ראש הממשלה בנט: "תתכוננו לשבוע הפייקים הגדול"

רגע לפני שראש הממשלה ממריא לכנס האקלים של האו"ם שנפתח השבוע בגלזגו, סקוטלנד, הוא קורא לחברי הקואליציה להיערך "לשבוע משוגע לקראת ההצבעה על התקציב", ומבקש מהם "לשמור על אורך רוח"

ראש הממשלה נפתלי בנט בהצהרה לתקשורת עם המראתו לועידת האקלים בגלזגו, סקוטלנד / צילום: חיים צח-לע''מ
ראש הממשלה נפתלי בנט בהצהרה לתקשורת עם המראתו לועידת האקלים בגלזגו, סקוטלנד / צילום: חיים צח-לע''מ

.ראש הממשלה המריא לסקוטלנד, שם ישתתף בכנס האקלים של האו"ם, ולפני ההמראה נשא דברים ואמר: "אנחנו מיד ממריאים לגלאזגו לוועידת האקלים, שם אני צפוי לפגוש את ראש ממשלת אנגליה, נשיא צרפת, נשיא הודו, ורבים וטובים. מעמדה הבינלאומי של ישראל מתחזק מיום ליום. אנחנו נפעל להעלאת קרנה של ישראל בעולם".

לפי בנט, בזמן שהוא יידרש לעמוד בשורה אחת עם מנהיגי העולם ולהציג את חזון ההתמודדות של ישראל עם משבר האקלים המחריף, "כאן בישראל אנחנו צפוים לשבוע משוגע לקראת ההצבעה על התקציב. מהרגע שהתקציב יעבור זה קונה יציבות רבת שנים לממשלה והתפוררות לרסיסים לאופוזיציה. הם יודעים את זה ושואפים להפיל את התקציב וללכת לבחירות. לכן אנחנו לפני שבוע הפייקים הגדול. אין משהו שהם לא יעשו כדי לא להפיל את התקציב. חבל להם על המאמץ. התקציב יעבור כי המדינה זקוקה לניהול טוב ורגוע. אף אחד לא רוצה לחזור לטרלול הבחירות האינסופיות".

בנט הוסיף כי "ישראל השתלטה על הקורונה. היא בשליטה, היא בצמחיחה כלכלית הגדולה מזה שנים רבות, של 1.7%. אני מבקש מחברי הכנסת של הקואליציה להתנהל באורך רוח".

בנט טס לכנס ללא הישגים

בכנס האקלים של האו"ם שייפתח השבוע בגלזגו, צפויים להשתתף מנהיגים מרחבי העולם, ובהם נשיא ארה"ב ג׳ו ביידן. בכנס יידרשו המנהיגים להציג תוכניות להתמודדות גלובלית בעשור הקרוב ועד 2050 עם משבר האקלים, במטרה לחתוך בעשור הקרוב את פליטות הפחמן הדו חמצני ב-45%, ולהגיע לאיפוס נטו שלהן עד שנת 2050.

עד היום, ישראל כשלה בהשגת יעדי הסכם פריז שהציבה לעצמה, ובנט טס לכנס העולמי ללא הישגים, ולאחר דוח מבקר מדינה חמור בנושא. ביום שישי הצהיר בנט כי ישראל תצטרף למדינות המפותחות בעולם, ותציב יעד של אפס פליטות נטו עד שנת 2050. ואולם, לישראל אין בשלב זה מפת דרכים להצבת היעד, והיא לא חוקקה חוק אקלים שישמש מסגרת להשגת היעדים, בעוד שהחלטות ממשלה והצהרות מן העבר בתחום האנרגיה והפחתת הפליטות - לא הגיעו לכדי מימוש.