיד הוא ארגון ללא מטרות רווח, והוא נמצא בבעלות יבואני ויצרני המשקאות.