פיקסלוט ו-WSC Sports הישראליות בין 50 חדשניות הספורט בעולם

שתי החברות התברגו ברשימת 50 מותגי הספורט המובילים בתחום החדשנות לשנת 2021 - לצד פיפ"א, אופ"א, NBA, בי.בי.סי, פוקס, אמזון ועוד • וגם: הפיתוחים של מיקרוסופט, מצנח הזהב, וחדשות טובת • אירועים ומינויים

דניאל שיכמן מנכ''ל ומייסד-שותף של Wsc Sports / צילום: יונתן תמר
דניאל שיכמן מנכ''ל ומייסד-שותף של Wsc Sports / צילום: יונתן תמר

שתי חברות ישראליות הצליחו להתברג השנה ברשימת 50 מותגי הספורט המובילים בתחום החדשנות לשנת 2021 - לצד פיפ"א, אופ"א, NBA, בי.בי.סי, פוקס, אמזון ועוד. הראשונה היא חברת הספורט-טק WSC Sports, שבראשה עומד דניאל שיכמן, שהוא גם מייסד-שותף. החברה פיתחה פלטפורמה חכמה מבוססת ענן ליצירת סרטוני וידאו קצרים בתחום הספורט בזמן אמת, והפצתם לכל יעד דיגיטלי. החברה דורגה במקום ה-33.

חברת הספורט-טק השנייה היא פיקסלוט, שייסדו ד"ר מיקי תמיר וגל עוז ובראשה עומד אלון ורבר, שמציעה פתרונות אוטומטיים לשידור, הפקה וניתוח של אירועי ספורט, מבוססי בינה מלאכותית. החברה דורגה במקום ה-45.

את הדירוג עורכת קבוצת STA העוסקת בסקירה, דירוג וחשיפת טכנולוגיות ספורט, והוא סוקר את החידושים האחרונים בארגוני הספורט הגדולים והמובילים בעולם בתחומי השידור, טכנולוגיות, ניתוח דאטה וגופים מנהלים.

אלון ורבר, מנכ''ל פיקסלוט / צילום: מיכה לובטון
 אלון ורבר, מנכ''ל פיקסלוט / צילום: מיכה לובטון

על פי הסקירה, שוק טכנולוגיות הספורט העולמי צפוי להגיע לשווי של 8 מיליארד דולר עד סוף השנה, ולשווי של יותר מ-40 מיליארד דולר עד 2026. כידוע, מגפת הקורונה היוותה זרז משמעותי לאימוץ של טכנולוגיות ספורט חדשניות, שאפשרו בין היתר לשדר משחקים עם "קהל מדומה".

WSC Sports נוסדה ב-2011 על ידי דניאל שיכמן, אביב ארנון, חי גל ושמוליק יפה, וגייסה עד היום 49 מיליון דולר. היא מעסיקה כ-230 עובדים. החברה פועלת בשיתוף עם יותר מ-200 גופי ספורט, ובהם NBA , ESPN, פיב"א (הפדרציה הבינלאומית של כדורסל) ובונדסליגה הגרמנית. "עולם הספורט עובר מהפכה בצורה שבה אוהדים צורכים תוכן, ורואים מעבר חד מחוויה של צפייה במשחקים מלאים לצפייה בסרטונים קצרים, מותאמים אישית בכל זמן, על פני הפלטפורמות השונות", אומר שיכמן.

"הדבר מייצר לבעלי זכויות השידור והליגות השונות אתגרים חדשים במודל העסקי. אנחנו גאים להיות אחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם בבניית הדור הבא של צריכת התוכן".

פיקסלוט, שהוקמה ב-2013, מספקת מערכות צילום המוצבות במגרש, ובעזרת אלגוריתמים של בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת - ללא צוות צילום במגרש - משודרים יותר מ-100 אלף משחקים בחודש של כ-140 ליגות וטורנירים ב-62 מדינות ברחבי העולם.

"ברחבי העולם משתמשים בפתרונות הטכנולוגיים שלנו, שמספקים למאמנים כלים להמשיך ולשפר את יכולות הספורטאים הצעירים", אומר יוסי טרבלוס, סמנכ"ל השיווק של פיקסלוט. בין היתר, החברה עובדת עם מועדוני הספורט של ריאל מדריד, באיירן מינכן, בנפיקה ליסבון ומכבי תל אביב, וכן חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם מרכז החדשנות ומועדון הכדורגל ברצלונה.

המערכת של פיקסלוט כולל גם פלטפורמת שידור OTT, ומעניקה חוויית צפייה שכוללת לוח תוצאות, גרפיקות, פרשנויות, ואפשרות לערוך ולשתף קליפים עם אחרים.

עד כה גייסה החברה יותר מ-60 מיליון דולר, בין היתר מקרן Firstime, קבוצת TheTime, קרן שמרוק קפיטל, ענקית מנועי החיפוש הסינית באידו ועוד. היא מעסיקה כ-200 עובדים ברחבי העולם, והמטה ממוקם בישראל.

