מקאן בראש: תחרות הפרסום האפי חוזרת, ואלה הזוכים

תחרות הפרסום האפקטיבי, האפי, נערכה בישראל זו הפעם ה-20 • משרד הפרסום מקאן הוביל בפער עם 29 מדליות • בכמה פרסים זכה אדלר-חומסקי, מה הקמפיין שהעניק שתי מדליות לראובני-פרידן, ומה ההישגים של גיתם? התוצאות לפניכם

אתי עבדי, מנכ''לית מקאן תל אביב / צילום: נטלי שור
אתי עבדי, מנכ''לית מקאן תל אביב / צילום: נטלי שור

משרד הפרסום מקאן תל אביב זכה הערב (ג') ברוב המוחץ של הפרסים בתחרות האפי (אפקטיביות הפרסום) שחזרה אחרי שנתיים של הגבלות בגלל משבר הקורונה. מקאן זכו ב-29 מדליות - מתוכן מדליית הגרנד אפי זהב, הניתנת לקמפיין השנה, בה זכה המשרד ביחד עם תנובה עבור השקת המותג ALTERNATIVE והפיכתו ממוצר נישה טבעוני למותג לייף סטייל להמונים. המהלך זה אף זיכה את תנובה בפרס הזהב בקטגוריית המשקאות. מקאן סיים את התחרות עם שמונה מדליות זהב, תשע מדליות כסף ו-10 מדליות ארד.

הקטגוריה הנחשבת בתחרות היא קטגוריית האפי פלטינום המודדת מהלכים שיווקיים לאורך זמן. במדליית הזהב בקטגוריה זכו TERMINAL X ביחד עם Peach content וגיתם BBDO. המדליה ניתנה עבור השקתו של האתר והפיכתו לגורם שמאתגר בשוק המקומי את אתרי הסחר הבינלאומיים.

במדליית הכסף בקטגוריה זכתה חברת דלתא יחד עם משרד הפרסום אדלר-חומסקי עבור המהלך "איך העברנו את הפיג'מה לקדמת הבמה והגדרנו מחדש מהי פיג'מה". בנוסף זכו אדלר-חומסקי בשלוש מדליות זהב ובשתי מדליות כסף - סה"כ שש מדליות. זהב עבור עבודות לדלתא, פרוקטר אנד גמבל (צמה של עוצמה) ועבור yes ומדליות כסף עבור פלאפון ובית השנטי.

במדליית ארד בקטגוריית האפי פלטינום זכו ראובני-פרידן ומזרחי טפחות עבור העבודה שמיתגה את האמון כנכס המרכזי של הבנק. ראובני-פרידן זכו בחמש מדליות: זהב עבור יד שרה, זהב נוספת (פרט לפלטינום) למזרחי טפחות, זהב ליד 2, וארד להוט.

גיתם BBDO כאמור זכה באפי פלטינום זהב על המהלך של טרמינל X ובנוסף 2 מדליות כסף לבנק הפועלים.

מנצ זכה בשתי מדליות: מדליית זהב ומדליית ארד - הישג מרשים ביחס למשרד בינוני קטן. גליקמן-שמיר-סמסונוב זכה במדליית כסף ו-LEAD במדליית זהב אחת. משרד הפרסום פרה כחולה חלק מדליית זהב עם בורודה-קפלן ומדליית ארד עם מקאן תל אביב. בלינק חלקו עם גיתם מדליית ארד וזהב.

טקס האפי 2021 נערך בהובלת איגוד השיווק, איגוד הפרסום והמרכז הישראלי לניהול (המי"ל). באירוע השתתפו מאות אנשים, בהם בכירים מעולם הפרסום לצד המנכ"לים וסמנכ"לי השיווק של החברות המובילות במשק.

69 מהלכים הגיעו לגמר

תחרות האפי היא תחרות בינלאומית המתקיימת בלמעלה מ-50 מדינות ברחבי העולם. זו השנה ה-20 בה מתקיימת התחרות בישראל, כאשר 69 מהלכים הגיעו לגמר והתחרו ב-20 קטגוריות שונות.

המהלכים דורגו על ידי צוות של כ-70 שופטים, בהם מנהלי שיווק, פרסומאים, אנשי יח"צ ואנשי אקדמיה. את קטגוריית האפי פלטינום דירגו המנכ"לים של החברות המובילות במשק, בראשותו של גיורא בר דעה, נשיא ומנכ"ל שטראוס ויו"ר התחרות.

תנובה כאמור זכתה באפי פלטינום ובנוסף זכתה יחד עם מקאן בפרס הזהב בקטגוריית מגזרים עם המהלך: "ונעבור לקינוח: איך מצאנו זירה פנויה והצלחנו להביא לצמיחה במכירות של אחד המוצרים הנמכרים ביותר בחברה הערבית". בנוסף זכתה תנובה ובפרס הזהב בקטגוריית שיווק בעידן משבר, עם המהלך: "כשמזהים בזמן את הצרכים של המשפחות הישראליות מצליחים לתת ערך אמיתי ולהנות מעליה תדמיתית". המהלך נעשה יחד עם מקאן ובלינק.

