רוכבת על ההצלחה של סנטינל וואן: אפווסט מגייסת קרן רביעית

קרן ההון סיכון של שולי גלילי וגיל בן ארצי מגייסת קרן רביעית בהיקף של 70 מיליון דולר • בהתחשב בכך שהקרן השלישית של אפווסט גייסה 18 מיליון דולר בלבד, מדובר בעלייה משמעותית

צוות אפווסט. עומדים מימין לשמאל: גיל בן ארצי, גיל בירנבוים וליה קרמוול. יושבים: אסף ורהפט ושולי גלילי / צילום: עדי אקשטיין
צוות אפווסט. עומדים מימין לשמאל: גיל בן ארצי, גיל בירנבוים וליה קרמוול. יושבים: אסף ורהפט ושולי גלילי / צילום: עדי אקשטיין

אחרי ההנפקה המוצלחת של סנטינל וואן, ולאחר גיוס הענק של הסטארט-אפ האניבוק, מגייסת קרן ההון סיכון של שולי גלילי וגיל בן ארצי אפווסט קרן רביעית בהיקף של 70 מיליון דולר. זהו סכום צנוע לכאורה - כחצי או שליש ממה שמגייסים סטארט-אפים ישראלים בדרכם להיות חד קרן.

נתוני ההכנסות של אפווסט מסנטינל וואן לא פורסמו כיוון שאחזקותיה בחברה אינן מהותיות, אך לפי ההערכה, הן הניבו לה כמה עשרות מיליוני דולרים על השקעה של כמה מאות אלפים. בכך, הניבה למשקיעים קרן אפווסט הראשונה - שהיקפה 2 מיליון דולר - פי כמה עשרות על ההשקעה.

סנטינל וואן הונפקה בסוף יוני השנה והפכה במהרה לאחת ההנפקות הישראליות המוצלחות של שנת 2021. מאז, עלתה מניית חברת האבטחה לשירותי ענן בכ-58%, ואיתה, גם התשואה של המשקיעים אשר חלקם עדיין נמצאים בתקופת הנעילה.

עבור קרן המתמחה בהשקעות סיד, כלומר השקעה ראשונה בחברה צעירה, שהיקפה נע בין כמה מאות אלפי דולרים ל-4 מיליון דולר לחברה, סכום של 70 מיליון דולר איננו סכום צנוע, ובהתחשב בכך שהקרן השלישית של אפווסט גייסה 18 מיליון דולר בלבד, מדובר בעלייה משמעותית.

"גודל הקרן נכון לאסטרטגיית ההשקעה שלנו שאפשרה לנו עד כה להיות הצ'ק הראשון בחברות רבות שרצו לפרוץ לשוק האמריקאי בשלב הפרה סיד והסיד, כמו האניבוק וסנטינל וואן", אומר לגלובס גיל בן ארצי, שותף מייסד בקרן. "זאת, למרות שהיו קרנות הרבה יותר גדולות מאיתנו בשוק במזן שעשינו את ההשקעות בחברות האלה. בעקבות ההצלחה של חברות הפורטפוליו קיבלנו ביקושים גדולים להשקעה בקרן, אך החלטנו לסגור אותה בסכום הנוכחי כדי לא להסיט את עצמנו מסוג החברות עליו אנחנו מסתכלים והשלב בו הן נמצאות."

מהקרן הרביעית ביצעה אפווסט כבר ארבע השקעות, וממנה היא תשקיע בלא יותר מ-25 חברות סך הכל במהלך שלוש השנים הקרובות.

הקמתם את אפווסט עם החזון להביא יזמים ישראלים לעמק הסיליקון באמצעות תוכנית האצה, אבל החזון הזה קצת מאותגר בשנתיים האחרונות על ידי מגפת הקורונה שמאפשרת ליזמים ישראלים לעבוד מכל מקום. בנוסף, אנחנו רואים גל הגירה של יזמים והייטקיסטים מעמק הסיליקון למרכז ארה"ב ולטקסס.
"אנחנו עדיין מאמינים שהקרבה הפיזית חשובה מאוד אם היזמים מכוונים לשוק האמריקאי. העולם הולך ויוצא מהזום, ואין תחליף לפגישות פנים מול פנים בארה"ב. בנוסף, הפגישות באונליין יצרו מצב שיזמים מכל העולם פונים ללקוחות ומשקיעי המשך אמריקאים בזום, כך שקשה להתבלט ולייצר מערכת יחסים עסקית מול לקוחות ומשקיעים."

לאחר שנים של פעילות על הקו בין עמק הסיליקון לתל אביב, בחרו מייסדי הקרן להקים סניף קבוע בישראל ומינו לפני שנתיים את אסף ורהפט כשותף המקומי ואת ליה קרמוול למנהלת השקעות (פרינסיפל).

מלבד ההשקעה של אפוסט בסנטינל וואן, שהיתה ההשקעה הראשונה בחברת הסייבר הישראלית, השקיעה אפווסט גם בחברת התוכנה לניהול עסקי ופיננסי האניבוק שהגיעה אתמול (ד') לשווי של 2 מיליארד דולר; ולפלטפורמת ניהול החשבונוית סטאמפלי שגייסה לפני כחצי שנה 50 מיליון דולר.

מתוך 85 השקעות שביצעה עד כה, זכתה אפווסט ל-25 אקזיטים (מוצלחים פחות או מוצלחים יותר) בחברות כמו סייבר אקס, קליקה, ניורה ואירובוטיקס, אך גם היתה עדה לסגירה של כ- 22 חברות בהן השקיעה, כמו בייטס טי.וי, אפוק ואופסקייל, כך לפי IVC.