גלית חתן

הפיתוחים של מיקרוסופט

טכנולוגיות חדשות ברפואה דיגיטלית, מכוניות אוטונומיות, טכנולוגיות מודלי סאונד וכיתות לימוד מתקדמות - אלה רק חלק מהפיתוחים שהוצגו בתערוכה של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, שנערכה השבוע בגני התערוכה - ולראשונה הייתה פתוחה לכלל תעשיית ההייטק, ולא רק לעובדי החברה.

החברה הציגה, בין היתר, גם יכולות האבטחה שלה באמצעות דוכן המדמה נמל תעופה באירוע של מתקפת סייבר. בכדי לתכלל את האירועים נעשה שימוש ב- SOC(Security Operating Center) - שילוב של מערכות לניטור הפעילויות השונות ולאבחון פעילות חריגה בארגון.

מיכל ברוורמן-בלומנשטיק / צילום: ויקטור לוי
 מיכל ברוורמן-בלומנשטיק / צילום: ויקטור לוי

לא היה מדובר רק באירוע של הצגת יכולות: מיקרוסופט הודיעה על כוונתה לגייס 2,500 עובדים חדשים בשנים הקרובות, ולהקים חמישה מרכזי פיתוח חדשים, בהם גם בירושלים ובבאר שבע. כדי להצליח לעמוד ביעד הזה, החברה קיימה את האירוע המדובר שנועד למשוך את הטאלנט הישראלי.

"מרכז הפיתוח הראשון של מיקרוסופט מחוץ לארה"ב הוקם בישראל, ושלושה עשורים אחרי, אנחנו נחשבים לאחד מהמרכזים הטכנולוגיים החשובים ביותר בעולם", אמרה באירוע מיכל ברוורמן בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח. "יש לזה רק סיבה אחת: מהנדסות ומהנדסים ישראלים מבריקים, שמפתחים טכנולוגיה חדשנית המגיעה למאות מיליוני אנשים ברחבי בעולם".

נבו טרבלסי

מצנח הזהב

אהוד דנוך, 52, מנכ"ל סולל בונה היוצא, מונה למנכ"ל חברת אקרשטיין תעשיות.

קבוצת רב בריח גייסה 4 דירקטורים חדשים: דוד גרנות, יו"ר בזק לשעבר, אסי ברטפלד, יו"ר הפניקס ומנכ"ל קבוצת דלק לשעבר, קרן אצלאן, עד לאחרונה מנכ"לית סופרבוס, ורוני מילוא, ראש עיריית ת"א לשעבר.

מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, רו"ח אוה מדז'יבוז', מסיימת את תפקידה בתום 4 שנים. לבקשת השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, היא תמשיך בתפקידה עד פברואר.

יהונתן לי מונה למנהל השיווק של פעילות האיקומרס בשופרסל, נטלי רוקח נופרבר מונתה למנהלת פעילות האונליין בתחום ה-Non-Food.

סא"ל (מיל') עינת סגל מונתה לחברת דירקטוריון חברת נמלי ישראל.

פרופ' פייסל עזאיזה, 64, מונה לנשיא המכללה האקדמית סכנין להכשרת עובדי הוראה. עד לאחרונה כיהן כדיקן הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות באוניברסיטת חיפה, ובעבר היה ראש המועצה המקומית דבוריה.

יעל פירסט, 39, מונתה לסמנכ"לית שיווק ושירות בעזריאלי.קום.

רו"ח דורון ספיר יכהן כיו"ר קבוצת הנדל"ן הורוביץ. בעבר כיהן כמנכ"ל מגדל ביטוח ומנכ"ל ויזה כאל.

דורון ספיר / צילום: סיון פרג'
 דורון ספיר / צילום: סיון פרג'

אמיר וייס מונה למנהל החשבונות הראשי של טבע.

אליאור סלם מונה למשנה למנכ"ל פסגות ניירות ערך, ומיכה גולדברג מונה לסמנכ"ל אסטרטגיה.

לירן בוסקילה מונה לסמנכ"ל הכספים של הסטארט-אפ Parametrix, המסייע לחברות להתאושש מאירועי השבתה של מערכות הענן שלהן. ג'ד אלפרט יכהן כסמנכ"ל השיווק.

מיקה דניאל מונתה לסמנכ"לית קשרי לקוחות בחברת הסייבר CYE.

אלישיה טילמן מונתה לסמנכ"לית השיווק של חברת הפינטק קפיטוליס, המפתחת פלטפורמת SaaS המעודדת כלכלה שיתופית בין בנקים ומוסדות פיננסיים, ומאפשרת אופטימיזציה של משאבים פיננסיים בשוק ההון.

מוטי נחמיאס מונה למשנה למנכל ומנהל כספים ראשי של חברת הנדל"ן פרשקובסקי.

חדשות טובות

חברת טכנולוגיית המידע מטריקס מקיימת יום התנדבות שכולל סדנת בישול חווייתית עם המרכז לחיילים בודדים ע"ש מייקל לוין, בשיתוף עמותת "מתן - משקיעים בקהילה".