דלתא, שזכתה באפי פלטינום, זכתה בפרס נוסף בטקס פרס הזהב בקטגוריית יופי, אופנה וטיפוח, עם המהלך: "חוזרות לאזור הנוחות: איך דלתא הזמינה את הנשים בישראל להשתחרר מהחזיה הכובלת, להפסיק לעשות ממנה עניין ולחגוג את הנוחות".

בנק מזרחי טפחות שזכה במקום השלישי בקטגוריית האפי פלטינום זכה בפרס נוסף בטקס - פרס הזהב בקטגוריית מהלכי שיווק - Business to business, עם המהלך: "מתאמצים יותר, צומחים יותר: איך מזרחי טפחות הפך מ"לא שחקן בעסקים" לבנק הצומח ביותר והמומלץ ביותר על ידי עסקים בישראל, דווקא בתקופת הקורונה".

זוכים נוספים שהוכרזו במהלך הערב:

● קימברלי קלארק ומשרד הפרסום מקאן זכו בזהב בקטגוריית מהלכים המבוססים על דאטה ופרסונליזציה עם המהלך: "אבא, אמא, DATA! "תוכנית המגירות": הנשק הסודי של האגיס שמגיע ל-4 מ-5 אמהות טריות בישראל!", וכן זכו בזהב קטגוריית טואלטיקה ופארם עם המהלך: "כוחו של מנהיג: האגיס "מושך למעלה" ובורא סגמנט חדש בקטגוריית החיתולים שהופך למנוע צמיחה של המותג".

● יד שרה ומשרד הפרסום ראובני-פרידן IPG זכו בזהב בקטגוריית פעילות חברתית וציבורית - עמותות עם המהלך: "המהלך שהעניק למדינה אוויר לנשימה: הישראלים תורמים ליד שרה 13 מיליון שקל למכונות הנשמה".

● פרטנר תקשורת ומשרד הפרסום מקאן זכו בזהב בקטגוריית מוצרים דיגיטליים ואוטומציה עם המהלך: "חושבים מחוץ לקופסה (של הממיר): כך יצרנו מוצר טלוויזיה חדש שהישראלים באמת צריכים וגייסנו פי 12 יותר לקוחות מהמתחרה המוביל", וכן זכו בזהב בקטגוריית Media Innovation עם המהלך: "Stay Home & Stay Relevant: כך פרטנר העבירו מסר אישי ל-M2.5 ישראלים והצליחו לחזק את הנאמנות, מבלי לשלם אגורה".

● אלטשולר שחם ומשרד הפרסום LEAD Ogilvy זכו בזהב בקטגוריית פיננסים עם המהלך: "ישראל מתעוררת על הפנסיה שלה - איך הצלחנו להעיר את שוק הפנסיה הרדום של ישראל?".

● אסם-נסטלה ומשרד הפרסום מקאן זכו בזהב בקטגוריית מוצרי מזון עם המהלך: "לאכול את הקרקר ולהשאיר אותו שלם - כך יצרה אסם צמיחה דרמטית בקטגוריית הקרקרים שבשליטתה".

● תדיראן ומשרדי הפרסום בורודה-קפלן ופרה כחולה זכו בזהב בקטגוריית מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומוצרים לבית, עם המהלך: "המהפך של תדיראן: ממותג ישראלי למותג לייף סטייל ששולט במזג האוויר".

● דור אלון ומשרד הפרסום מנצ' זכו בזהב בקטגוריית קמעונאות עם המהלך: "זה מיני סופר, אבל זה סופר הצלחה!".

● P&G ומשרד הפרסום אדלר-חומסקי & ורשבסקי זכו בזהב בקטגוריית פעילות חברתית וציבורית - מגזר עסקי עם המהלך: "איך רתמנו 87,500 נשים לתרום "צמה של עוצמה" עבור נשים חולות סרטן בישראל?".

● דומינו'ס פיצה ומשרד הפרסום מקאן זכו בזהב בקטגוריית שירותים, נופש ופנאי עם המהלך: "דומינו'ס מפרגנת לחבר המעפן שלא זורם על פיצה ומקבלת חזרה 24% זינוק במכירות!".

● yes ומשרד הפרסום אדלר-חומסקי זכו בזהב בקטגוריית תקשורת ומדיה עם המהלך: "כולם ב- yes+ עכשיו - איך יצרנו תפנית אסטרטגית ב-yes והפכנו אותה לשחקן ה-streaming המוביל בישראל".

● יד2 ומשרד הפרסום ראובני-פרידן IPG זכו בזהב בקטגוריית נדל"ן ותשתיות עם המהלך: "מהפכת התיק תק של יד2 - איך התחברנו לקהל הצעיר ושברנו את שיאי הטראפיק!".